2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
نقد فیلم گشت ارشاد 3؛ شوخی هایی که جواب نمی دهند

نقد فیلم گشت ارشاد 3؛ شوخی هایی که جواب نمی دهند

فیلم گشت 3 چه ویژگی هایی دارد و آیا توانسته یک کمدی موفق باشد یا نه؟

دوات آنلاین -فیلم کمدی گشت ارشاد 3 اثر سعید سهیلی در اکران توانست موفق عمل کند البته این فیلم با تاخیر راهی پرده سینماها شد. نقد خراسان بر این فیلم را بخوانید.

بهنام بانی در فیلم گشت ارشاد 3

غیبت فرخ نژاد در گشت 3

«گشت 3» مشابه قسمت دوم فیلم است و با «گشت ارشاد» فاصله زیادی دارد. علت غیبت حمید فرخ ‌نژاد در فیلم با یک سناریوی غیرمنطقی و تخیلی روایت می‌شود و سپس شاهد آغاز ماجراهای مختلف برای «حسن» با بازی ساعد سهیلی، «عطا» با بازی پولاد کیمیایی و آشنایی آن‌ها با یک خواننده هستیم.

 

ماجراهایی که نباید خودتان را درگیر جزئیات و منطق آن کنید! فیلم تلاش می‌کند به واسطه شوخی‌های کلامی دوپهلو و تکراری، مخاطب را بخنداند، اما این تلاش چندان نتیجه نمی‌دهد و توقع مخاطب را برآورده نمی‌کند.

امیر جعفری در فیلم گشت ارشاد 3

هرچند شخصیتی که امیر جعفری در فیلم نقش آن را بازی کرده، با شخصیت «عباس» با بازی حمید فرخ‌نژاد متفاوت است، اما برای پر کردن خلأ حضور فرخ ‌نژاد از آن استفاده شده. بهنام بانی هم حضور پررنگی در قصه دارد و فیلم برایش سنگ تمام می‌گذارد. او ابتدا با گریم متفاوتی ظاهر می‌شود، اما به تناسب قصه خیلی زود با همان ظاهر همیشگی «بهنام بانی» دیده می‌شود. شخصیت بانی به عنوان یک خواننده، از جهاتی به خود واقعی‌اش شباهت دارد و کار او برای ایفای نقش اش چندان سخت نبوده است.

 

شوخی انتقادی فیلم گشت 3 و مهاجرت بازیگر

پس از تاخیر در اکران فیلم گشت 3، گمانه‌زنی‌ها درباره اکران نشدن فیلم به دلیل مهاجرت ریحانه پارسا شدت گرفت، اما فیلم بدون حذف سکانس‌های پارسا به نمایش درآمد. روز چهارشنبه نیز اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بدون نام بردن از «گشت ارشاد 3» اعلام کرد سرمایه یک کارگردان و تهیه‌کننده نباید به دلیل رفتار یک بازیگر به خطر بیفتد. بر همین اساس بود که با وجود حذف نام و تصویر پارسا از پوستر فیلم، سکانس‌های حضور او از فیلم حذف نشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مختاری 1401/02/18
هرکی ندیده برده..افتضاح بود..
ناشناس 1401/02/14
بد ترین فیلمی که دیدم 😖... از هیچ جهت ارزش دیدن نداره ... فیلمی پر از تناقض از نظر فیلمنامه نویسی ضعیف ...
ناشناس 1401/02/11
سلام بر دوستان این فیلم بنظر من واقعا ارزش نگاه کردن داره فیلمه مثه دینامیت عالیع

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.