2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تهمت ناموسی ؛ترفند 2مرد خبیث

تهمت ناموسی ؛ترفند 2مرد خبیث

برق لبه چاقو را كه می‌دیدند بیچاره‌ها بدون هیچ مقاومتی گوشی‌هایشان را در اختیارم قرار می‌دادند.

دوات آنلاین-پژمان و همدستش برای سرقت گوشی‌های تلفن همراه شگردی متفاوت از شگردهای معمول و نخ نمای سارقان گوشی‌قاپ به كار گرفتند. مردان خشن قبل از اجرای نقشه گوشی‌قاپی شان، موتور سیكلت سرقت كرده و با موتورهای سرقتی نقشه گوشی‌قاپی‌هایشان را اجرا می‌كردند. پژمان در گفت‌وگو با تپش به جزئیات شگردشان و انگیزه خود برای گوشی‌قاپی پرداخت.

 

*چطور گوشی سرقت می‌كردی؟

در خیابان پرسه می‌زدم و با دیدن سوژه‌ای مناسب به سمتشان می‌رفتم. به دروغ به آنها می‌گفتم شما مزاحم ناموس من شده ای. مالباخته ها هم از همه جا بی‌خبر اصرار می‌كردند مزاحمتی نداشته‌اند و اشتباه می‌كنم. من هم به آنها می‌گفتم: اگر راست می‌گویید كه مزاحم نشده‌اید، گوشی تلفن‌تان را ببینم. آنها هم برای اثبات بی‌گناهی‌ خود گوشی‌هایشان را در اختیار من قرار می‌دادند. من هم تا گوشی را می‌گرفتم، فرار می‌كردم.

 

* سوژه‌ها را چطور شناسایی می‌كردی؟

پسرهای كم سن و سال و پیرمردهایی كه گوشی تلفن همراه درست و حسابی داشتند.

 

*چرا فقط پسرهای كم سن و سال و پیرمردها؟

احتمال درگیری با جوان‌ها بالاست. اگر درگیر می‌شدم ممكن بود به من غلبه كنند و گیر بیفتم. این دو گروه سنی هم توانایی جسمی‌شان كمتر و هم حواسشان پرت است. برای همین راحت می‌شود از آنها سرقت كرد.

 

*اگر گوشی را در اختیارت نمی‌گذاشتند چه  می‌شد؟

خب فكر آنجا را هم كرده بودم. با چاقو تهدید می‌كردم. برق لبه چاقو را كه می‌دیدند بیچاره‌ها بدون هیچ مقاومتی گوشی‌هایشان را در اختیارم قرار می‌دادند.

 

*با گوشی‌های سرقتی چه می‌كردی؟

گوشی‌ها برای خرج مواد می‌رفت. قیمت گوشی‌های سرقتی از 200 هزار تا 500 هزار تومان است. به اندازه قیمتش مواد مخدر می‌گرفتم.

 

*مالخر سفارش گوشی خاص نمی‌داد؟

خب هر چه گوشی مدل بالاتر باشد، بهتر است. برخی گوشی‌های هوشمند، چون هك كردنشان كمی سخت است بهتر است سرقت نكنیم. هر چه مدل بالاتر قیمت خرید بیشتر و موادی كه در ازایش داده می‌شود بیشتر است.

 

*سابقه داری؟

دو تا سابقه دارم. یكی مواد مخدر است و دیگری درگیری است. یك‌سال و هشت ماه حبس كشیدم.

 

*چطور دستگیر شدی؟

سرقت‌ها را كه انجام می‌دادیم مالباخته‌ها به پلیس خبر می‌دادند. آنها هم تحقیقاتشان را آغاز می‌كنند و ظاهرا از روی دوربین‌های مداربسته تصویر من و همدستم را به‌دست ‌آوردند. باقی ماجرا هم كه راحت بود، عكس مرا در سیستم پلیس آگاهی جست‌وجو می‌كنند و هویتم به‌دست می‌آید. با به‌دست آمدن هویتم، مخفیگاهم شناسایی می‌شود و در حال باز كردن یك موتورسیكلت بودیم كه ماموران ما را دستگیر كردند.

 

*موتورسیكلت برای چه كسی بود؟

سرقت كرده بودیم.

 

*برای چه؟

برای سرقت‌هایمان به وسیله نقلیه نیاز داشتیم. موتورسیكلت‌هایی كه كنار خیابان بودند را با كلید یدك سرقت می‌كردیم.

 

*در سرقت‌ها همدستت كجا بود؟

چند متر آن طرف‌تر از محل سرقت، سوار بر موتورسیكلت منتظر من بود تا با سرقت گوشی تلفن همراه سریع مرا سوار موتور كرده و از آنجا متواری شویم.

 

*فكر می‌كردی دستگیر شوی؟

قطعا هر مجرمی می‌داند روزی دستگیر می‌شود و تمام تلاشش برای این است كه دیرتر دستگیر شود. راه فراری از دستگیری نیست.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.