2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
برای سیاهی زیر چشم چه کار کنیم + علت ها

برای سیاهی زیر چشم چه کار کنیم + علت ها

سیاهی زیر چشم چه دلایلی دارد و راه رفع و درمان آن چیست؟

دوات آنلاین -شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از تیرگی پوست در قسمت زیر چشم ناراضی هستید. واقعیت این است که چنین مشکلی معمولا چندان جدی نیست و فقط روی ظاهر و زیبایی اثرگذار است؛ البته توجه کنید که معمولا این طور است و ممکن است گاهی نیز پای عوامل مهمی در میان باشد. به طور طبیعی پوست زیر چشم نازک تر از قسمت های دیگر است و همچنین پلک های پایین کلاژن کمتری دارند بنابراین این ناحیه از پوست بسیار حساس است.

سیاهی زیر چشم چه دلایل و علت هایی دارد

علت سیاهی زیر چشم چیست

سیاهی زیر چشم علت های زیادی دارد که یکی از آنها خستگی است و طبیعتا برای رفع آن باید استراحت کنید. بی خوابی یکی از عواملی است که این سیاهی را به وجود می آورد.

 

همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند بدن شما را به تولید بیش از حد ملانین (رنگدانه که رنگ پوست شما را تعیین می‌کند) تشویق کند و نور خورشید بیش از حد مخصوصا برای چشم می‌تواند باعث ایجاد رنگدانه در اطراف پوست چشم شود.

 

پیری طبیعی پوست یکی دیگر از علل رایج تیرگی پوست دور چشم محسوب می‌شود.

 

فراموش نکنید تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند موجب بروز سیاهی و پف و پیری پوست دور چشم شما شود.

 

بیشتر بخوانید: چروک صورت را چگونه از بین ببریم

 

همچنین واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم می‌تواند موجب بروز تیرگی و پف پوست دور چشم شود. هیستامین‌ها باعث دیده شدن و برجسته شدن رگ‌های خونی زیر چشم شما می‌شوند و به دنبال آن پوست دور چشم شما تیره به نظر می‌رسد همچنین بسیاری از افراد در زمان بروز آلرژی چشم خود را مدام مالش می‌دهند و این کار باعث التهاب و تورم رگ‌های خونی می‌شود و در بروز چروک و تیرگی پوست چشم موثر است.

 

از دست دادن آب بدن یک علت رایج دیگر بروز تیرگی و پف پوست دور چشم شما محسوب می‌شود.

 

سابقه خانوادگی نیز در بروز تیرگی و پف پوست دور چشم شما نقش دارد.

 

همچنین به نظر متخصصان بیماری تیروئید نیز می‌تواند عامل بروز تیرگی و پف پوست دور چشم باشد.

 

برخی از قطره‌های چشمی مربوط به فشار چشم باعث می‌شوند رنگ‌دانه‌های پوست اطراف چشم بیشتر شوند.

 

مصرف زیاد نمک یا مواد غذایی کافئین دار، خصوصاً در شب، باعث احتباس مایع و ظاهر شدن حلقه‌های تیره در پای چشم‌ها می‌شود.

 

و اما یک دلیل دیگر: کمبود آهن، درماتیت آتوپیک، اگزما و کاهش چربی اطراف چشم‌ها از دیگر علت‌های حلقه‌های تیره پای چشم هستند.

برای درمان و رفع سیاهی زیر چشم چه کار باید بکنیم

راه درمان تیرگی زیر چشم

دکتر زهرا رمضانی متخصصص پوست و زیبایی پیش از این در گفت و گویی با ایسنا درباره راه های رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم توضیحات مفیدی داده و گفته بود نمی توان این حلقه را به تمامی از بین برد اما افراد می توانند با انجام برخی اعمال در کم کردن میزان تیرگی پوست این ناحیه تلاش کنند. ادامه توضیحات این پزشک متخصص را بخوانید.

 

خوردن میوه ها و سبزیجات عامل حفظ رطوبت پوست و تأمین حداکثر انرژی می شود،‌ همچنین ریزمغذی های موجود در آنها باعث سلامت و شادابی پوست می شود.

 

بدانید: روتین پوستی چگونه انجام می شود

 

نباید از مواد شیمیایی و کرم های رنگ بر، برای پوست زیر چشم استفاده کرد. این مواد تنها بر لایه های سطحی پوست تأثیر می گذارند و در از بین بردن هاله سیاه زیر چشم مؤثر نخواهند بود.

 

به افراد توصیه می شود روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب نوشیده شود تا رطوبت کافی بدن حفظ شود.  پوست اطراف چشم ها بسیار حساس است و لازم است تا با نوشیدن مقدار آب کافی از آن محافظت کرد.

 

کمبود خواب یکی از مهم ترین علل بروز کبودی اطراف چشم ها است.  افراد باید با رعایت پیش گرفتن ریتم معمول،‌ در ساعت مشخص بخوابند و مطمئن شوند که به اندازه کافی درطول شب استراحت کنند.

 

استفاده ازعینک های آفتابی و بهره گیری از کرم های حاوی ویتامین ها برای کاهش این حلقه ها به افراد توصیه می شود، همچنین در مواردی که افراد دارای حساسیت فصلی می باشند تا حد امکان در غیر موارد ضروری در منزل بمانند.

 

صرف نظر از علت، با استفاده از کمپرس آب سرد، مصرف بابونه و چای سبز، آب لیمو، در پیش گرفتن بهداشت و سبک زندگی مطلوب و استفاده کمتر از لوازم آرایش راهکارهای مؤثری برای کاهش سیاهی زیر چشم است.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- ایسنا – صدا و سیما

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.