2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
نجات شگفت انگیز بعد از 4 روز سرگردانی در دریا

نجات شگفت انگیز بعد از 4 روز سرگردانی در دریا

با نجات این صیادان هر 4نفر در صحت و سلامت کامل با شناور ناجی به ساحل بندر دیر منتقل شدند.

دوات آنلاین -نقص فنی در قایق 4صیاد محلی در بوشهر، باعث شد آنها 4شبانه روز را در دریا سرگردان باشند و با خطرات زیادی دست و پنجه نرم کنند، اما سرانجام تیم‌های جست‌وجو موفق شدند آنها را از مرگ نجات دهند.

 

به نوشته همشهری، ظهر روز دوم آذرماه، به هلال احمر بندر دیر، واقع در استان بوشهر خبر رسید که یک قایق صیادی دچار حادثه شده است. خبرهای اولیه نشان می‌داد که این قایق در مکان نامعلومی در حوالی بندر غرق شده است اما هنوز جزئیات این حادثه روشن نبود. آنطور که نزدیکان صیادان می‌گفتند این قایق حامل 4صیاد بود که برای کار به دریا رفته بودند اما بنا به دلایل نامعلومی، حادثه به سراغ‌شان آمده بود.

 

تلاش‌ها برای یافتن موقعیت این قایق در شرایطی آغاز شده بود که شرایط جوی نامساعد و دریا توفانی  بود و در این وضعیت کار چندانی  از تیم‌های جست‌وجو ساخته نبود.  با این حال آنها تلاش کردند تا با  تحقیق از نزدیکان حادثه دیدگان  بتوانند به موقعیت دقیق‌تری از  محل حادثه دست پیدا کنند.

 

چند ساعت بعد، با تاریک شدن هوا کار جست‌وجو متوقف شد اما از صبح روز بعد، تلاش‌ها برای نجات صیادان حادثه دیده با گستره بزرگی آغاز شد.

 

جزییات عملیات نجات

عباس ریزیان، رئیس هلال احمر شهرستان دیر در این‌باره می‌گوید: زمانی که این حادثه اتفاق افتاد باد شدیدی می‌وزید و پیش‌بینی می‌شد  که باد آنها را با خود به محل دورتری برده باشد. از سویی ارتباط صیادان با خانواده‌ها و نزدیکان‌شان نیز قطع شده بود و بعد از آن دیگر به تماس‌ها پاسخی نمی‌دادند. با این حال از صبح روز بعد عملیات مشترکی با حضور گروه‌های مختلف آغاز شد و همزمان بالگرد منطقه ویژه اقتصادی نیز بر فراز دریا به پرواز درآمد.

 

او ادامه می‌دهد: در ادامه این عملیات ۲ فروند شناور ناجی و جایروپلن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، چند فروند قایق محلی و یک فروند بالگرد نیروی دریایی سپاه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز به تیم‌های جست‌وجو پیوستند و عملیات در مناطقی که گمان می‌رفت صیادان در آنجا حضور داشته باشند، ادامه یافت.

 

رئیس هلال احمر دیر می‌گوید: در این مدت هیچ رد و نشانی از صیادان مفقود شده به‌دست نیامد و حتی تلاش برای برقراری ارتباط رادیویی با آنها نیز به جایی نرسید؛ با وجود این جست‌وجو متوقف نشد. عملیات جست‌وجو 4روز بدون وقفه ادامه داشت تا اینکه پیش از ظهر دیروز (جمعه) چند صیاد محلی موفق شدند صیادان مفقود شده را پیدا کنند.

 

با وجود گذشت 4روز از این حادثه، 4صیاد در سلامتی کامل بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد قایق‌شان غرق نشده، بلکه به‌دلیل نقص فنی از کار افتاده بود.

 

سیاوش ارجمندزاده، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این‌باره می‌گوید: در چهارمین روز جست‌وجو، صیادان مفقود شده با کمک قایق‌های محلی پیدا شدند که شناور ناجی، فوری به محل حضور صیادان رسید. او ادامه می‌دهد: براساس بررسی‌های اولیه قایق این صیادان به‌دلیل از کار افتادن باتری موتور برای رسیدن به ساحل، با مشکل مواجه شده بود و آنها همه این مدت را در قایق به‌سر می‌بردند، اما توانایی بازگشت به ساحل را نداشتند.

 

از طرفی به‌دلیل گذشت زمان وسایل ارتباطی آنها نیز از کار افتاده بود و اعلام موقعیت برای‌شان امکان نداشت. با وجود این، با نجات این صیادان هر 4نفر در صحت و سلامت کامل با شناور ناجی به ساحل بندر دیر منتقل شدند. ارجمندزاده از صیادان محلی و دریانوردان خواست در روزهای پرتلاطم، از رفتن به دریا خودداری کرده و مانع از وقوع حوادث تلخ و ناگوار شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.