2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قباد، امیر شایگان و مالک سریال زخم کاری؛ نفرت انگیزهای دوست داشتنی

قباد، امیر شایگان و مالک سریال زخم کاری؛ نفرت انگیزهای دوست داشتنی

چرا سه شخصیت منفی سریال های شهرزد، می خواهم زنده بمانم و مالک محبوب شده اند؟

دوات آنلاین -معمولا شخصیت‌های منفی در فیلم و سریال‌ها، منفور هستند و شخصیت‌های مثبت در میان مخاطبان طرفداران بیشتری دارند، اما گاهی هم شخصیت های منفی به دلایل مختلف مانند ویژگی‌های جذاب شخصیتی یا حتی کیفیت بازی بازیگر و چهره‌ای که آن نقش را بازی می‌کند، مخاطب را با خود همراه می‌کنند. تماشاگر در تقابل این نقش با شخصیت مثبت قصه، از شخصیت منفی حمایت می‌کند و نمی‌خواهد مغلوب شدن او را ببیند. مصداق این مسئله را در سه سریال پرمخاطب نمایش خانگی «زخم کاری»، «می‌خواهم زنده بمانم» و «شهرزاد» دیده‌ایم.

 

مالک مالکی در زخم کاری

خراسان نوشت: مالک با بازی جواد عزتی در سریال «زخم کاری» ابتدا به عنوان یک شخصیت مثبت و خوب به مخاطب معرفی شد، اما با پیش رفتن قصه و اتفاقاتی که این شخصیت درگیر آن شد، به تدریج شرارت پنهان در وجود او آشکار شد و دیگر با آن مدیر باهوش و زیرک هلدینگ ریزآبادی تفاوت دارد.

 

«مالک» دست به آدم‌کشی می‌زند، برای منفعت خودش حاضر است هرکاری انجام دهد، دروغ می‌گوید، زیرآب آدم‌ها را می‌زند، به همسرش خیانت می‌کند و خصلت‌های منفی مختلفی دارد، اما با این حال در نظر مخاطب چندان شخصیت منفوری نیست. بسیاری از مخاطبان دوست دارند در جنگ بر سر قدرت و ثروت که در سریال می‌بینیم، «مالک» پیروز میدان باشد، شکست نخورد و نقشه‌های حساب‌شده‌اش بدون مشکل به نفع او پیش برود.

 

می‌دانیم با توجه به آن چه در ابتدای سریال دیدیم، «مالک» ذاتا یک شخصیت شرور و منفی نیست و ویژگی‌های مثبت او به عنوان فردی لایق و موفق که با تلاش و پشتکار خود از نقطه صفر به جایگاه خوبی رسیده، در پذیرش این شخصیت بی‌تاثیر نبوده است، اما بعید نیست بازی بسیار خوب جواد عزتی و محبوبیت زیاد این بازیگر نزد مخاطبان نیز باعث شده باشد این شخصیت در میان تماشاگران هواداران فراوانی داشته باشد.

امیر شایگان در سریال می خواهم زنده بمانم

امیر شایگان در سریال می خواهم زنده بمانم

«امیر شایگان» در سریال موفق «می‌خواهم زنده بمانم»، یکی از محبوب‌ترین نقش‌های منفی است که به تازگی در نمایش خانگی دیده‌ایم. این شخصیت کلکسیونی از ویژگی‌های منفی است. ظلم، بی‌عدالتی، منفعت‌طلبی، بی‌رحمی، زورگویی و ریاکاری از خصوصیات «امیر» است.

 

او نیز مانند «مالک» به مرور زمان و به کمک همسر و پدر همسرش که فرد بانفوذی است، به مال و منال و قدرت رسیده و بنده قدرت است. هرچند که با سوءاستفاده از قدرت، نامزدی «هما» و «نادر» را به هم می‌زند و «هما» را مجبور به ازدواج با خود می‌کند، اما به دلیل علاقه زیادی که به این دختر دارد، آن روی مهربان و عاشق‌پیشه خود را هم نشان می‌دهد. ویژگی جذاب ومهم «امیر» هوش و قدرت اوست.

 

کارهای سخت و ناممکن برای «شایگان» ساده است، او فریب هیچ کس را نمی‌خورد، زیرک و زرنگ است و در موضع قدرت ایستاده است. ویژگی‌هایی که در طراحی شخصیت «امیر شایگان» وجود داشت، باعث شد او در مقایسه با «نادر» معلم شریف، عاشق و فرد قربانی قصه، شخصیت محبوب‌تری برای مخاطبان باشد و حس دلسوزی آن‌ها را برانگیزد. گواه این موضوع نیز استقبال بسیاری از مخاطبان از مرگ «نادر» و نگرانی برای زنده نماندن «امیر» در پایان قصه است.

قباد در سریال شهرزاد

قباد دیوان سالار در سریال شهرزاد

می‌توان گفت «قباد دیوان سالار» در سریال «شهرزاد»، نسبت به «مالک» و «امیر» شخصیت سفیدتر و مثبت‌تری دارد، اما در مقایسه با رقیب عشقی‌اش «فرهاد» شخصیت منفی ماجرا به حساب می‌آید. علاوه بر این، او به عنوان جانشین «بزرگ آقا» شناخته می‌شد و حضور در دستگاه «دیوان سالار» باعث شده بود ناخواسته در اعمال آنان شریک باشد.

 

«قباد» نه تنها مانند «مالک» و «امیر» شخصیت باهوش و باعرضه‌ای نبود، بلکه بسیار ضعیف و ترسو بود. علاقه زیادی که «قباد» به «شهرزاد» داشت، این شخصیت را به عاشق محبوب قصه تبدیل کرده بود. در قصه «شهرزاد»، «قباد» فرد تنها و بی‌کسی بود که در طول زندگی‌اش مدام تحقیر شده بود و در نهایت هم قربانی تصمیمات خودخواهانه «بزرگ آقا» شد، بنابراین شخصیت او از آن چیزی که بود، بی‌گناه‌تر به نظر می‌رسید و بخشی از خطاهایش نیز توجیه می‌شد.

 

هرچند که «قباد» در سریال «شهرزاد» جزو شخصیت‌های دوست‌داشتنی بود، اما از طرفی هم مخاطب نسبت به او احساس ترحم داشت. کشته شدن این شخصیت در پایان قصه باعث شد مخاطبان سریال به این موضوع واکنش‌های منفی فراوانی نشان بدهند و سرنوشتی را که برای این شخصیت در نظر گرفته شده بود، دوست نداشته باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.