2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
راه حل شکرک زدن عسل چیست؟

راه حل شکرک زدن عسل چیست؟

عسلی را که شکرک زده چکار کنم؟ آیا این عسل تقلبی است یا قابل مصرف است؟

دوات آنلاین -یکی از سوالات رایج درباره عسل موضوع شکرک زدن است. آیا عسل های طبیعی شکرک می زنند؟ راه حل این موضوع چیست و چکار باید کرد؟

عسل به چه دلیلی شکرک می زند

دلیل شکرک زدن عسل

به گفته عبدالرضا بیگناه، رییس انجمن ملی زنبورداران و تولید کنندگان عسل عسل طبیعی بعد از چندماه شکرک می زند و عسلی که شکرک نزند حتما به آن مواد نگهدارنده اضافه شده است.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای سفید شدن برنج دم کشیده

 

به دلیل اینکه عسل را نمی شناسیم تصور می کنیم هر زمان که عسل شکرک زد پس تقلبی است، در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و شکرک زدن عسل دلیل بر نامرغوبی آن نیست بلکه اتفاقا برعکس است.

 

عسل ماندگاری بالایی دارد اما هرچه رطوبت عسل بیشتر باشد زودتر شکرک می زند و اگر رطوبت آن نیز کمتر شود این پدیده  دیرتر اتفاق می افتد.

شکرک عسل را چطور از بین ببریم

راه رفع شکرک عسل

برای این که شکرک عسل را از بین ببرید ظرف عسل را در یک ظرف آب گرم با دمای 40 درجه سانتی گراد قرار دهید ، پس از اینکه عسل به حالت مایع در آمد عسل را خارج کنید.

 

فیلم: چکار کنیم سبزی خوردن تازه بماند

 

یادتان باشد گرما دادن مستقیم و زیاد عسل سبب از بین رفتن تمامی خواص درمانی و دارویی عسل می شود پس از گرما دادن بیشتر عسل پرهیز کنید.

 

مواد شیمیایی به عسل برای جلوگیری از شکرک زدن نیافزایید.

 

عسل را در مایکروویو گرم نکنید.

 

منابع: ایسنا - تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.