2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
علت فوت فتحعلی اویسی + بیوگرافی

علت فوت فتحعلی اویسی + بیوگرافی

فتحعلی اویسی هرگز از یادها نمی رود. او هنرمند بزرگی بود که علاوه بر شهرت به خاطر بازی هایش محبوبیت زیادی هم در میان همه ما داشت.

دوات آنلاین -فتحعلی اویسی بازیگر خاطره ساز و هنرمند محبوب بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان صبح روز سه شنبه 13 مهر سال 1400 دار فانی را وداع گفت.

 

بیوگرافی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی متولد روز 21 بهمن سال 1324 بود. او در  دانشگاه ایالتی تگزارس آمریکا در رشته کارگردانی و بازیگری درس خوانده بود. تحصیل او در سال 1353 به پایان رسید و وی بعد از آن به ایران بازگشت و از 4 سال بعد بازیگری را به طور حرفه ای آغاز کرد. فیلم قدغن به کارگردانی علیرضا داوودنژاد اولین فیلم سینمایی اویسی بود.

 

 

اویسی علاوه بر بازیگری کارگردانی هم می کرد. به یاد ماندنی ترین فیلمی که ساخته مریم و میتیل نام دارد که در حوزه سینمای کودک است.

 

این بازیگر کارنامه بسیار پرباری دارد. فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) فقط بخشی از کارهای او است.

 

اویسی در سال 93 در دو فیلم بازگشت لوک خوش شانس و دریا کنار بازی کرد و این آخرین حضور او در سینما بود.

دلیل فوت فتحعلی اویسی چیست

فتحعلی اویسی  قبل از این که در سال 81 در سریال بدون شرح نقش آقای کاووسی را بازی کند در سریال های جدی تجربه طولانی داشت. مجموعه های دلیران تنگستان، سر بداران و سردار جنگل تجربه های اول اما بسیار مهم اویسی در تلویزیون بود.

 

او بعد از بازی در نقش آقای کاووسی حضور در سریال های طنز را ادامه داد اما از سال 91 که در دو سریال دست بالای دست و چمدان حضور یافت دیگر در هیچ سریالی بازی نکرد.

 

اویسی صدای بسیار خوبی هم داشت و خواننده محبوبی بود.

بیوگرافی فتحعلی اویسی را بخوانید

فوت فتحعلی اویسی

اویسی که چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت. او سکته کرده بود و در حالی برخی منابع خبر داده بودند به کما رفته است این موضوع چند بار تایید و تکذیب شد تا این که بالاخره خبر فوت این هنرمند فراموش نشدنی اعلام شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
مهدی نقابی 1400/07/13
واقعا خبر ناراحت کننده ای بود و بغض گلومو گرفت، خیلی بازیگر خوبی بودند و خاطرات بسیاری از بازیهای ایشان در اوایل دهه هشتاد به یادمون مونده، چقدر غم انگیزه که بازیگران خوبمون دارن یکی یکی پر پر میشن، سیامک اطلسی عزیز و فتحعلی اویسی عزیز دو بازیگر بزرگمون در فاصله کوتاهی از هم دار فانی را وداع گفتند و ما را تنها گذاشتند،، خداوند رحمتشان کند.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.