2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سردردهای صبحگاهی چه دلایلی دارد

سردردهای صبحگاهی چه دلایلی دارد

سردردهای صبحگاهی دلایلی متعددی از آرتروز گردن تا غلظت خون و ... دارد.

دوات آنلاین -اگر شما هم گاهی اوقات صبح ها دچار سردرد می شوید دلیل این عارضه را در یادداشت دکتر محمدعلی اکبریان نیا، متخصص مغز و اعصاب به نقل از خراسان بخوانید:

 

بسیاری از سردرد‌ها دارای خصوصیات منحصر به فردی است که یکی از آن‌ها زمان سردرد است؛ زمان، مکان، شدت و انتشار درد، عوامل تشدید کننده و عوامل تخفیف دهنده سردرد‌ها به این موضوع کمک می‌کند که نوع سردرد را تشخیص دهیم و متوجه شویم کدام سردرد اهمیت بیشتری دارد و خطرناک است.

 

 سردرد‌های صبحگاهی از جمله سردرد‌های با اهمیت هستند و حتما باید مورد توجه قرار گیرند، به ویژه زمانی که بیمار از خواب بیدار می‌شود و سردرد دارد، یعنی فرد شب بدون سردرد خوابیده و هنگامی که بیدار می‌شود، دچار این عارضه است.

 

ارتباط  فشار خون بالا و سردردهای صبحگاهی

 عمدتا سردرد‌هایی که مربوط به فشار خون بالا هستند، در خواب ایجاد می‌شوند و معمولا صبحگاهی هستند، همچنین بیمارانی که در خواب دچار وقفه تنفسی می‌شوند ممکن است این وقفه‌های تنفسی سبب کاهش اکسیژن رسانی به مغز شود و بیمار با سردرد یا حالت گیجی و منگی از خواب بیدار شود.

دلایل سردرد صبحگاهی چیست

تومور مغزی و سردرد

آن دسته از سردرد‌های صبحگاهی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، سردرد‌هایی هستند که به علت تومور‌های مغزی رخ می‌دهند، بیمارانی که توده یا تومور در مغزشان است، هنگامی که می‌خوابند سردردشان تشدید می‌شود چرا که هنگامی که می‌خوابند داخل تومور خون بیشتری جمع می‌شود و خون بیشتر سبب افزایش حجم تومور و سردرد می‌شود.

 

طب سنتی: انواع سردرد و روش درمان آنها

 

احتمال آرتروز گردن

برخی دیگر از سردرد‌های صبحگاهی به علت آرتروز در ناحیه گردن و فشار روی ریشه‌های عصبی گردنی به ویژه در اشخاصی که وضعیت قرارگرفتن سرشان روی بالش به سمت بالاست و افراد مسنی که مشکلات ستون فقرات دارند، ایجاد می‌شود و افراد به دلیل خوابیدن و موقعیت قرار گرفتن سرشان روی بالش دچار این عارضه می‌شوند.

 

احتمال سردرد صبحگاهی به دلیل غلظت خون

افرادی که دچار غلظت خون و چربی خون هم هستند دچار سردرد‌های صبحگاهی می‌شوند و صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوند، حالت گیجی و منگی دارند و هنگامی که راه می‌روند و مایعات می‌خورند،  سردردشان بهتر می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.