2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
امیرعلی نبویان از اجرای خنداننده شو 3 می گوید

امیرعلی نبویان از اجرای خنداننده شو 3 می گوید

نبویان چرا اجرای فصل سوم مسابقه خندانند شو را قبول کرد؟ رابطه او با رامبد جوان چگونه است و او از اجرای این بارنامه چه حس و حالی دارد؟

دوات آنلاین -امیرعلی نبویان نویسنده، مجری و بازیگر است. او اولین تجربه بازیگری خود را در سریال نوشدارو به دست آورد. وی در کارنامه خود اجرا در رادیو هفت، خوشا شیراز و صد برگ را دارد. او همچنین توانست در مسابقه لباهنگ خندوانه با اجراهای خود نظرات زیادی را جلب کند و در این مسابقه ترانه‌های محسن چاوشی را خواند و با بالاترین رأی به مرحله فینال لباهنگ رسید و در پایان، نفر اول شد. حالا نبویان اجرای فصل سوم خنداننده‌‌ شو، مسابقه استندآپ کمدی برنامه خندوانه را به عهده گرفته است. جام جم با او درباره اجرای خنداننده ‌شو 3به گفت‌وگو نشسته ‌است که در ادامه می خوانید.

 

دلیل اجرا در خنداننده شو 3

* شما تجربه اجراهای برنامه‌هایی با تم آرامش‌بخش همچون رادیو‌هفت را به عهده داشتید، وقتی پیشنهاد اجرای برنامه خنداننده‌‌ شو به شما شد، برایتان چه ویژگی‌هایی داشت که پذیرفتید و آیا فصل‌های قبلی این برنامه را دیده‌بودید تا نسبت به فضای برنامه آشنایی داشته‌باشید؟

من فصل‌های قبلی برنامه خنداننده‌‌ شو را دیده بودم. ضمن این‌که تجربه نشان داده رامبد جوان کار بدی نمی‌سازد و گواه این موضوع هم برنامه خندوانه است که خنده را به لب مردم آورده‌است و جزو برنامه‌های پر مخاطب تلویزیون است. بنابراین با توجه به موفقیت‌های دو فصل قبلی برنامه خنداننده‌‌ شو، حدس می‌زدم این فصل از برنامه هم برای مردم جالب باشد؛ زیرا جوانان علاقه‌مند و مستعد در فضایی لذتبخش با یکدیگر رقابت می‌کنند. بنابراین پیشنهاد اجرای برنامه را پذیرفتم و برایم جالب بود.

 

* یعنی رقابت جوانان مستعد در زمینه استندآپ کمدی در یک محیط مفرح برایتان جذاب بود؟

بله. البته باید به این موضوع اشاره کنم که با فضای برنامه خنداننده‌‌ شو بیگانه نبودم. به هر حال من جلوی دوربین یا پشت دوربین با عوامل این برنامه همکاری داشتم و می‌دانستم قرار است در این فصل هم چه اتفاقاتی بیفتد. همچنین از فضای شوخی و کمدی برنامه مطلع بودم که جوانان قرار است با استند‌آپ کمدی دیده شوند. بنابراین فرمول برنامه و موضوعاتش مردم‌پسند بود و من هم به سهم خودم تلاش کردم تا شیوه اجرا به گونه‌ای باشد که آن هم برای مردم جذاب باشد و مورد رضایت قرار بگیرد.

امیرعلی نبویان مجری فصل سوم خنداننده شو

تازه کارها در فصل سوم خنداننده شو

* در این برنامه تعدادی جوان مستعد در حوزه استند‌آپ با هم رقابت می‌کنند که برای اولین بار جلوی دوربین حاضر می‌شوند و بدون تردید فن بیان و اجرایشان خواه‌ناخواه تحت فضای برنامه قرار می‌گیرد و نگران هستند. شما به‌عنوان مجری قبل از برنامه در قالب صحبت با دوستان چطور اضطراب و نگرانی را از آنها دورمی‌ کنید؟

از قبل از شروع ضبط من به سهم خودم سعی می‌کنم آنها را برای رقابت سر ذوق بیاورم. البته صحبت‌هایی که با هم داریم درباره شیوه استند‌آپ‌شان در برنامه نیست بلکه تلاش می‌کنم آنها تا حدودی بر نگرانی‌هایشان غلبه کنند. ضمن این‌که کار اصلی را مربیان برنامه برای شرکت‌کنندگان انجام می‌دهند و با آنها مدت زیادی تمرین می‌کنند تا برای ضبط آماده باشند. بنابراین من بیشتر حرف‌های انگیزشی به آنها می‌زنم و آنها را به این باور می‌رسانم که حتما می‌توانند موفق شوند. علاوه بر آن به آنها می‌گویم که برد و باخت مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که آنها این هنر را شروع کردند و جلوی دوربین حاضر شدند و جلوی میلیون‌ها نفر اجرا می‌کنند. در مجموع باید بگویم به‌عنوان یک مجری در شیوه اجرای استند‌آپ‌شان دخالت نمی‌کنم و فقط به آنها انگیزه می‌دهم.

