2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
غذا برای جشن تولد بچه ها چی بپزیم

غذا برای جشن تولد بچه ها چی بپزیم

برای اینکه جشن تولد بچه ها حسابی خوش بگذرد دو پیشنهاد غذایی ویژه و خاص داریم.

دوات آنلاین -یکی از مهم ترین بخش های جشن تولد بچه ها غذایی است که آماده می کنیم. معمولا غذاهای سنتی برنجی یا نانی برای تولد مناسب نیستند اما فینگرفودها می توانند آنها را حسابی خوشحال کنند. طرز تهیه دو نوع غذای خوشمزه و مناسب را در ادامه به نقل از همشهری بخوانید.

جیپ تاچر یک غذای خوشمزه برای جشن تولد بچه ها

جیپ تاچر؛ غذایی ویژه برای جشن تولد

فینگرفود یا غذای انگشتی، به غذاهای کوچکی گفته می‌شود که شما بتوانید آنها را به‌صورت لقمه‌ای با انگشت، بدون نیاز به قاشق، چنگال و کارد میل کنید. نخستین فینگرفودی که به شما آموزش می‌دهیم جیپ تاچر است.

 

چی لازم داریم

نان تست: یک بسته

تخم‌مرغ: ۲عدد

شیر: ۳ قاشق غذاخوری

پودر سوخاری یا پانکو: به مقدار لازم

روغن سرخ‌کردنی: به مقدار لازم

خیارشور، ذرت، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

 

فیلم: طرز تهیه دونات پیتزایی بدون فر

 

چطور درست کنیم

ابتدا گوشه‌های نان تست را با چاقو از هر چهار طرف جدا کرده و 2عدد نان تست را روی هم قرار دهید و با وردنه کاملا صاف کنید تا به‌هم بچسبند.

 

سپس با قالب گرد نان‌ها را قالب بزنید. حالا 2عدد تخم‌مرغ را با همزن دستی خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. شیر را هم به آن اضافه کنید. می‌توانید کمی فلفل سیاه هم اضافه کنید تا بوی تخم‌مرغ را بگیرد.

 

نان‌های قالب‌زده را داخل مخلوط شیر و تخم‌مرغ خیس کنید. بعد از اینکه نان‌ها را در مخلوط گفته شده خیس کردید، داخل پودر سوخاری یا پانکو بغلتانید. داخل ظرف گودی روغن سرخ‌کردنی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. حالا نان را سرخ کنید. وقتی هر دو طرف سرخ شد کاملا پف می‌کند و داخل آن توخالی می‌شود.

 

بعد از سرخ‌شدن داخل صافی قرار ‌دهید تا روغن اضافه خارج شود. کمی که از حرارت افتاد، از وسط برش بزنید و داخل آن را با انواع سالاد پر کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی هندی

 

پیشنهادهای دیگر برای پر کردن جیب تاچر

سالاد الویه: سیب‌زمینی آب‌پز شده را با مرغ پخته و ریش‌ریش شده مخلوط کنید و به آن خیارشور ریز خرد شده، فلفل دلمه‌ای، ذرت یا نخودفرنگی، کالباس نگینی خرد‌شده، هویج ریز خرد شده بخار‌پز و سس مایونز، نمک، فلفل و... اضافه کنید.

 

سالاد تن ‌ماهی: ماکارونی پیچی ریز را داخل آب، با نمک و زردچوبه پخته و آبکش کنید. وقتی کاملا خشک و خنک شد، تن‌ماهی روغن گرفته را به همراه خیارشور، ذرت، لوبیای قرمز پخته، شوید خرد شده فراوان و سس مایونز و چیلی به آن اضافه و با هم مخلوط کنید.

 

مایه ماکارونی: یک عدد پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا گوشت بپزد. سپس فلفل دلمه‌‌ای، قارچ، ذرت، رب، نمک و ادویه‌های دلخواه مثل زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن و...  را به آن اضافه کنید. (دقت کنید مایه ماکارونی زیاد روغن نداشته باشد زیرا روغن پس داده و نان را خراب می‌کند.)

 

نکته: سعی کنید برای تهیه جیب تاچر از نان تست تازه استفاده کنید تا در بخش وردنه کشیدن، نان‌ها راحت به‌هم بچسبند.

در جشن تولد بچه ها رول ژامبون درست کنید

رول ژامبون؛ غذایی مناسب برای تولد بچه ها

انواع فینگرفود از نظر شکل و مواد تشکیل‌دهنده آنها متفاوتند. بعضی از فینگرفودها به‌گونه‌‌ای‌ هستند که برای سرو آنها از سیخ چوبی استفاده می‌شود تا تکه‌هایی از گوجه، خیارشور، کالباس، قارچ، مرغ سرخ‌شده، گوجه گیلاسی یا تکه‌های از میوه‌های فصل روی مواد تزئین شود. برخی فینگرفودها هم با نان تست آماده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم شما را با نوعی از فینگرفود با نان تست آشنا کنیم.

 

غذای تولد: دستور پخت جامبوشلز یا ماکارونی صدفی

 

مواد لازم

روغن مایع: یک فنجان

نمک: نوک قاشق چایخوری

ژامبون گوشت  یا مرغ: ۳۰۰ گرم

پنیر ورقه‌ای: یک بسته

تخم‌مرغ: ۲ عدد

آرد سوخاری: یک کاسه

 

ببینید: طرز تهیه اسنک ژامبون

 

طرز تهیه

مثل دستور قبلی، کناره‌های نان تست را جدا کرده و روی هم می‌گذاریم و با وردنه به خوبی صاف می‌کنیم. سپس ۳لایه نان را روی هم فشار داده و یک لایه ژامبون و بعد پنیر پستو روی آن قرار می‌دهیم. حالا نان را رول کرده و داخل نایلون گذاشته و اجازه می‌دهیم تا یک ساعت استراحت کند.

 

بعد از یک ساعت رول‌ها را در مایه تخم‌مرغ هم‌زده با نمک و فلفل، آغشته کنید. بعد با آرد سوخاری آغشته کنید. مجددا یک‌ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از طی این مدت، داخل روغن داغ سرخ کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.