2022/01/29
۱۴۰۰ شنبه ۹ بهمن
دیباچه
چگونه خستگی را از بین ببریم

چگونه خستگی را از بین ببریم

با 6 روش بسیار مهم و موثر برای برطرف کردن خستگی روزانه آشنا شوید. این کارها واقعا جواب می دهد.

دوات آنلاین -شما هم از جمله افرادی هستید که خیلی احساس خستگی می کنید. اصلا موضوع عجیبی نیست. فقط باید راه چاره را بلد باشید. با 6 روش موثر برای رفع احساس خستگی آنا شوید.

 

کربوهیدرات خستگی را رفع می کند

خراسان به نقل از هلث لاین نوشت: انواع کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید تأثیر مستقیمی بر سطح گلوکز خون و بنابراین احساس انرژی شما دارند. غذا‌های با شاخص گلیسمی بالا (gi) یک انفجار سریع انرژی ایجاد می‌کنند، در حالی که غذا‌های با gi پایین انرژی طولانی‌تری را ارائه می‌دهند. برای به حداکثر رساندن سطح انرژی جسمی و ذهنی خود، کربوهیدرات‌های gi پایین‌تری هستند که می‌توانید به سراغشان بروید، این خوراکی‌ها مانند لوبیا، نخود، عدس، جو و نان با غلات کامل  شامل فیبر و آنتی اکسیدان‌های بالاتری  هستند.

برای رفع اخساس خستگی چه کارهایی مفید است

هیچ وعده غذایی را حذف نکنید

 در زمان‌های منظم غذا بخورید، یعنی سه وعده در روز و در صورت نیاز یک میان وعده، این راهکار کمک می‌کند تا سطح انرژی را در سطح یکنواخت نگه دارید. هیچ وقت یک وعده غذایی را حذف نکنید.

 

رفع خستگی با میوه ها و سبزیجات

 قدرت میوه‌ها و سبزیجات برای افزایش نشاط را دست کم نگیرید. آن‌ها سطوح انرژی بالاتری را از طریق فراهم کردن مجموعه‌ای از ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌ها که سلامتی را ارتقا می‌دهند، تسهیل می‌کنند.

روشهای برطرف کردن احساس خستگی چیست

تاثیر ویتامین سی در از بین رفتن خستگی

ویتامین سی از چند نظر ضد خستگی شماست. این ویتامین به بهبود جذب آهن و محافظت از افراد در برابر کم خونی کمک می‌کند و در متابولیسم طبیعی آزاد کننده انرژی نقش دارد و به سالم نگه داشتن سیستم ایمنی کمک می‌کند، بنابراین احتمال کمتری دارد که طعمه بیماری‌های فصلی شوید، شما می‌توانید سطح ویتامین c بدن خود را با فلفل‌های شکم‌پر افزایش دهید، فقط نصف فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی گرم را تامین می‌کند.

 

یک چرت کافئینی داشته باشید

اگر بتوانید بعدازظهرها ۲۰ دقیقه دراز بکشید به شدت سود خواهید کرد، یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که چرت زدن با کافئین می‌تواند تفاوت بزرگی در هوشیاری شما ایجاد کند و احساس کسالت بعد از ظهر را پشت سر  می گذارید و به شما کمک می‌کند شب تا دیروقت سرزنده‌تر بمانید. برای چرت زدن با کافئین، ۲۰ دقیقه قبل از بسته شدن چشم، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد عمل می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.

 

برای رفع خستگی آب بنوشید

خیلی از مواقع خستگی یکی از علایم کم آبی است. پس فراموش نکنید روزانه شش تا هشت لیوان مایعات مصرف کنید.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.