2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سارقان در تهران موبایل می قاپیدند و در افغانستان می فروختند

سارقان در تهران موبایل می قاپیدند و در افغانستان می فروختند

افراد اصلی گروه در تهران مستقر هستند. آنها پس از سرقت، گوشی‌های مسروقه را به‌دست ما می‌رسانند و ما هم محموله‌ها را به مرز رسانده و در خاک افغانستان گوشی‌ها را می‌فروختیم.

دوات آنلاین -واژگونی یک خودروی سواری در مشهد، اسرار باند بین‌المللی سارقان را که در پایتخت موبایل‌قاپی می‌کردند و گوشی‌ها مسروقه را در افغانستان به فروش می‌رساندند، فاش کرد.

 

به نوشته همشهری، از مدت‌ها قبل مأموران پلیس پایتخت در جریان فعالیت باندی قرار گرفته بودند که دست به سرقت گوشی‌های گران‌قیمت از شهروندان می‌زدند. اعضای این باند با دیدن زنان یا مردانی که گوشی‌های گران‌قیمت در دست داشتند به سمت آنها می‌رفتند و در چشم برهم‌زدنی گوشی را می‌قاپیدند و فرار می‌کردند. گاهی نیز با شناسایی طعمه‌هایشان در خیابان‌های خلوت تهران به سراغ آنها می‌رفتند و با تهدید چاقو نقشه سرقت را اجرا می‌کردند.

 

واژگونی خودروی دزدان

تعداد شاکیان این باند در حال افزایش بود و مأموران در تلاش بودند تا اعضای این گروه را شناسایی کنند تا اینکه از پلیس مشهد خبر رسید که یک خودروی پژو 206 در این شهر واژگون شده و 300گوشی موبایل گران‌قیمت به همراه چندین مدرک شناسایی که متعلق به پایتخت‌نشینان بود در این خودرو کشف شده است.

 

راننده خودرو در این سانحه رانندگی به کما رفته بود که به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. از سوی دیگر تحقیقات برای شناسایی صاحبان گوشی‌های گران‌قیمت شروع و مشخص شد که همه این گوشی‌ها از شهروندان تهرانی سرقت شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که سرقت‌ها در چند‌ماه گذشته و با دو شیوه قاپیدن و زورگیری انجام شده و کار همان باندی بود که پلیس پایتخت در تعقیب آن بود.

 

با این حال هنوز مشخص نبود که چطور گوشی‌ها در خودروی مرد پژوسوار و در مشهد کشف شده است تا اینکه بعد از چند روز راننده پژو به هوش آمد و در بازجویی‌ها راز باند بین‌المللی سارقان را فاش کرد.

 

وی گفت: من راننده هستم و چند وقت قبل با دو فرد افغانی در مشهد آشنا شدم. آنها پیشنهاد یک کار خوب دادند و به‌خاطر پول قبول کردم که با آنها همکاری کنم.

 

وی ادامه داد: 2 مرد افغان مالخر گوشی‌های مسروقه بودند و موبایل‌های سرقتی را از یک باند سرقت که در تهران فعالیت می‌کرد، می‌خریدند. آنها از من خواستند تا گوشی‌های سرقتی را به مرز افغانستان ببرم و تحویل 3مرد افغان در لب مرز بدهم. برای این کار هم مبلغ دو میلیون تومان به من پرداخت می‌کردند. این چهارمین باری بود که می‌خواستم محموله را به مرز ببرم و تحویل افغان‌ها بدهم. معمولا هر محموله نیز شامل 300تا هزار دستگاه گوشی گران‌قیمت سرقتی بود.

 

وی ادامه داد: این‌بار محموله 300دستگاه گوشی موبایل بود که آنها را تحویل گرفتم و به سمت مرز حرکت کردم. اما به‌دلیل خواب‌آلودگی و سرعت بالا ناگهان ماشین واژگون شد و ماجرا لو رفت. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم و ناچار شدم حقایق را افشا کنم.

 

از تهران تا افغانستان

با اعتراف مرد راننده، 2 مرد افغان در مشهد دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با باند دزدان تهرانی همکاری دارند. یکی از آنها گفت: افراد اصلی گروه در تهران مستقر هستند. آنها پس از سرقت، گوشی‌های مسروقه را به‌دست ما می‌رسانند و ما هم محموله‌ها را به مرز رسانده و در خاک افغانستان گوشی‌ها را می‌فروختیم. چون با این شگرد سود زیادی نصیبمان می‌شد و خطر گیر افتادنمان هم کمتر بود.

 

در ادامه تحقیقات مشخص شد که اعضای این گروه نزدیک به 2سال است که دست به سرقت می‌زنند و گوشی‌های سرقتی را به افغانستان انتقال می‌دهند. آنها هر چند‌ماه یک‌بار رابطان خود در مشهد را عوض می‌کردند که لو نرود اما با این حال هویت این افراد شناسایی شده و آنها و در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. 

 

هم‌اکنون 3متهم دستگیر شده در این پرونده با دستور قاضی قریب احمد‌زاده، بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند و تلاش برای بازداشت اعضای اصلی این گروه، مالخران و شناسایی شاکیان ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.