2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
رعنا آزادی‌ ور؛ از مارمولک تا سمیرا در زخم کاری

رعنا آزادی‌ ور؛ از مارمولک تا سمیرا در زخم کاری

رعنا آزادی ور برای ستاره شدن در دنیای بازیگری چه مسیری را طی کرد و چه فیلم های مطرحی در کارنامه اش دارد؟

دوات آنلاین -رعنا آزادی ور با بازی در نقش سمیرا در سریال زخم کاری یکی از متفاوت ترین شخصیت های سینما و تلویزیون را به تصویر کشیده است؛ زنی بی رحم که برای رسیدن به خواسته اش از هیچ جنایت و خشونت و دسیسه ای پروا ندارد. او فقط یک چیز می خواهد اموال حاج عمو را. زندگی او غیر از این معنا و مفهومی ندارد و حتی از خیانت شوهرش مالک فرصتی می سازد تا بتواند به هدف خودش برسد. آزادی ور در این نقش بسیار عالی ظاهر شده اما او پیش از این نیز در فیلم های مطرحی حضور داشت. آزادی ور بازیگری را از فیلم مارمولک شروع کرد. در ادامه چند نمونه از کارهای مطرح او به نقل از ایرنا زندگی بررسی شده است.

رعنا آزادی ور بازیگری را با فیلم مارمولک شروع کرد

شروع بازیگری رعنا آزادی ور با مارمولک

این فیلم کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و با بازی پرویز پرستویی است. داستان این فیلم اقتباسی از فیلم‌های «ما فرشته نیستیم» و «زائر» است که با بومی‌سازی قصه فیلم، نگاهی متفاوت به مسئله روحانیت و جامعه دارد. داستان فیلم درباره رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه‌داری است که بارها دستگیر و زندانی شده، اما در آخرین دستگیری، اتهام او سرقت مسلحانه است. آزادی ور برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر زن در جشن حافظ شد.

 

حضور در فیلم درباره الی

درباره الی عنوان فیلمی سینمایی ساخته اصغر است. درباره الی پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ به این فیلم اهدا شد. آزادی ور برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن سینمای ایران شد. داستان فیلم روایت‌گر زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده‌اند. دوستان احمد که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته، در تلاش هستند تا همسری را برای او بیابند.

رعنا آزادی ور قبل از بازی در نقش سمیرا در سریال زخم کاری در چه فیلم هایی بازی کرده بود

بازی در فیلم پارک وی

این فیلم به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۵ ساخته شد. پارک وی تهران برای کوهیار هدایت صرفاً بخشی از یک بزرگراه نیست، پلی است به سوی رها روانبخش، پلی که کوهیار فکر می‌کند با حرکت خلاف جهت روی آن به قصه عشق می‌رسد، اما نمی‌داند که سرانجام این قصه لالایی نیست. داستان مردی بیمار است که با رعنا آزادی ور ازدواج می‌کند و ماجراهای ترسناکی در انتظار اوست.

 

آزادی ور در فیلم در وجه حامل

در وجه حامل فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهمن کامیار و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی محصول سال ۱۳۹۶ است. این پروژه در ابتدا خیابان دیوار نام داشت و بعداً به در وجه حامل تغییر نام داد. این فیلم روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است.

 

رعنا آزادی ور او در فیلم خانه دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم را به عهده دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.