2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اعتراف به قتل شوهر صیغه ای خواهر

اعتراف به قتل شوهر صیغه ای خواهر

متهم که بعد از ارتکاب جنایت فرار کرده بود بعد از 9 سال شناسایی و دستگیر شد.

دوات آنلاین -محکوم فراری یک پرونده جنایی در حالی بعد از 9 سال زندگی مخفیانه و با ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به دام افتاد که به همراه برادر بزرگترش جنایتی هولناک را به خاطر «کفش های غریبه پشت در!» رقم زده بودند.

 

به نوشته روزنامه خراسان، این جنایت وحشتناک بیست و نهم شهریور سال 91، زمانی رخ داد که دختر 20 ساله ای پس از یک ازدواج ناموفق، با جوان 25ساله ای به نام «س» آشنا شد. مدتی بعد آن ها تصمیم به ازدواج با یکدیگر گرفتند اما «س» که یقین داشت خانواده‌اش با این ازدواج مخالفت می کنند تلاش کرد ماجرای علاقه اش به  دختر مطلقه را پنهان کند و بدین ترتیب او را برای مدتی به عقد موقت خودش درآورد. ارتباط تازه عروس و داماد در حالی آغاز شد که  دختر جوان همچنان اصرار داشت تا موضوع را علنی کند. هنوز دو ماه بیشتر از این عقد پنهانی نگذشته بود که شبی تازه عروس به منزل خواهرش رفت که کسی در منزل آن ها حضور نداشت.

 

پسر جوان نیز وقتی با نامزدش تماس گرفت و متوجه شد که او به تنهایی به خانه خواهرش رفته است، او هم به نزد همسرش در بولوار ذوالفقار رفت اما حدود نیمه شب بود که زنگ منزل به صدا درآمد. دختر جوان که نمی دانست تا دقایقی دیگر چه حادثه وحشتناکی رقم می خورد در منزل را گشود و با برادر 18 ساله اش روبه رو شد که پشت در ایستاده بود. هنوز خواهر و برادر مشغول گفت وگو بودند که ناگهان برادر دیگرشان هم از راه رسید و آن ها داخل منزل رفتند دو برادر با دیدن جوان غریبه در کنار خواهرشان، نتوانستند خشم خود را کنترل کنند و بدین ترتیب «ب- ر» (برادر کوچکتر) به سمت خواهرش حمله ور شد و برادر بزرگتر نیز با چاقو به جان جوان غریبه افتاد آن ها در همین حال پیکر خون آلود تازه داماد 25 ساله را به درون کوچه کشیدند و به داخل خودرو انداختند ولی بعد از طی مسافتی پیکر غرق در خون جوان مذکور را از درون خودرو بیرون انداختند و از صحنه حادثه متواری شدند.

 

عقربه های ساعت حدود 2:30 بامداد بیست و نهم شهریور سال 91 را نشان می داد که با گزارش این ماجرا توسط شاهدان عینی به پلیس، گروهی از نیروهای انتظامی به فرماندهی سروان علی بهرام زاده (رئیس وقت کلانتری آبکوه) عازم محل شدند و در حالی به تحقیق مقدماتی پرداختند که پیکر نیمه جان تازه داماد نیز به بیمارستان رضوی مشهد انتقال یافت،اما تلاش کادر درمانی به نتیجه نرسید و این جوان جان خود را از دست داد رئیس وقت کلانتری آبکوه که هم اکنون جانشین پلیس آگاهی خراسان رضوی است بلافاصله مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (بازپرس ویژه قتل عمد مشهد در زمان وقوع حادثه) اطلاع داد و این گونه با حضور مقام قضایی در صحنه حادثه بررسی های تخصصی در این باره آغاز شد.

 

در حالی که به خاطر تاریکی شب هیچ کدام از شاهدان موفق نشده بودند شماره پلاک خودروی مهاجمان را یادداشت کنند، تحقیقات به شیوه اطلاعاتی ادامه یافت تا این که دقایقی بعد با ردیابی خون های ریخته شده در محل، سرنخ ها به منزلی در چند خیابان بالاتر از محل رهاکردن پیکر جوان مجروح (مقتول) رسید.

 

همسر مقتول چه گفت

بررسی های شبانه نشان داد که در منزل مذکور زنی زندگی می‌کند که شوهرش نیز در منزل حضور نداشت. وقتی این زن شناسایی شد و مورد بازجویی قرار گرفت مدعی شد که شب خواهرش به همراه جوانی که تازه به عقد او درآمده، در منزل حضور داشته اند.

