2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روتین پوستی چگونه انجام می شود

روتین پوستی چگونه انجام می شود

با تمام جزییات روتین پوستی و کارهایی که باید برای آن انجام بدهید در این مطلب آشنا شوید.

دوات آنلاین -احتمالا این روزها خیلی بیشتر از قبل نام روتین پوستی به گوش‌تان خورده است. راز داشتن یک پوست سالم، تمیز و زیبا مستلزم انجام یک روتین منظم مراقبت از پوست است و نه شیوه‌های غیرمعمول، کمتر شنیده‌ شده یا پرهزینه. هر فردی با هر نوع پوست و سن و سالی بهتر است یک مراقبت پوستی برنامه‌ریزی شده و روزانه مخصوص به نوع پوست خود داشته باشد. در این مطلب روتین پوستی مناسب، مراحل و نکات مربوط به آن را به نقل از روزنامه خراسان معرفی خواهیم کرد.

 

مراحل روتین پوستی

روتین پاک‌سازی پوست یا شست‌وشوی صورت

آلودگی‌های محیط، گرد و غبار و مواد آرایشی روی پوست، منافذ پوستی را  می بندد و لایه‌های پوست را می‌پوشاند بنابراین لازم است دو بار در روز صورت خود را با شوینده‌ها و پاک‌کننده های مخصوص تمیز کنید. قبل از هر چیز مواد آرایشی روی پوست‌تان را با میسلار واتر، شیر پاک‌کن یا روغن‌های پاک‌کننده آرایش پاک کنید.

 

سپس اقدام به شستن پوست صورت‌تان با شوینده‌های مناسب با نوع پوست‌ خود کنید که اغلب به‌صورت فوم، ژل و پد‌های پاک‌کننده در دسترس هستند. برای پاک سازی عمیق‌تر پوست‌های چرب و مستعد جوش می‌توانید یک تا دو بار در هفته از ماسک‌های پاک سازی مانند ماسک خاک رس، ماسک زغال و... استفاده کنید.

روتین پوسنی چه مراحلی دارد

متعادل سازی پوست یا تنظیم PH

در این مرحله با استفاده از تونر، تونیک یا لوشن، اسیدیته یا ph پوست را که در اثر شستن یا مواد آرایشی تغییر کرده است تنظیم می‌کنیم. ضمن این‌که تونرها می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ و باقی مانده آرایش و آلودگی را از لایه‌های زیرین پوست پاک  کنند. تونرهای مختلف با خاصیت درمانی و مراقبتی همچنین می‌توانند به کوچک‌تر کردن منافذ باز پوست، آب رسانی و مرطوب‌کنندگی و تسکین قرمزی و التهاب  پوست‌های حساس کمک ‌کنند.

 

از زدن تونر روی چشم‌ها و پوست اطراف آن خودداری کنید. اگر جوش‌های فعال، سطحی و چرکی دارید، از دو پد جداگانه برای دو طرف صورت خود استفاده کنید تا عفونت و باکتری‌ها در تمام سطح صورت پخش نشوند. بعد از تمیزی و حفظ اسیدیته‌ پوست می‌توانید از سرم‌های درمانی مثل سرم‌های حاوی ویتامین C یا سرم‌های حاوی هیالورنیک اسید و کلاژن  استفاده کنید.

 

آب رسانی پوست

 برای پوست دور چشم از یک کرم دور چشم مخصوص با خاصیت آب رسانی، روشن‌کنندگی و نرم‌کنندگی در روتین خود استفاده کنید. برای آب رسانی پوست دیگر نقاط صورت هم می‌توانید از کرم‌ها و ژل‌های آب رسان، کرم‌های روز و شب و اسپری‌های آب کمک بگیرید.

 

مقداری از این محصولات را روی صورت ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اگر خشکی پوست‌تان شدید است پیشنهاد می‌شود از یک محصول آب رسان به همراه یک اسپری آب همزمان برای تاثیرپذیری بیشتر استفاده کنید. در نهایت برای محافظت از یک پوست آب رسانی و هیدراته شده در برابر خشکی، از مرطوب‌کننده‌ها برای ماساژ روی پوست کمک بگیرید تا پوست طراوت و نرمی خود را حفظ کند.

 

روتین پوست هفتگی

ازآن‌جا که توانایی پوست برای دفع سلول‌های مرده با افزایش سن کاهش می‌یابد با لایه‌برداری، پوست روشن‌تر می شود و آلودگی‌ها و چربی‌های جمع شده در منافذ پوست از بین می رود. برای تعداد دفعات انجام لایه‌برداری در هفته به نوع و واکنش پوست‌تان توجه کنید.

 

برای رفع مشکلات پوستی، هفته‌ای یک  بار از ماسک‌های مغذی و تسکین‌دهنده پوست استفاده کنید. ماسک‌های پوستی با اهداف خاصی استفاده می‌شود مثلا ماسک خاک رس به سم‌زدایی پوست کمک می‌کند و ماسک‌های روشن‌کننده، تیرگی‌ها را از بین می‌برد.

روش انجام روتین پوستی چگونه است

نکات مهم برای روتین موثر

1- از ماساژ محکم پوست دور چشم با شوینده‌ها اجتناب کنید چون باعث شل شدن و چروک شدن پوست‌تان می‌شود.

 

2- بعد از انجام روتین پوست در صبح در صورتی‌که قصد خروج از خانه را داشتید از ضد آفتاب‌های مخصوص استفاده کنید تا از پوست شما در برابر نور مرئی و پرانرژی خورشید محافظت کند.

 

3- بسته به میزان چربی طبیعی پوست خود، حوله و روبالشتی‌هایتان را چند روز یک بار یا حداکثر هفته‌ای یک بار بشویید.

 

4- به مقدار کافی آب بنوشید و از میوه‌های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.