2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
اعتراف به قتل 8 عضو یک خانواده بر سر معامله مواد‌ مخدر

اعتراف به قتل 8 عضو یک خانواده بر سر معامله مواد‌ مخدر

در این جنایت 8عضو یک خانواده شامل 2زن، 3پسر و 3دختر با شلیک گلوله به قتل رسیدند.

دوات آنلاین -15روز پس از جنایت خونین در زاهدان که در جریان آن 8عضو یک خانواده که چند کودک نیز در میان آنها بودند در خانه‌شان به قتل رسیدند تحقیقات پلیس آگاهی به دستگیری عامل اصلی این جنایت و 5همدست او منجر شد. اعترافات اولیه عامل جنایت نشان می‌دهد که معامله بر سر مواد‌مخدر انگیزه این جنایت هولناک است.

 

وقوع جنایت

به نوشته همشهری، این جنایت روز 11خردادماه امسال در یکی از محله‌های شهر زاهدان اتفاق افتاد و در جریان آن 8عضو یک خانواده شامل 2زن، 3پسر و 3دختر با شلیک گلوله به قتل رسیدند.

 

با وجود اینکه این جنایت شب اتفاق افتاده بود اما تا ظهر روز بعد هیچ‌کس از آن با خبر نشد و زمانی که هیچ‌یک از اعضای خانواده به تماس‌های تلفنی پاسخ ندادند چند نفر از نزدیکان‌شان نگران شدند و جلوی خانه آنها رفتند و در نهایت با ورود به آنجا با پیکرهای غرق در خون 8عضو این خانواده روبه‌رو شدند. هنوز معلوم نبود چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این کشتار خانوادگی زده است.

 

در همان دقایق اولیه به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای روشن شدن پشت پرده این جنایت کلید خورد. بررسی اجساد قربانیان نشان می‌داد که حدود 10ساعت از زمان مرگ آنها می‌گذرد و به‌احتمال زیاد جنایت نیمه شب اتفاق افتاده است. در این بین تعدادی از همسایه‌ها نیز به پلیس گفتند که شب گذشته از این خانه صداهایی شنیده‌بودند اما هیچ‌کدام جرأت نکرده بودند از خانه بیرون بروند. در این شرایط بود که اجساد کشته‌شدگان به پزشکی قانونی منتقل و بررسی‌های پلیسی در این‌باره ادامه یافت.

 

از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد که پدر این خانواده به اتهام قاچاق مواد‌مخدر به تحمل حبس محکوم شده است. با این حال او به مرخصی آمده و یک روز پیش از قتل عام اعضای خانواده‌اش به زندان بازگشته بود. این جنایت بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت و از آن به‌عنوان یکی از دلخراش‌ترین جنایت‌های سال‌های اخیر یاد شد.

 

به همین دلیل بود که کارآگاهان آگاهی در قالب چند تیم رسیدگی به آن برای کشف حقیقت را آغاز کردند. در همان روزهای نخست به سرنخ‌هایی از عامل اصلی جنایت دست یافتند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که پای شبکه‌های قاچاق مواد‌مخدر در میان است و ممکن است اختلاف بر سر مواد‌مخدر انگیزه این جنایت باشد.

 

دستگیری متهم

تحقیقات همه‌جانبه در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام مأموران به اطلاعاتی درباره متهم اصلی جنایت دست یافتند و او را در مخفیگاهش در زاهدان دستگیر کردند.

 

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: در پی قتل مسلحانه 8عضو یک خانواده در یکی از محلات شهر زاهدان شناسایی و دستگیری عاملان جنایت به‌صورت ویژه در دستور کار تیمی از کار آگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت. بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل، تحقیقات تخصصی خود برای شناسایی قاتلان را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد از منزل مقتولان چند دستگاه گوشی موبایل و تعدادی لوازم منزل نیز سرقت شده است.

 

سردار طاهری ادامه داد: با ادامه تحقیقات و با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده چند روز بعد عامل اصلی این جنایت که جوانی 26ساله است شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه او اموال سرقت شده از منزل مقتولان به همراه یک قبضه کلت کمری با 27فشنگ جنگی کشف شد که جای تردیدی در دست داشتن او در قتل باقی نمی‌گذاشت. به همین دلیل او اتهامش را به گردن گرفت.

 

انگیزه جنایت

سردار طاهری درباره انگیزه این جنایت گفت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد‌مخدر است که با همدستی 4مرد و یک زن دست به این جنایت زده است. او در اعترافاتش گفت که چند روز قبل از جنایت با پدر خانواده معامله مواد‌مخدر داشته که بعد ازآنکه او خودش را به زندان معرفی کرد همراه همدستانش تصمیم می‌گیرند تا مواد‌مخدری که داخل منزل مقتولان بوده را سرقت کنند. آنها شب حادثه به اتفاق همدستان خود به خانه مقتولان رفته و پس از تهدید اعضای خانواده با شلیک سلاح کمری آنها را به قتل می‌رسانند و چون مواد‌مخدر را داخل خانه پیدا نکرده بودند برای ردگم کردن با صحنه‌سازی‌ اقدام به سرقت تعدادی از وسایل منزل کردند.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: به‌دنبال اعترافات متهم اصلی 5همدست او نیز در چند عملیات دستگیر شدند و در بازرسی مخفیگاه آنها علاوه بر توقیف یک دستگاه خودروی پژو 405استفاده شده در قتل، مقدار 45کیلو موادمخدر شامل 43کیلو گرم تریاک و 2کیلو گرم مرفین کشف شد.

 

به‌گفته سردار طاهری هم‌اکنون متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.