2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
علت اگزمای صورت چیست و چه باید کرد

علت اگزمای صورت چیست و چه باید کرد

اطلاعات اولیه ای که درباره اگزمای صورت باید بدانید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -شاید شما هم به اگزمای صورت که نامش در واقع درماتیت آتوپیک مبتلا شده باشید اما دلیل این نوع اگزما چیست و چه باید کرد و چگونه باید برای درمان اقدام کرد. در وهله نخست مراجعه به پزشک منطقی ترین و بهترین راه است اما می توانید در ادامه اطلاعاتی را درباره علت ها و درمان این بیماری که باعث خارش و همچنین خشکی و قرمز شدن پوست می‌ شود به دست بیاورید.

 

ایسنا به نقل از سایت «هلث لاین» نوشت: اگزما ممکن است هر قسمت از بدن مانند آرنج و پشت زانو را تحت تاثیر قرار دهد اما به طور معمول در پوست صورت ظاهر می شود.

 

برخی از افراد ممکن است در قسمت پیشانی یا گونه ها دچار این عارضه شوند در حالی‌که در برخی دیگر علائم این عارضه اطراف چشم یا پشت گوش مشاهده می‌شود.

 

در گزارشی به نکاتی برای شناسایی عارضه درماتیت آتوپیک در پوست صورت، عواملی موثر در بروز این بیماری و چگونگی درمان آن اشاره کرده است.

اگزمای صورت چه علائمی دارد

نشانه های اگزمای صورت

شایع‌ترین علائم عارضه درماتیت آتوپیک در پوست صورت عبارتند از: قرمزی پوست، خارش، خشکی پوست و احساس سوزش.

 

هرچند این علائم ممکن است در هر فردی متفاوت باشد. در حالی‌که بسیاری از افراد خشکی و تغییر رنگ پوست را تجربه می کنند، ممکن است برخی دیگر احساس سوزش در پوست خود داشته باشند.

 

همچنین عارضه اگزما ممکن است ابتدا در گونه ها و پیشانی ظاهر شود سپس به تدریج به سایر قسمت های صورت یا بدن گسترش یابد.

علت ها و دلایل ابتلا به اگزمای صورت چیست

دلایل اگزمای صورت

علت دقیق اگزمای پوست صورت ناشناخته است اما این باور وجود دارد فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی می‌تواند به بروز علائم این بیماری منجر شود. سیستم ایمنی بدن واکنش التهابی ایجاد می کند که روی پوست تاثیر می گذارد و باعث تحریک، خشکی، خارش و بثورات پوستی می شود.

 

همچنین تغییر در وضعیت آب و هوایی، آلودگی هوا، استرس، مواد شیمیایی موجود در شوینده های خانگی، برخی مواد غذایی می‌تواند از فاکتورهای خارجی موثر در بروز اگزمای صورت باشد.

برای درمان اگزمای صورت چه باید کرد

درمان خانگی اگزمای صورت

یک روش موثر برای کنترل علائم بیماری در خانه، شناسایی عوامل تحریک کننده اگزماست. گزارشی از فعالیت‌ها و مواد غذایی مصرفی پیش از بروز علائم بیماری تهیه کنید تا به شناسایی عوامل محرک در بروز اگزما کمک کند.

 

کاهش سطح استرس نیز می‌تواند کمک کننده باشد. خواب کافی و باکیفیت و داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم می تواند استرس را کاهش دهد.

 

دیگر نکاتی که التهاب و حساسیت پوست را کاهش می‌دهد، شامل موارد زیر می‌شود:

 

روزانه پوست خود را به خصوص پس از دوش گرفتن مرطوب کنید.

 

برای کاهش التهاب کمپرس سرد روی پوست خود قرار دهید.

 

برای تسکین پوست مستعد اگزما از روغن های گیاهی مانند روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.