 

* به نظرتان مردم با تماشای فصل سوم از خنداننده‌‌ شو غافلگیر خواهند شد یا نه؟

واقعیت این است که تجربه دو فصل قبلی نشان داده که مخاطبان همراه با برنامه هستند. بنابراین ساختار برنامه حفظ شده‌است و مثل دو فصل قبلی مردم از تماشای برنامه لذت می‌برند اما مساله‌ای که به نظرم اهمیت دارد این است که با شروع برنامه به‌دنبال مقایسه با دوره‌های قبلی نباشیم. البته من با نقد صحیح موافق هستم اما باید اجازه داد شرکت‌کنندگان خودشان را در برنامه پیدا کنند، مسلما با هر قسمت اجرایشان خیلی بهتر از قسمت قبل خواهد بود. بنابراین صحیح نیست همان شروع نفرات استند‌آپ را با خوب‌های دوره‌های قبل مقایسه کرد. به هر حال وقتی شرکت‌کننده‌ای دو تا اجرا داشته باشد دیگر بر نگرانی‌هایش غلبه پیدا می‌کند و در اجرای سوم خیلی بهتر از اجراهای قبلی‌اش خواهد بود. بنابراین فرصت بدهیم تا شرکت‌کنندگان در برنامه جا بیفتند و برنامه جان بگیرد. بعد آن وقت می‌شود خوب‌های این فصل جدید را با خوب‌های فصل‌های قبلی مقایسه کرد یا متوسط‌های این دوره را با متوسط‌های دوره‌های قبل. بنابراین اعتقاد به نقد منصفانه دارم و در این صورت است که هر فردی رشد می‌کند و به مراحل بالاتر می‌رسد. همه عوامل به‌دنبال این هستند تا سطح کیفی اجرای استند‌آپ‌ها را افزایش بدهند تا تماشای رقابت برای مخاطبان هم هیجان‌انگیزتر شود. برایتان مثالی می‌زنم. در دوره مقدماتی مسابقات جام‌جهانی ممکن یک تیم آماده با یک تیم نیمه‌آماده مسابقه بدهد و تماشای آن در شروع خیلی فوتبال‌دوستان را جذب نکند اما هر چه گروه‌ها به دوره‌های بالاتر صعود می‌کنند، رقابت هیجان‌انگیزتر می‌شود و تماشای آن هم برای مردم متفاوت‌تر است.

امیرعلی نبویان مجری فصل سوم خنداننده شو

کار کردن با رامبد جوان

* با توجه به این‌که اجرای برنامه را به‌عهده دارید، آیا ایده‌ای برای برنامه داشتید که با رامبد جوان در میان بگذارید؟

بله، طبیعی است برای شیوه اجرای برنامه ایده‌هایی داشتیم. همچنین ایده‌هایی هم آقایان جوان، ژوله و معجونی داشتند و با هم مشورت کردیم. به‌هر حال اجرای برنامه خنداننده‌‌ شو با برنامه‌ای همچون رادیو هفت فرق می‌کند چون فضای برنامه‌ها با هم متفاوت است. به هر حال نحوه ایستادن مجری در برنامه، دایره لغات و... تفاوت دارد و با برنامه‌های قبلی‌ام فرق می‌کند.

 

* تعامل رامبد جوان در کار چطور است؟

خیلی زیاد است. واقعیت این است که «جوان» برنامه‌ساز، کارگردان و طراح خندوانه است، به همین دلیل وقتی قرار است صحنه را من تحویل بگیرم باید به گونه‌ای اجرا کنم که خندوانه می‌طلبد تا مخاطبان هم ارتباط برقرار کنند. در مجموع از رامبد جوان خیلی مشورت می‌گیرم و ایده‌های خام را به او تحویل می‌دهم و او هم مواردی را کم یا زیاد می‌کند و در نهایت به یک خروجی مطلوب می‌رسیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.