 

روز بعد دختر 20 ساله خود را به پلیس معرفی کرد و پرده از راز این جنایت برداشت. او گفت: من از حدود 2 ماه قبل و به مدت 9 ماه به عقد موقت «س» درآمدم. او در حالی که صیغه نامه ای را به افسر پرونده نشان می داد، با این ادعا گفت: شب حادثه وقتی نامزدم به خانه خواهرم آمد از او خواستم به داخل منزل نیاید چرا که احتمال می دادم برادرانم از راه برسند اما او به حرفم گوش نکرد و به درون خانه آمد. هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که ناگهان دو برادرم به همراه چند تن از دوستانشان آمدند که بلافاصله درگیری شروع شد و برادر بزرگم با چاقو به سمت همسرم حمله کرد و او را هدف ضربات چاقو قرار داد. من که ترسیده بودم از سمت برادرم فرار کردم و به منزل همسایه روبه رویی پناه بردم ولی مهاجمان همسرم را که خون آلود بود با خود بردند.

 

در پی اعترافات این زن جوان، تحقیقات گسترده ای با دستورات ویژه قاضی شاکر برای شناسایی و دستگیری مهاجمان  آغاز شد اما آن ها به مکان نامعلومی گریخته بودند. در حالی که ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای شناسایی مخفیگاه متهمان فراری ادامه داشت، کیفرخواست این پرونده جنایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد و دو برادر به صورت غیابی در دادگاه محاکمه شدند. قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پس از بررسی دقیق محتویات پرونده، در نهایت «ب- ر» (برادر بزرگتر) را به قصاص نفس و «ع- ر» (برادر کوچکتر) را به تحمل 10 سال زندان محکوم کردند. این پرونده جنایی پس از طی مراحل دادرسی به اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد تا همچنان تحقیقات پلیسی و قضایی برای دستگیری محکومان فراری ادامه یابد. به گزارش خراسان، این گونه بود که بعد از گذشت 9 سال از این حادثه تلخ، کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی با ردزنی های تخصصی و اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد «ع-ر» (محکوم فراری) در یکی از مناطق شهر رباط کریم از توابع تهران به صورت مخفیانه و با نام مستعار زندگی می کند.

 

به همین دلیل گروه ویژه ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ کارآگاه ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی) برای دستگیری محکوم 27 ساله وارد عمل شدند که در هنگام ارتکاب جرم بیشتر از 18 سال نداشت. این گزارش حاکی است: کارآگاهان با کسب نیابت قضایی و استفاده از تجربیات ارزنده قاضی زرگر (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجرای احکام) و با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) عازم رباط کریم شدند و به تحقیق نامحسوس پرداختند.

 

بررسی های آنان با هماهنگی های قضایی در رباط کریم بیانگر آن بود که محکوم این پرونده جنایی با نام مستعار «هوشمند» به کسب و کار در زمینه مواد غذایی مشغول شده است و زندگی مخفیانه دارد. ا ین گونه بود که کارآگاهان در یک عملیات ضربتی به محل اختفای محکوم فراری مذکور هجوم بردند و او را در میان بهت و حیرت در حالی دستگیر کردند که باورش نمی شد بعد از 9 سال کارآگاهان پرونده او را پیگیری کرده باشند.

 

بازجویی از متهم

با انتقال محکوم این پرونده جنایی به مشهد، وی با دستور مقام قضایی در حالی روانه زندان شد که در بازجویی ها گفت: من اطلاعی نداشتم که خواهرم بعد از آن ازدواج ناموفق، دوباره با فرد دیگری ازدواج کرده است آن شب وقتی به خانه خواهرم رسیدم کفش های مردانه غریبه ای را کنار کفش های خواهرم دیدم و به شدت عصبانی شدم سوء ظن همه وجودم را فرا گرفته بود و بسیار خشمگین بودم که برادر بزرگترم نیز از راه رسید. من ابتدا زنگ منزل را به صدا درآوردم هنگامی که خواهرم در را باز کرد به او گفتم «چه کسی در خانه است؟!» او که دست و پایش را گم کرده بود مدعی شد کسی در خانه نیست! با این ادعا به همراه برادرم به داخل خانه رفتیم و جوان غریبه‌ای را دیدیم. هرچه خواهرم فریاد زد که من با او ازدواج کرده ام، دیگر فایده ای نداشت. من با خواهرم درگیر شدم و برادرم نیز با چاقو آن جوان غریبه را زد! و ...

 

در همین حال رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با قدردانی از کارآگاهان اداره جنایی گفت: هیچ پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی تا زمان دستگیری متهم یا متهمان، مختومه نمی‌شود. سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: به ویژه پرونده های جنایی همواره روی میز فعالیت های تخصصی کارآگاهان قرار دارد و تلاش های آنان برای دستگیری مجرمان فراری ادامه می یابد.

 

مقام ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: حتی اگر در پرونده ای رای دادگاه به صورت غیابی صادر شده باشد باز هم بررسی های پلیسی برای دستگیری محکومان ادامه خواهد داشت و هیچ پرونده ای به بایگانی سپرده نمی‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.