2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
از کل کل در اینستاگرام تا جنایت در خیابان

از کل کل در اینستاگرام تا جنایت در خیابان

کل کل در فضای مجازی به انگیزه ای برای برخی از قتل های خیابانی و نزاع های مرگبار تبدیل شده است.

دوات آنلاین -کل‌کل‌های اینستاگرامی این روزها پای ثابت قتل‌های خیابانی شده است. پس از خط‌ونشان کشیدن در فضای مجازی، دو گروه برای این‌که ثابت کنند طبل توخالی نیستند در فضای واقعی باهم قرار می‌گذارند و این قرار پایانی جز جنایت نخواهد داشت. هفته گذشته، کل‌کل‌های اینستاگرامی، دو جنایت را در فضای واقعی رقم زد و به بهانه این جنایت‌ها، جنایت‌های اینستاگرامی را مرور کرده‌ایم.

 

قتل و کوری، پایان درگیری لایو اینستاگرام

تپش جام جم با مقدمه بالا نوشت: آذر۹۷ اهالی محله‌ای در ورامین با شنیدن صدای شلیک چند گلوله به خیابان آمدند و با صحنه درگیری مسلحانه چند مرد جوان روبه‌رو شدند. آنها‌ با قمه و سلاح به جان هم افتاده بودند اما دقایقی بعد با صدای «کور شدم، کور شدم» دعوا به پایان رسید،ولی در میان جمعیت که در حال متفرق شدن بودند، یکی از جوانان خونین روی زمین افتاده بود و مرد جوانی به نام دانیال ادعا می‌کرد که کور شده و از چشمش خون می‌آمد.

 

با انتقال دانیال و مرد مجروح به نام کامران به بیمارستان، تلاش برای نجات جان آنها آغاز شد، اما دقایقی بعد مشخص شد دانیال به خاطر اصابت تیر به چشم چپش کور شده و کامران هم به علت شدت جراحات، جان‌باخته است. با انتقال جسد مرد قوی‌هیکل به پزشکی قانونی مشخص شد او به علت اصابت گلوله به پایش و چند ضربه چاقو و قمه جانش را ازدست‌داده است.

 

با شناسایی افراد حاضر در درگیری همگی آنها دستگیر و قاتل شناسایی شد. با شناسایی قاتل و سه همدستش، آنها پای میز محاکمه رفتند. حسین، عامل اصلی جنایت گفت: من و کامران باهم درگیری قبلی داشتیم اما او در لایو اینستاگرامی حرف‌هایی را علیه من زد و توهین کرد. روز حادثه وی را در خیابان دیدم و درگیری اینستاگرام یادم آمد و با دوستانم با او و رفقایش درگیر شدیم. ما سه تیر هوایی زدیم و نمی‌دانم چگونه تیر به چشم دانیال - که آمده بود ما را جدا کند - برخورد کرد. من یک تیر به کامران در انتهای دعوا زدم اما دوستانم با قمه به او چند ضربه زدند. فکر نمی‌کردیم درگیری مجازی در اینستاگرام به قتل بینجامد.

 

با شنیدن دفاعیات متهمان، حسین به‌عنوان عامل اصلی قتل کامران به قصاص و دوستانش به زندان محکوم شدند.

 

قتل پسر نوجوان بعد از کل‌ کل اینستاگرامی

فروردین امسال تیم جنایی تهران در جریان قتل پسر ۱۷ساله‌ای قرار گرفت که چند روز قبل در پارکی در تهران از ناحیه قفسه سینه مجروح شده بود. با حضور تیم جنایی در بیمارستان مشخص شد پسر نوجوان با چاقو از ناحیه قفسه سینه مجروح شده و جانش را ازدست‌داده است.

 

در ادامه، تحقیقات پلیس برای رمزگشایی از حادثه آغاز و مشخص شد پسر نوجوان چند وقتی بود که با پسر ۱۸ساله کل‌کل اینستاگرامی داشتند تا این‌که قاتل از مقتول می‌خواهد برای اثبات حرفشان در پارک قرار بگذارند. یکی از شاهدان حادثه گفت: امین دوستم از من خواست با دوستانم برای کمک به او به پارک برویم، چون فکر می‌کرد قاتل هم با دوستانش می‌آید اما مسعود سوار موتور به‌تنهایی وارد پارک شد و با چاقو یک ضربه به دوستم زد و فرار کرد. مادر قاتل هم در مورد وضعیت پسرش گفت: پسرم بیماری روحی دارد و وقتش را در اینستاگرام صرف می‌کند، یک‌بار او مرا تا یک‌قدمی مرگ برد که از او شکایت کردم و به کانون رفت. او در روزهای اخیر مرا به سوزاندن با اسید تهدید می‌کرد که از ترس جانم به خانه خواهرم فرار کردم و خبری از او ندارم.

