2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
علت صدا کردن زانوها چیست

علت صدا کردن زانوها چیست

صدا کردن زانوها 4 دلیل اصلی دارد که در این مطلب به آنها اشاره شده است.

دوات آنلاین -صدای تق تق زانو هنگام راه رفتن ممکن است نشانه بیماری آرتروز باشد و باید درمان شود. برای این مشکل دلایل زیر ارائه شده است:

 

گاز‌های طبیعی، دلیل صدای زانو

خراسان نوشت: گاز‌های طبیعی داخل نواحی اطراف مفاصل به دلیل تجمع طولانی مدت در آن ناحیه و سپس انفجار آن‌ها هنگام حرکت می‌تواند باعث ایجاد این صدا‌ها شود که این اتفاق برای همه رایج است و با دردی همراه نیست و همچنین به درمان نیاز ندارد.

صدا کردن زانوها چه دلایل احتمالی دارد

صدا کردن زانو به دلیل کشیدگی رباط

در صورت کشیدگی رباط‌ها هم ، صدای تق تق زانو را می شنوید و این بدان معناست که این رباط‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی به محل طبیعی خود بازگشته اند که این حالت جای نگرانی ندارد. توجه داشته باشید که انعطاف پذیری زانو برای هر شخص ممکن است تعیین کند که این صدا را هنگام حرکت بشنود یا نه.

 

آسیب دیدگی دلیل دیگر است

گاهی اوقات زانو در اثر آسیب دیدگی صدا می‌دهد؛ برای مثال سقوط و افتادن از ارتفاع، منجر به مشکلات مختلفی می‌شود که یکی از آن‌ها همین شنیدن صدای تق تق مفاصل هنگام حرکت است.

 

احتمال پارگی مینیسک

 مشکلات دیگری همچون پارگی مینیسک که بیشتر ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نرم شدن غضروف کشکک و احتمالاً سندروم درد استخوان کشکک در حالت زمین خوردن یا سقوط رخ می‌دهد.اما   مشکل اصلی که به صورت تق تق زانو به خصوص در ۵۰ سالگی ظاهر می‌شود، آرتروز است. آرتروز مجموعه‌ای از بیماری هاست که در مناطقی رخ می‌دهد که بیشترین تحمل وزن و فعالیت مفاصل را دارند به طوری که زانو اولین قربانی آن  و صدای تق تق زانو هم  یکی از علایم آن است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.