2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کاظم بلوچی بازیگر نقش همایون تدین در سریال آمین

بیوگرافی کاظم بلوچی بازیگر نقش همایون تدین در سریال آمین

کاظم بلوچی بازیگر وکارگردان کاربلد و نام آشنایی است که نقش همایون تدین در سریال آمین یکی از کارهای خوب او است. با زندگینامه این هنرمند بیشتر آشنا شوید.

دوات آنلاین -کاظم بلوچی که در سریال آمین نقش همایون تدین را بازی کرده علاوه بر بازیگر، فیلنامه نویس و کارگردان خوبی نیز هست. بیوگرافی او را در ادامه بخوانید.

کاظم بلوچی بازیگر نقش همایون تدین در سریال آمین

کاظم بلوچی روی صحنه تئاتر

کاظم بلوچی متولد سال 1335 است و در شهر شیراز به دنیا آمده است. پدرش عطار است و مادرش علاوه بر این که در آموزش و پرورش کار می کرد اهل شعر و ادبیات نیز بود و همین هم باعث شد کاظم از کودکی به موضوعات فرهنگی گرایش داشته باشد.

 

او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر درس خواند و بازیگری را نیز از روی صحنه تئاتر شروع کرد.  نمایش ساکت به کارگردانی جعفر والی اولین تئاتری بود که بلوچی در آن به ایفای نقش پرداخت.

 

بلوچی روی صحنه چنان مسلط و حرفه ای بود که به تدریج راه خود را در دنیای هنر باز کرد. او ابتدا وارد رادیو شد و برنامه رادیویی «تئاتر هفته» تجربه ای جدید برایش بود.

 

بلوچی سپس در فیلم گزارش به کارگردانی عباس کیارستمی جلوی دوربین رفت البته نقشی کوتاه را برعهده داشت.

کاظم بلوچی بازیگر نقش همایون تدین در سریال آمین

بازی در نقش همایون تدین در سریال آمین

نقش تدین در سریال آمین در حالی به عهده کاظم بلوچی گذاشته شد که او پیش از آن تجارب زیادی در سریال های تلویزیونی به دست آوره و چهره ای شناخته شده بود. اگر بخواهیم تمام کارهایی که این هنرمند در آنها بازی کرده را نام ببریم لیستی بلندبالا می شود اما به یادماندنی ترین سریال هایی او زیر تیغ، آشپزباشی، عیاران، میوه ممنوعه، برادر، آرام می گیریم، هاتف و آنام هستند. همچنین سریال سلام آقای مدیر فعلا آخرین مجموعه ای است او در سال 1398 در آن به ایفای نقش پرداخت.

 

کاظم بلوچی در مقام کارگردان

بلوچی تاکنون 12 فیلم و سریال تلویزیونی را کارگردانی کرده که عیاران، چراغ های خاموش، وارث، نسیم رویا و وقت خوب بیداری از جمله آنها هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.