2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ادویه و چاشنی های مناسب برای جوجه کباب

ادویه و چاشنی های مناسب برای جوجه کباب

برای درست کردن جوجه کباب خانگی از چه ادویه هایی استفاده کنیم و چاشنی ها را چطور اضافه کنیم؟

دوات آنلاین -اکثر ما دستی بر آتش داریم و جوجه کباب درست کردن را کمابیش بلد هستیم اما واقعیت این است که تهیه این غذای محبوب که پای ثابت اکثر پیک نیک ها و گردش هایمان نیز شده فوت و فن های ریز و ظریفی دارد. مثلا نوع ادویه و چاشنی هایی که استفاده می کنیم خیلی مهم است.

 

آب لیمو و نمک برای جوجه کباب

خراسان نوشت: قبل از اضافه کردن آب لیمو و نمک، ابتدا روغن به آن اضافه کنید تا جوجه‌ها با روغن پوشانده شوند و بعد آب لیمو و نمک بزنید. به این شکل جوجه‌ بعد از پخت خشک نمی‌شود.

 

پیاز را رنده می‌کنید؟

اگر پیاز را رنده کنید به تکه‌های جوجه می‌چسبد و موقع کباب کردن پیاز سیاه  می شود و شما به اشتباه فکر می‌کنید جوجه آماده است؛ در حالی که جوجه هنوز کمابیش خام است. ضمن این‌که پیاز مرغ را تلخ می کند. پس بهتر است پیاز را خلالی کنید.

چه ادویه هایی به جوجه کباب بزنیم که خوشمزه تر شود

زعفران برای جوجه کباب

هرگز زعفران دم شده را با دیگر مواد ترکیب نکنید.در این‌صورت فقط مواد جوجه رنگ می‌گیرد و جوجه رنگ کمی دارد. بهتر است ابتدا زعفران را به سطح مرغ بزنید و بگذارید یک ساعت روی آن باشد سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

 

فیلم: آموزش تهیه جوجه کباب تابه ای در خانه

 

ادویه‌ های مهم برای جوجه کباب

مرغ بوی نامطبوعی دارد و اضافه کردن پیاز و زعفران تا حد زیادی این بو را می‌گیرد با این‌حال با اضافه کردن ادویه‌هایی مانند پودر سیر، فلفل سیاه و پودر پیاز می‌توانید طعم جوجه را خوشمزه‌تر کنید.

 

کره یا روغن مایع؟

کره در اثر سرما سفت می‌شود و حتی اگر آن را گرم کنید چون مرغ سرد است و در نهایت مواد جوجه در یخچال قرار می‌گیرد کره هیچ تاثیری بر نرم ماندن جوجه ها ندارد. پس اگر بخواهید می‌توانید برای عطر و طعم آن یک قاشق کره آب شده را به جوجه‌های پخته شده اضافه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.