2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا؛ از گیاهان تا گوشت و ماهی

تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا؛ از گیاهان تا گوشت و ماهی

برای این که پوست زیبا داشته باشیم چی بخوریم؟ جواب این سوال را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -داستن پوست زیبا خواسته همه است اما بعضی ها نمی دانند راه و روش درست این کار چیست و چه باید انجام بدهند تا پوست شان صاف و درخشان باشد. طبیعی است که یکی از مهم ترین اقدامات این است که به رژیم غذایی خودتان دقت کنید. باید غذاهایی میل کنید که برای سلامت پوست مفید است.

برای داشتن پوست زیبا باید به تغذیه خود توجه کنید

ویتامین های مفید برای پوست

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مفید توضیح بدهیم پوست شما به سه ویتامین خیلی نیاز دارد. ویتامین سی، ویتامین کا2 و همچنین ویتامین ای.

 

ویتامین سی به ساخت کلاژن که برای سلامت و جوان سازی پوست شما کمک می کنند.

 

ویتامین کا 2 نیز یکی از عواملی است که باعث می شود پوست زنان ژاپنی شفاف و صاف باشد. ژاپینی ها این ویتامین را از ناتو دریافت می کنند که نوعی دانه سویا است البته می توانید برای تامین این ویتامین در بدن گوشت، تخم‌ مرغ و لبنیات بخورید.

 

ویتامین E نیز می تواند از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند. ویتامین ای همچنین در مراقبت از پوست  شما در برابر آسیب های دیگر نیز نقش بسیار مهمی دارد.

 

غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون، کلم بروکلی، سبزیجات پهن برگ مانند اسفناج، مغز ها، تخمه آفتابگردان و روغن های گیاهی مانند روغن آفتابگردان دارای این ویتامین هستند.

برای این که پوست زیبا داشته باشیم چی بخوریم

تاثیر  پروتئین کم چرب بر داشتن پوست زیبا

کلاژن فراوان‌ترین نوع پروتئین در بدن است، وظیفه کلاژن عمدتا محافظت از پوست، مو و تقویت و سلامت ناخن‌ها است. بدن برای اینکه اطمینان حاصل کند که میزان کلاژن کافی است از منابع غذایی به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای افزایش تولید کلاژن استفاده می‌کند.

 

فروشگاه اینترنتی: خرید آنلاین لوازم آرایشی – بهداشتی با تخفیف

 

پروتئینی که ما مصرف می‌کنیم هنگام هضم به آمینو اسید‌ها تجزیه می‌شود که دوباره به هم متصل شده و پروتئین کلاژن را می‌سازند.

 

سبزیجات برای پوست زیبا

گیاهان و سبزیجاتی که برای داشتن پوست زیبا و سالم مفید هستند شامل موارد زیر می شوند:

 

نخود سبز

کینوا

فلفل دلمه‌ای

هویج

سبزیجات سبز برگ

دانه‌های چیا

زردآلو

نخود

بادام زمینی

 

پوست زیبا با آب گوشت

استخوان و غضروف حیواناتی همچون مرغ یا گاو منبع فوق العاده‌ای برای کلاژن طبیعی هستند. پای مرغ نیز دارای میزان بالایی از کلاژن حلال است که بر خلاف سایر بخش‌های مرغ عوارض کمتری برای بدن دارد. این ماده غذایی سبب افزایش کلاژن پوست و درخشان شدن آن شده و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می‌کند.

 

 

منابع: اقتصاد آنلاین- فرارو -خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.