2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مزوتراپی مو چیست و چه فایده ها و عوارضی دارد

مزوتراپی مو چیست و چه فایده ها و عوارضی دارد

اگر قصد دارید با مزوتراپی آشنا شوید یا این کار انجام بدهید حتما این مطلب را کامل بخوانید.

دوات آنلاین -اگر اهل مراقبت پوست و مو باشید حتما تا به حال اسم مزوتراپی به گوش‌تان خورده است. مزوتراپی یک روش نیمه تهاجمی است که در آن  مواد موثر به نواحی زیر پوستی تزریق می‌شود. تزریق این مواد می‌تواند با اهداف مختلفی مثل  چربی‌سوزی ، رویش مو،شادابی و جوان‌سازی پوست و از بین بردن تیرگی زیر چشم در نقاط مختلف بدن صورت ‌گیرد.  در ادامه به نقل از خراسان به بررسی این روش با هدف رویش مجدد مو خواهیم پرداخت.

 

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود

در مزوتراپی برای رویش مجدد مو در نواحی سر یا ابرو، مواد معدنی و ویتامین‌ها نظیر دکسپانتنول (ویتامین B5)، بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، مولتی ویتامین ها، ویتامین B5، ویتامین H (ویتامین B7)، کبالت، مس، گوگرد، منیزیم، گینکوبوبیلوبا و منوکسیدیل  به نقاط کم پشت مو تزریق می‌شود. در این روش شما باید حتما درمان را  چند جلسه به صورت چند هفته یک بار تکرار کنید تا اثر بخشی آن را ببینید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه موهایمان را کراتینه کنیم؟

 

چه کسانی نتیجه می‌گیرند؟

اگر فولیکول های موی شما نشاط خود را از دست داده اند اما هنوز زنده هستند ، مزوتراپی می تواند وضعیت آن‌ها را بهبود ببخشد اما اگر مشکلات ریزش یا کم پشتی موهای شما به دلایل مهم‌تری مانند وراثت و نبود تعادل هورمونی باشد، نباید انتظار معجزه داشته باشید .در حقیقت اگر شما از اول زندگیتان موهای کم حجم و کم پشتی داشتید این روش انتخاب مناسبی نیست اما اگر به تازگی دچار ریزش مو شده‌اید این روش می‌تواند نتیجه بخش باشد.

روش انجام مزوتراپی مو چگونه است

در چه شرایطی مزوتراپی نکنیم

در شرایط زیر بهتر است مزوتراپی مو را انجام ندهید یا قبل از آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری و شیردهی

قاعدگی

اختلالات سیستم غدد درون ریز

تومورهای خوش خیم و بدخیم

عفونت ها

 

عوارض مزوتراپی مو

با این‌که مزوتراپی بدون درد است اما با توجه به فرو رفتن سوزن ممکن است تورم، کبودی، التهاب یا در موارد نادر عفونت رخ دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.