2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده

فوت و فن های درست کردن کنسرو گوجه فرنگی خانگی را در این مطلب فرا بگیرید.

دوات آنلاین -شما با کمی حوصله و وقت گذاشتن می توانید در خانه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده درست کنید. انجام این کار اصلا دشوار نیست و فقط کمی زمان می برد. طرز تهیه آن را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید.

 

مواد لازم برای کنسرو گوجه فرنگی

 گوجه فرنگی گوشتی - ۳ کیلوگرم

 نمک  - یک قاشق چای خوری

 برگ ریحان -  ۱۰ عدد

 سیر -  ۳ حبه

کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده را چطور در خانه درست کنیم

آماده سازی شیشه های کنسرو گوجه فرنگی

ابتدا یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید سپس شیشه ها را به همراه در آن ها داخل قابلمه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا با آب جوش بجوشد سپس از داخل قابلمه بردارید سپس شیشه ها را سر و ته روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا خشک شود اما در شیشه ها را دست نزنید.

 

ترفند: چه کار کنیم آبلیمو تازه بماند

 

پوست کندن گوجه

داخل قابلمه آب بریزید تا به جوش بیاید بعد از شستن  گوجه فرنگی ها روی سر آن ها را با چاقو یک به علاوه ایجاد کنید سپس داخل آب در حال جوش به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید .داخل لگن آب سرد بریزید به راحتی و با یک فشار پوستش جدا می شود.

 

تهیه کنسرو گوجه فرنگی

گوجه های پوست کنده را داخل یک کاسه خرد و سیر رنده شده را اضافه کنید و به دلخواه با گوشت کوب برقی مواد را مخلوط کنید سپس داخل قابلمه بریزید و با حرارت بالا بگذارید بپزد  و آبش کم شود. 

 

زیاد نباید پخته شود وگرنه تبدیل به رب می شود در انتها نمک را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

 

بیشتر بخوانید: خمیر جادویی همه کاره را چطور درست می کنند

 

نکات مهم

بعد از خنک شدن، آن‌ها را داخل شیشه‌های تمیز بریزید و روی شیشه چند برگ ریحان قرار دهید و در آن را خوب سفت کنید. سپس به مدت ۲۴ ساعت به صورت وارونه روی دستمال قرار دهید تا عمل هواگیری انجام شود به همین راحتی کنسرو گوجه فرنگی حاضر است و می توانید با آن غذاهای خوشمزه تهیه کنید.

 

این کنسرو را می توانید به راحتی بیرون از یخچال و در کابینت نگهداری کنید. از کنسرو گوجه فرنگی برای غذاهایی مثل لازانیا، ماکارونی، استانبولی، لوبیا پلو و ...  می توانید استفاده کنید. اگر در کنسرو را باز کردید حتما زود آن را مصرف کنید تا کپک نزند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.