2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قبل و بعد از زدن واکسن کرونا چه باید بکنیم

قبل و بعد از زدن واکسن کرونا چه باید بکنیم

تغذیه مناسب برای زدن واکسن کرونا چیست و بعد از آن چه چیزهایی بخوریم؟

دوات آنلاین -این روزها مردم نوبت اول یا دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند و یکی از سوالات اساسی آن ها این است که بهتر است از چه مواد غذایی استفاده کنند. در ادامه به مواد مغذی که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به کاهش عوارض واکسن هم کمک می کند به نقل از خراسان اشاره می کنیم :

 

قبل از زدن واکسن چه باید کرد

رژیم غذایی

زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید. زیرا ممکن است دچار سرگیجه یا افت فشار شوید. صبحانه یا میان وعده ساده ای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی های سبز تیره  مانند اسفناج، جعفری و کلم بروکلی میل کنید.

 

خواب با کیفیت

شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و راحتی داشته باشید و بهداشت خواب را رعایت کنید. خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامت و طول عمر انسان همراه با زندگی با نشاط است. خواب خوب به دفع مواد زاید از بدن کمک می کند.

 

کار کردن با دستگاه‌های الکترونیکی

تا حد امکان از کار کردن با دستگاه الکترونیکی همچون گوشی همراه و رایانه و تماشای طولانی مدت تلویزیون حداقل یک ساعت قبل از خواب پرهیز کنید. این کار باعث می شود بتوانید خواب راحت و عمیقی داشته باشید.

توصیه های تغذیه ای برای قبل و بعد از واکسن کرونا

قبل و بعد از واکسیناسیون کدام مواد غذایی را بیشتر بخوریم؟

آب و مایعات فراوان

مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی در افرادی که معمولا ترس از آمپول دارند مانع از افت فشار خون می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تمام آنچه درباره عوارض واکسن کرونا باید بدانید

 

مواد غذایی ضد التهاب

رعایت یک رژیم غذایی سالم، پاسخ ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به ما کمک می‌کند بهتر با عفونت ها مقابله کنیم و  پاسخ ایمنی قوی تری به واکسیناسیون داشته باشیم.

 

مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها

مصرف روزانه 5-۳ واحد از گروه سبزی ها و 4-2 واحد از گروه میوه ها آنتی اکسیدان ها شامل روی، سلنیم، ویتامین A و ویتامین C را که برای عملکرد بهتر سیستم ایمنی لازم هستند، تامین می کند.

 

مصرف منابع غذایی پروتئینی

مصرف روزانه مقادیر کافی از منابع غذایی پروتئین و جایگزین های آن شامل انواع حبوبات، تخم مرغ، انواع گوشت سفید (مرغ و ماهی)برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

 

مکمل ویتامینD

ویتامین D تنها ویتامینی است که به مقدار لازم  از منابع غذایی تامین نمی شود و براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت، لازم است ماهیانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی  مصرف شود به جز مادران باردار که دوز روزانه 1000  واحدی  از این مکمل را دریافت می کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.