2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه در خانه پنیر پیتزا درست کنیم

چگونه در خانه پنیر پیتزا درست کنیم

طرز تهیه کامل پنیر پیتزای خانگی در این مطلب شرح داده شده است اما اگر قصد دارید این کار را بکنید باید بدانید کار سختی در پیش دارید.

دوات آنلاین -پنیر پیتزا را می شود در خانه درست کرد و اتفاقا خیلی کشدار و خوشمزه هم می شود به شرط این که حوصله به خرج بدهید و با دقت زیاد کار کنید. در این صورت از نتیجه کار راضی خواهید بود. طرز تهیه پنیر پیتزا را در ادامه به نقل از اکالا بخوانید.

 

مواد مورد نیاز برای پنیر پیتزا

مایه پنیر: سه چهارم فنجان

آب: سه چهارم فنجان

شیر کامل و پرچرب: ۴ فنجان

سرکه: ۳ قاشق چایخوری (به جای سرکه می‌توانید از یک چهارم فنجان جوهر لیمو استفاده کنید)

آب برای رقیق کردن سرکه: مقداری

روش درست کردن پنیر پیتزا در خانه

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

برای درست کردن پنیر پیتزا کش‌دار خانگی ابتدا شیر را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. دمای جوشاندن شیر بین ۶۰ تا ۷۰ درجه باشد. سرکه یا جوهر لیمو را در کمی آب حل کنید و بعد از ۳۰ دقیقه به شیر اضافه کنید. ۳۰ دقیقه دیگر شیر را بجوشانید.

 

اواسط این مرحله مایه پنیر را هم در سه چهارم فنجان آب حل کنید و به شیر اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم گاز مرتب هم بزنید.

 

راهنمایی: خمیر پیتزا خانگی را چه طور درست کنیم

 

بعد از این ۳۰ دقیقه به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بدون هم زدن قابلمه روی حرارت ملایم نگه دارید تا شیر سفت یا بسته شود یا به اصطلاح «دلمه» ببندد. حالا با یک چاقوی تیز دلمه‌ها را در اندازه‌های کوچک ببرید.

 

نکته: زمان قرار دادن شیر سفت شده روی حرارت نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه باشد چون پنیر حالت کشدار خودش را از دست می‌دهد.

 

کف قابلمه حاوی شیر دلمه بسته را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا سرد شود. یکبار دیگر قابلمه شیر سفت شده را روی حرارت بگذارید و شیر دلمه بسته به دمای جوش ۱۰۰ درجه برسد، شیر را مرتب و به آرامی هم بزنید.

 

فیلم آشپزی: آموزش پخت پیتزای خانگی بدون فر

 

به مدت ۲۰ دقیقه شیر را روی حرارت نگهدارید. توجه داشته باشید که زمان قرار دادن شیر سفت شده روی حرارت نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه باشد چون پنیر پیتزا حالت کشدار خودش را از دست می‌دهد.

 

حالا تکه‌های پنیر را در اندازه‌های بزرگ ببرید و داخل صافی یا پارچه تنظیف بگذارید تا آب اضافی پنیر گرفته شود. وقتی که آب پنیر به طور کامل گرفته شد و پنیر خشک شد پنیر را به صورت نوارهای باریک ببرید یا با رنده درشت رنده کنید.

 

رنده‌های پنیر را در مایکروفر بگذارید تا شروع به ذوب شدن کنند. حالا پنیر ذوب شده را را ورز دهید و به صورت توپ‌های کوچک درآورید.

 

توپ‌های کوچک پنیر پیتزا موزارلا را در آب نمک سرد بگذارید. این پنیر را می‌توانید برای مدت کوتاهی و به مدت چند روز و نه بیشتر فریز کنید و در دفعات بعد استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.