 

قتل به علت کامنت در فضای مجازی

سوم آبان۹۵ پلیس ورامین در جریان قتل پسر ۱۷ساله‌ای دریکی از خیابان‌های این شهر قرار گرفت. با حضور مأموران مشخص شد قاتل به نام محمد از محل حادثه فرار کرده است.

 

یکی از شاهدان این ماجرا به پلیس گفت: مقتول، دوستم به نام سلمان است. او امروز در خیابان با محمد قرار دعوا گذاشت و باهم درگیر شدیم. پسر نوجوان با چاقو چند ضربه به دوستم زد و بعد هم سوار موتور یکی از بچه‌های‌محل شد و فرار کرد.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، سه روز بعد قاتل ۱۵ساله شناسایی و دستگیر شد. با تکمیل تحقیقات، او مقابل قضات دادگاه کیفری قرار گرفت و گفت: من در فضای مجازی برای یک دختر چندبار کامنت گذاشتم که مقتول به من پیام داد نباید این کار را کنم. من هم به او گفتم کاری که می‌کنم به او مربوط نیست. او از من خواست همدیگر را در خیابان ببینیم، من هم قبول کردم اما از ترس چاقویی را با خودم بردم. وقتی به محل قرار رسیدم، متوجه شدم او تنها نیست و با دوستانش آمده،من هم ترسیدم. وقتی نزدیک شدند و درگیر شدیم چاقو را پرت کردم که به سلمان خورد. بعد از  محاکمه، با تشخیص پزشکی قانونی مشخص شد متهم رشد عقلی‌ کامل نداشته، به همین دلیل از قصاص تبرئه و به زندان محکوم شد.

 

کری خوانی دربی

بعد از پایان دربی تهران در جام حذفی مأموران پلیس در جریان نزاع خونین در محله وحیدیه قرار گرفت.در بررسی مأموران مشخص شد دقایقی قبل نزاع خونینی بین دو گروه از اراذل‌واوباش محله شکل‌گرفته و یکی از آنها همراه دوستانش با موتور به در مغازه یک شرور دیگر رفته و دقایقی بعد با چاقو و قمه به جان هم افتاده‌اند. بعد از این‌که به یکی از جوانان چند ضربه چاقو اصابت کرد، مردان موتورسوار از محله فرار کردند و دوستان پسر جوان او را به بیمارستان رساندند اما او به علت اصابت ۲۰ضربه چاقو جان باخت.

 

با شناسایی عامل اصلی جنایت او دستگیر شد. پسر جوان که از افراد شناخته‌شده محله وحیدیه بود، با قبول قتل پسر جوان گفت: ما هر دو در محله شناخته‌شده هستیم و برای خودمان اسم‌ورسمی داریم و رفقا دور ما جمع می‌شوند. از یک سال قبل با رضا در فضای مجازی و حین لایو اینستاگرام کل‌کل کرده و چندبار به هم توهین کردیم. دو سه روز قبل از دربی، دوباره باهم درگیری مجازی داشتیم و بحث‌مان شد. بعد از دربی رفتم تا او را ادب کنم، دوستانم هم آمده بودند و او همراه دوستانش جلوی مغازه‌اش بودند که باهم درگیر شدیم. من ۲۰ضربه چاقو به او زدم و دوستانم هم با بقیه درگیر شدند. بعد از این‌که چند ضربه به او زدم، سوار موتور شدیم و فرار کردیم. دو سه روز بعد هم دستگیر شدم. من سر کل‌کل اینستاگرامی از مقتول عصبانی بودم و نمی‌خواستم او را به قتل برسانم، فقط می‌خواستم زهرچشم بگیرم که اوجانش را از دست داد.

 

قتل در باشگاه

اوایل مرداد امسال فردی با پلیس قائمشهر تماس گرفت و از جنایتی خونین خبر داد. این مرد به مأموران گفت دقایقی قبل اراذل‌واوباش شهر به داخل باشگاه آمدند و روی چند نفر آتش گشودند و بعد هم سوار پراید سفیدرنگ شده و فرار کردند. با حضور مأموران در محل مشخص شد چند نفر از اراذل‌واوباش شهر به سمت افراد حاضر در باشگاه تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی دو نفر کشته و یک نفر مجروح شده بود.

 

مجروح حادثه گفت: عامل جنایت را می‌شناسد و یکی از مقتولان با آنها در فضای مجازی کل‌کل داشته و هر دو گروه از اراذل‌واوباش قائمشهر هستند. بعد از آخرین کل‌کل که سه روز قبل در اینستاگرام داشتیم، قاتل را بسیار تحقیر کردیم و او هم گفت انتقام می‌گیرد، امروز او با دوستانش به باشگاه آمد و به سمت ما آتش گشود و فرار کرد.

 

با شناسایی عوامل تیراندازی آنها دستگیر شدند و اعتراف کردند به علت درگیری در لایو اینستاگرام و کری‌خوانی با طرف مقابل درگیر شده‌اند و آنها را زمانی که در باشگاه مشغول تمرین بودند به قتل رسانده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.