2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طناب دار در انتظار قاتل صاحب بوتیک

طناب دار در انتظار قاتل صاحب بوتیک

متهم: چاقو کشیدم، اما می‌خواستم به کتف او ضربه بزنم اما حرکت کرد و چاقو ناخواسته به شاهرگ او برخورد کرد.

دوات آنلاین -حکم قصاص مجرم سابقه‌دار که به اتهام قتل صاحب بوتیک به مرگ محکوم شده بود در دیوان عالی کشور تأیید شد.

 

به نوشته جوان، چهارم مرداد‌سال‌۹۸، مأموران پلیس از درگیری خونین مقابل یک مغازه لباس‌فروشی در شهرستان ورامین باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در آن درگیری صاحب مغازه که مرد 37‌ساله به نام محسن بود بر اثر چند ضربه چاقو راهی بیمارستان شده است. عاملان درگیری نیز دو برادر به نام‌های رضا و چنگیز بودند که از سوی شاهدان حادثه بازداشت شده بودند.

 

دو برادر به پلیس ‌آگاهی منتقل شدند تا اینکه از بیمارستان خبر رسید محسن به خاطر شدت جراحات و خونریزی فوت کرده است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت و دو برادر به اتهام قتل عمد بازجویی شدند.

 

اعتراف به قتل

یکی از آنها که چند سابقه کیفری در پرونده‌‌اش داشت قتل را گردن گرفت و در شرح ماجرا گفت: «روز حادثه برای خرید لباس به مغازه محسن رفتم. او چند لباس آورد و یکی از آنها را انتخاب کردم، اما از او خواستم تا تخفیف بدهد. چند بار اصرار کردم اما او قبول نکرد و گفت تخفیف ندارد. سر همین ‌موضوع با هم درگیر شدیم و در آن درگیری محسن با میله آهنی که در مغازه داشت به من حمله کرد و مرا از مغازه بیرون کرد. از رفتار او خیلی عصبانی شدم به همین خاطر با چوب و چاقو دوباره وارد مغازه‌اش شدم. محسن از شدت عصبانیت پیراهنش را از تنش درآورد و درگیری بالا گرفت. سپس با میله آهنی چند ضربه به من زد . به تلافی اینکار من هم چاقو کشیدم، اما می‌خواستم به کتف او ضربه بزنم اما حرکت کرد و چاقو ناخواسته به شاهرگ او برخورد کرد.»

 

متهم درخصوص سابقه کیفری‌‌اش گفت: «پنج ‌سال قبل به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر شدم و به زندان افتادم. به تازگی از زندان آزاد شده‌بودم و حالا به اتهام قتل عمد بازداشت شده‌‌ام.»

 

او درباره حضور برادرش در حادثه گفت: «برادرم در این حادثه نقشی نداشت. او قصاب بود و مغازه‌اش چند مغازه بالاتر از مغازه لباس‌فروشی بود. وقتی درگیری بالا گرفت پسرم که همراه من بود به طرف مغازه او رفت. برادرم وقتی متوجه درگیری ما شد برای حمایت از من به مغازه مقتول آمد. باور کنید او ضربه‌ای به محسن نزد و من خودم به تنهایی مرتکب قتل شدم.»

 

من بی گناهم

با ثبت این اظهارات، برادر متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت. او با تأیید این اظهارات گفت: «آن روز در مغازه‌ام مشغول کار بودم که ناگهان برادرزاده‌ام هراسان وارد مغازه شد و گفت پدرش با صاحب یک مغازه لباس فروشی درگیر شده‌است. وقتی شنیدم برادرم چاقو همراه دارد نگران شد و بلافاصه به محل درگیری رفتم. دیدم مقتول لباسش را درآورده و در حال داد و فریاد است. برای میانجیگری وارد درگیری شدم که یکباره مقتول با میله آهنی به سر برادرم زد و برادرم نیز از شدت عصبانیت با چاقو به مقتول ضربه زد. هر چه تلاش کردم جلوی این کار را بگیرم حریف آنها نشدم. باور کنید در قتل نقشی نداشتم.»

 

دو برادر بنا به شواهد و قرائن موجود و گواهی شاهدان حادثه راهی زندان شدند و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اولین جلسه رسیدگی ‌ پرونده در شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی زالی تشکیل شد. ابتدای جلسه اولیای‌دم درجایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص کردند. در ادامه چنگیز مقابل هیئت قضایی قرار گرفت و گفت: «قتل را قبول دارم اما برادرم در این حادثه نقشی نداشت. من خودم به تنهایی دست به چاقو شدم و برادرم فقط به قصد حمایت از من در آن درگیری حضور داشت.»

 

در ادامه رضا نیز در جایگاه ایستاد وگفت: «باور کنید آن روز قصد میانجیگری داشتم و به مقتول ضربه‌ای نزدم.»

 

در پایان هیئت قضایی بعد از شور با توجه به مدارک در پرونده، با تبرئه برادر متهم، وی را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و با تأیید آن متهم 39‌ساله در آستانه مرگ قرار گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.