2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
جنایت به خاطر رابطه سیاه دوست صمیمی

جنایت به خاطر رابطه سیاه دوست صمیمی

رابطه پنهانی یک زن و مرد به آنجا کشید که دوتست مرد جوان شوهر زن را به قتل رساند.

دوات آنلاین -مردی که حکم قصاصش در دیوانعالی کشور تأیید شده ۹‌سال قبل به خاطر یک پیامک دروغین پایش به پرونده قتل باز شده است.

 

به نوشته جوان، ۲۰‌مرداد‌سال‌۹۱، مأموران پلیس پایتخت از قتل مرد جوانی در یک منزل مسکونی در شرق تهران باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به طالب ۴۰‌ساله بود که با ضربات چاقو کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی روند بررسی‌ها نشان داد عامل قتل مرد جوانی به نام پرویز است که بعد از ارتکاب جرم به مکان نامعلومی گریخته‌است.

 

پیامک دروغین

با این ادعا، پرویز تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد.

 

او در پلیس ‌آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و ابتدا سعی داشت پلیس را گمراه کند، اما سرانجام به قتل اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: «آن روز در خانه استراحت می‌کردم که یکی از دوستانم به نام برهان پیامک فرستاد و گفت گروگان گرفته شده ‌است. او در ادامه آدرس منزل مورد نظر را فرستاد و درخواست کمک کرد. از نگرانی با یکی از دوستانم تماس گرفتم و قرار شد دو نفری به آن آدرس برویم تا برهان را نجات دهیم. وقتی به محل رسیدیم تعداد زیادی از همسایه‌ها مقابل آن خانه جمع بودند که وارد خانه شدیم. دیدیم برهان با صاحبخانه که طالب نام داشت درگیر شده است. سعی کردم آن‌ها را جدا کنم، اما فایده نداشت این شد که برای فراری دادن برهان یک ضربه با چاقو به مرد صاحبخانه زدم و گریختم، اما چند روز بعد دستگیر شدم.»

 

متهم ادامه داد: «بعد از دستگیری فهمیدم مقتول به خاطر رابطه پنهانی برهان با همسرش درگیر شده بود. باور کنید من از این موضوع اطلاعی نداشتم و نمی‌دانستم برهان در غیاب طالب وارد خانه آن‌ها شده‌است. مقتول هم بعد از دیدن آن‌ها با پلیس تماس گرفته‌بود. همین باعث درگیری آن‌ها شده بود، اما برهان وقتی به من پیامک داد به دروغ گفت گروگان گرفته شده‌است.»

 

رابطه پنهانی

بعد از اقرار‌های متهم، زن و مرد جوان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند. زن جوان که نعیمه نام داشت با اقرار به رابطه با برهان گفت: «آن شب یکی از همسایه‌ها مراسم افطاری گرفته‌بود و همه ما در خانه او دعوت بودیم. برهان نیز به آن مهمانی دعوت بود و در آن مراسم شرکت کرده‌بود. من و برهان در یک محل زندگی می‌کردیم و از مدتی قبل به خاطر اختلاف با شوهرم با او رابطه پنهانی داشتم. آن شب قرار بود شوهرم برای کمک به همسایه در خانه آن‌ها بماند به همین خاطر از برهان خواستم در نبود شوهرم به خانه‌مان بیاید. بعد از آمدن برهان، ناگهان متوجه صدای در شدم که دیدم شوهرم وارد خانه شد. او وقتی برهان را در خانه‌مان دید او را در اتاق حبس کرد و با پلیس تماس گرفت. همان موقع برهان از دوستش کمک خواست. با آمدن پرویز کار به درگیری کشید و او شوهرم را کشت.»

 

بعد از اظهارات زن جوان، برهان نیز با اقرار به رابطه پنهانی با همسر مقتول گفت: «وقتی مقتول با پلیس تماس گرفت با هم درگیر شدیم. از ترس به پرویز پیام دادم و درخواست کمک کردم. من هرگز از او نخواستم تا طالب را به قتل برساند و فقط می‌خواستم مرا فراری بدهد.»

 

حکم قصاص

با اقرار سه متهم پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه در اولین جلسه رسیدگی سه متهم از خودشان دفاع کردند. در آخر پرویز با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم و همسر مقتول و برهان نیز به خاطر رابطه پنهانی به ۹۹‌ضربه شلاق محکوم شدند.

 

این حکم در دیوانعالی کشور تأیید شد و پرویز در آستانه مرگ قرار داشت، اما به دلیل عدم پیگیری اولیای‌دم، وی با نوشتن نامه‌ای درخواست تعیین تکلیفی کرد.

 

به این ترتیب متهم برای دومین بار مقابل هیئت‌قضایی شعبه‌دهم دادگاه قرار گرفت. او در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضایی آن شعبه به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت و در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید با مقتول خصومتی نداشتم و او را نمی‌شناختم. بی‌دلیل به خاطر یک دروغ دستم به خون آلوده شد و حالا پشیمانم. به همین خاطر ۹‌سال از زندگی‌ام در زندان گذشت و حالا هم به خاطر عدم پیگیری اولیای‌دم همچنان در زندان بلاتکلیفم. در زندان شرایط سختی دارم از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر وضعیت مرا مشخص کنند تا از این شرایط نجات پیدا کنم.»

 

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.