2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طلاق به خاطر دخالت پدرشوهر در انتخاب اسم فرزندان

طلاق به خاطر دخالت پدرشوهر در انتخاب اسم فرزندان

دیگر تحمل این وضعیت را ندارم و می خواهم برای همیشه از شوهرم جدا شوم. در این زندگی ما هیچ وقت نتوانستیم خودمان تصمیم بگیریم.

دوات آنلاین -زن جوان بعد از این که سومین فرزندش به دنیا آمد، تصمیم به جدایی گرفت. او وقتی متوجه شد باز هم پدرشوهرش قصد دارد اسم فرزندشان را انتخاب کند، با شوهرش درگیر شد. این درگیری در نهایت یکی از پرونده های دادگاه خانواده تهران شد.

 

درخواست طلاق بعد از 15 سال

تپش جام جم نوشت: این زن وقتی در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی اش گفت: ۱۵ سال است ازدواج کرده ام. ولی در این مدت همه تصمیم های مهم زندگی مان را پدرشوهرم گرفته است. از محل زندگی گرفته تا اسم بچه هایمان.

 

اولین فرزندم وقتی به دنیا آمد، بدون هیچ مشورتی پدرشوهرم اسمش را انتخاب کرد. آن زمان به خاطر شوهرم و بچه مان حرفی نزدم. در صورتی که دوست داشتم اسم پسرم را خودم انتخاب کنم. حتی شوهرم هم حرفی نزد. تا این که دومین فرزندمان به دنیا آمد، اسم او را هم پدرشوهرم انتخاب کرد. خیلی شاکی شدم. با شوهرم دعوایمان شد. ولی باز هم کوتاه آمدم.

 

این بار سر سومین فرزندم، به شوهرم گفتم می خواهم خودم اسم پسرم را انتخاب کنم، پدرشوهرم اسم دختر و پسرم را انتخاب کرد. حالا نوبت خودمان است که تصمیم بگیریم، حتی اسم را هم از قبل انتخاب کرده بودم، همان اسمی بود که همیشه وقتی مجرد بودم، دوست داشتم روزی ازدواج کنم و روی پسرم بگذارم.

 

خیلی ذوق داشتم اما در کمال ناباوری، پدرشوهرم رفت و برای پسرم شناسنامه گرفت، اسمش را هم خودش گذاشت. این بار دیگر کوتاه نیامدم، تصمیم گرفتم حرف خودم را بزنم. نمی خواستم دوبارہ تسلیم خواسته های پدرشوهرم شوم . ولی شوهرم از من حمایت نکرد.

 

تازه دعوا و جنجال به راه انداخت و گفت حق ندارم روی حرف پدرش حرفی بزنم. من قهر کردم و به خانه مادرم رفتم، نمی خواستم این بار هم کوتاه بیایم. ولی شوهرم اهمیتی نداد. به جای این که به دنبالم بیاید، باز هم پدرش آمد و در زندگی مان دخالت کرد. پدرشوهرم آمد و دستور داد به خانه برگردم، من هم برنگشتم.

 

این مساله تا چند ماه طول کشید تا این که تصمیم به جدایی گرفتم، دیگر تحمل این وضعیت را ندارم و می خواهم برای همیشه از شوهرم جدا شوم. در این زندگی ما هیچ وقت نتوانستیم خودمان تصمیم بگیریم.

 

بهانه ای برای طلاق

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی پدرم فقط برای اسم فرزندمان تصمیم گرفت. می خواست اسم نوه هایش را خودش انتخاب کند. از همان روزهای اول آشنایی هم، این موضوع را به همسرم گفته بودم.

 

او می دانست پدرم باید اسم فرزندمان را انتخاب کند اما برای سومین فرزندمان لجبازی کرد و با پدرم درگیر شد، در صورتی که موضوع مهمی نبود. در همه این سال ها خودمان برای زندگیمان تصمیم گرفته ایم؛ ولی همسرم این موضوع را بزرگ کرد و در نهایت بهانه ای شد برای طلاق.

 

حالا که او می خواهد از من جدا شود، من هم دیگر نمی خواهم در کنار این زن زندگی کنم. او به پدرم بی احترامی کرد، در صورتی که می دانست چقدر پدرم برایم مهم است و نباید با او این برخورد را می کرد.

 

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.