2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فتحعلی اویسی این روزها چه کار می‌کند؟

فتحعلی اویسی این روزها چه کار می‌کند؟

فتحعلی اویسی بیش از سه سال است در هیچ کاری بازی نکرده است اما دلیلش چیست؟ او این روزها کجا است و به چه کاری مشغول است؟

دوات آنلاین-فتحعلی اویسی از آن دست بازیگرانی است که برای بسیاری از ایرانی‌ها خاطره‌ساز است. مخصوصا از زمانی که او بازی در سریال‌های طنز تلویزونی را آغاز کرد توانست لحظات شاد و مفرحی را برای همه ایجاد کند. از بازی در نقش آقای کاووسی در شهر قشنگ گرفته تا کراهای دیگرش که بسیار مورد استقابل قرار گرفته بود اما چرا از او این روزها کمتر می‌شنویم.

 

بیوگرافی فتحلی اویسی

تابناک نوشت: فتحعلی اویسی زاده ۱۳۲۴ در فردو از توابع قم بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. اویسی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکاست و در سال ١٣۵٣ به ایران بازگشت.

 

شروع فعالیت سینمایی اویسی با بازی در فیلم قدغن (علیرضا داودنژاد) در سال ١٣۵٧ بود و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

 

اویسی پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد. در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد.

 

فیلم‌های ماندگار فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی‌های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت. او در سینما بازی ماندگاری در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوائی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیائی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجوئی، ۱۳۷۰)،جهان پهلوان تختی (بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و فیلم مومیائی۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) داشته است.

فتحعلی اویسی همراه فرزندانش

او در سال‌های اخیر و پس از حضور مداوم در یک مجموعه تله فیلم، کم کارتر از قبل شده است. به تازگی تصویری از فتحعلی اویسی و فرزندانش منتشر شده که در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. این عکس را در بالا می‌بینید.

 

دلیل کم کاری از زبان خود اویسی

فتحعلی اویسی پیش از این در گفت‌وگو با میزان درخصوص کم کاری و غیبت خود طی سه سال گذشته در عرصه بازیگری گفت: دلایل زیادی باعث شد نزدیک به سه سال از بازیگری دور باشم و به همین خاطر خودم هم ترجیح دادم کمی استراحت کنم.

 

وی در همین راستا ادامه داد: واقعیت امر اینکه پیشنهادات ضعیف و تصادفی که در سال پیش داشتم دلایل اصلی دوری‌ام از بازی بود. سال پیش پیشنهادات فراوانی برای بازی در سینما و تلویزیون به من می‌شد اما هیچکدام از فیلمنامه ها و نقش‌ها برای من دندان گیر نبودند که بخواهم در آنها به ایفای نقش بپردازم.

 

او افزود: اگر به امید خدا متنی به دلم بنشیند آن را خواهم پذیرفت. من سه سال است که کار نکرده ام، به همین دلیل حالا که قصد بازگشت به بازیگری را دارم باید حرکت نو و تازه ای انجام دهم تا در ذهن مردم و مخاطبان ماندگار شود.

 

وی با تاکید بر ایفای نقش های ماندگار در تلویزیون از سوی خود اضافه کرد: من به راحتی بازی در هر کاری را نمی پذیرم. خوشبختانه نقش هایی که تا به حال ایفا کرده ام نزد مردم مورد قبول واقع شده‌‌اند و همین وسواس من برای انتخاب نقش را دو چندان کرده است. می خواهم با اثری با یادماندنی به نزد مردم باز گردم زیرا یک کار به یادماندنی بهتر از ده اثر الکی است.

 

اویسی درباره احتمال پیوستنش به سریال "سلمان فارسی" خاطرنشان کرد: هنوز پیشنهادی برای بازی در سریال "سلمان فارسی" نداشته ام. پیش از این سابقه بازی در آثار تاریخی را داشته و به آن علاقمندم. بدون شک اگر به من پیشنهادی درباره سریال سلمان داده شود و نقش خوب باشد به آن فکر می کنم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/12/07
سلام. هر هنرمند و بازیگری قطعا طرفدارانی دارد آقای اویسی خاطره انگیزی مطلوبی برایم دارد و محبوب است. برایش آرزوی تندرستی دارم. میزند باران به شیشه مثل انگشت فرشته.......

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.