2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه دلمه سبزیجات رژیمی بدون گوشت

طرز تهیه دلمه سبزیجات رژیمی بدون گوشت

دلمه سبزیجات غذایی است که درست کردن آن کمی حوصله می خواهد. دستور پخت این غذای رژیمی را در ادامه بخوانید.

دوات آنلاین -دلمه انواع مختلفی دارد و معمولا با گوشت چرخ کرده درست می شود اما اگر می خواهید یک غذای گیاهی و رژیمی میل کنید می توانید دلمه سبزیجات بپزید. طرز تهیه و دستور پخت آن در ادامه آمده است:

 

مواد لازم برای دلمه سبزیجات

بادمجان دلمه‌ای: ۲ عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ عدد

گوجه فرنگی درشت: ۲ عدد

پیاز خرد شده: ۱ عدد

روغن: ۱ پیمانه

رب گوجه ‌فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری

لپه‎ پخته: نصف پیمانه

برنج: ۱ پیمانه

تره ،جعفری ، شوید ، ریحان ، مرزه و ترخون: ۶ قاشق غذا خوری

دلمه سبزیجات را چطور بدون گوشت درست کنیم

دستور پخت دلمه رژیمی سبزیجات

۱. برای آماده کردن مواد داخل دلمه‌ها پیاز را سرخ و سپس زردچوبه را اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ مو با سس مخصوص

 

۲. حالا نوبت اضافه کردن سبزی خرد شده است. خوب مواد را مخلوط کرده و سرخ کنید. اجاق را خاموش کرده و تابه را کنار بگذارید. برنج را بشویید و به همراه یک پیمانه آب با مقداری روغن روی حرارت بگذارید. نمک و فلفل را هم اضافه کنید و برنج را به صورت کته بپزید تا جایی که آب برنج کم شده و نیم پز شود. حالا مایه داخل دلمه ها آماده است.

 

۳.  دلمه فلفل و گوجه فرنگی: فلفل دلمه‌ای را شسته و سر آن را به شکل در جدا کرده، داخل آن را از تخم و لایه‌های سفید تمیز کنید تا به شکل یک کاسه خالی دربیاید. داخل فلفل دلمه‌ای را با مواد دلمه پر کنید و در آن را بگذارید داخل گوجه فرنگی‌ها را هم همین طور پر کنید.

 

در همین زمینه: دستور پخت کامل دلمه کلم مجلسی

 

۴.  دلمه پیاز:  برای درست کردن دلمه پیاز آن را پوست بگیرید و از یک سمت به صورت عرضی یک شکاف عمیق بزنید و در مقداری آب جوش و نمک پیاز را قرار دهید تا کمی نرم شود. وقتی که پیاز نرم شد آن را از آب جوش خارج کنید و زیر آب سرد بگیرید. پیاز خنک شده را از هم باز کرده ورقه ورقه کنید. داخل هر ورقه را از مواد دلمه پر کرده و برگ پیاز را به شکل بقچه یا لوله‌ای بپیچید.

 

۵. حالا که همه دلمه‌ها آماده شدند در ته ظرف مورد نظر یک لایه برگ دلمه چیده بعد دلمه‌ها را در ظرف بچینید. بهتر است که دلمه‌ها فقط در یک سطح چیده شوند و روی هم نیایند. رب را در ماهیتابه‌ای همراه با نمک و فلفل و کمی آب به شکل سس درآورده روی دلمه‌ها بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم حدودا ۲ ساعت بپزد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.