2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

با مجموعه ای از مهارت های شغلی که برای راه یافتن به بازار کار باید به آنها مسلط باشید آشنا و از نحوه فراگرفتن آموزش های لازم مطلع شوید.

دوات آنلاین -جویای کار؛ این صفتی است که این روزها برای خیلی از جوانان می توان به کار برد. جوانانی که بعد از اتمام دوران تحصیل و خدمت نظام وظیفه پشت درهای بسته شرکت ها و موسسات خصوصی و دولتی می مانند و سرگردان هستند که چه کنند و چگونه راهی برای ورود به بازار کار بیایند. واقعیت این است که پیدا کردن شغل رابطه زیادی با مهارت های شما دارد. در این عرصه کسی شانس بیشتری دارد که از مهارت های بالاتری برخوردار باشد. البته منظور مهارت هایی  است که کاربردی و مفید برای سازمان ها و شرکت های گوناگون باشد. یکی از مهم ترین این مهارت های بازار کار آشنایی و توانایی کار با نرم افزارهای مختلف اداری است، از ورد و اکسل گرفته تا فتوشاپ و حتی تدوین ویدئو و ...

این مهارت ها در نظام آموزشی ما جایی ندارند اما در بازار کار بسیار مهم تلقی می شوند و در هر موسسه ای به افرادی با چنین مهارت هایی نیاز است پس باید خودمان را به علم استفاده از آنها مجهز کنیم تا بتوانیم درهای بسته را به روی خود بگشاییم. با نشستن و دست روی دست گذاشتن نه شغلی پیدا می شود و نه کسی حاضر است در این رابطه کمکی به ما بکند. پس باید تصمیم قطعی را گرفت و آموزش را شروع کرد. در ادامه با چند برنامه کاربردی در این زمینه آشنا خواهید شد.

ای سی دی ال از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار است

مهارت ای سی دی ال چیست

مهارت های کاربردی کامپیوتر که اصطلاحا به آن ICDL گفته می شود مجموعه ای از 7 مهارت کاربردی است که برای ورود به بازار کار حتما به آن نیاز دارید.

 

در ای سی دی ال شما 7 موضوع را آموزش می بینید که شامل بحث امنیت کاربران، کار با ویندوز، کار با نرم افزار ورد، اکسل، پاور پوینت، مایکروسافت اکسس و کار با اینترنت و ایمیل می شود. طبیعی است که این روزها کسی که این توانایی ها را ندارد نباید چندان به یافتن شغل مناسب امیدوار باشد چون هر سازمانی از کارمندان خود می خواهد برای انجام امور از کامپیوتر استفاده کنند و  مهم ترین کارهای اداری با کامپیوتر نیز در همین 7 مهارت خلاصه می شود.

برای ورود به بازار کار باید با مایکروسافت آفیس آشنا باشید

مایکروسافت آفیس، کلید ورد شما به بازار کار

در واقع شما برای وورد به بازار کار باید با نرم افزارهای مایکروسافت آفیس آشنا باشید و بتوانید با آنها کار کنید. یادتان باشد مهم نیست شما چه شغلی را مد نظر دارید در هر صورت مایکروسافت آفیس برنامه هایی بسیار فراگیر است که در هر محیط سغلی کارایی زیادی دارد و تقریبا هر کجا که بروید به این مهارت ها نیاز دارند و شما هم می توانید با نشان دادن توانایی خود استخدام شوید.

 

مایکروسافت آفیس در واقع مجموعه ای از برنامه های اداری است که مرتب نسخه های جدید از آن ارائه می شود که امکانات بیشتری دارد و بنابراین شما هم باید سعی کنید خودتان را به روز کنید. اما برای این که با جزییات بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

اکسل از برنامه های کاربردی در بازار کار محسوب می شود

اکسل، برنامه ای که در همه سازمان ها کاربرد دارد

برنامه اکسل در ایران یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای اداری است.  در این برنامه یکی از ویژگی های اکسل این است که بررسی نتایج در آن نیاز به صرف زمان زیاد نیاز ندارد. یعنی مدیر هر مجموعه ای می تواند به سادگی با نگاهی به نتایج داده ها و بررسی آنها بفهمد نتیجه اطلاعات درخواستی اش چیست. به همین دلیل است که این برنامه بسیار محبوب شده است.

 

در اکسل شما با جدولی که از چندین ردیف‌ و ستون تشکیل شده، مواجه هستید و با استفاده از آن کارهای مختلفی از دسته بندی کردن اطلاعات تا استخراج آمار و گزارش های گوناگون قابل انجام است. در اکسل شما می توانید انواع نمودارها را نیز ترسیم کنید.

 

در واقع شما برای کار در بخش های مختلف هر موسسه ای به مهارت استفاده از این برنامه نیاز دارید و اگر بتوانید بر این محیط نرم افزاری تسلط پیدا کنید احتمال موفقیت شما در گزینش ها بسیار افزایش خواهد یافت.

 

طبیعی است که اکسل ماننده هر نرم افزاری از مقدماتی تا پیشرفته دارد و چه بهتر که شما همه فوت و فن های آن را یاد بگیرید تا بتوانید در موقعیت مناسب از این توانایی خود بهره ببرید.

برای ورود به بازار کار باید مهارت استفاده از برنامه ورد را به دست بیاورید

کار با ورد؛ لازمه ورود به بازار کار

دوران نوشتن نامه های دستی و فرستادن آنها با پست و پیک و حتی فکس گذاشته است. این روزها همه ادارات نامه های خود را در سربرگ ها تایپ می کنند و معمولا برای ارسال آنها از ایمیل یا پیام رسان های مجازی کمک می گیرند. بنابراین هر کارمندی چه در شرکت های دولتی و چه در سازمان های خصوصی باید بتواند با برنامه ورد کار کند.

 

ابتدایی ترین کارایی این برنامه این است که درخواست ها و گزارش ها را تایپ کنید اما این کافی نیست چون تقریبا همه این یک کاربرد نرم افزار ورد را می دانند و تا حدودی با نحوه کار با آن آشنا هستند.

 

شما در ورد می توانید جدول بکشید، عکس اضافه کنید، فونت قسمت های مختلف گزارش خود را تغییر بدهید، از رنگ بندی و .... استفاده کنید. بنابراین کار با این برنامه اگرچه در ابتدا خیلی پیش پا افتاده به نظر می رسد اما واقعیت این است که بدون آموزش تقریبا امکان پذیر نیست. برای این که بتوانید با همه پیچ و خم های این نرم افزار آشنا شوید حتما باید آموزش های مرتبط را فرا بگیرید.

تایپ 10 انگشتی مهارتی است که باعث می شود راحت تر وارد بازار کار شوید

تایپ 10 انگشتی را یاد بگیرید

حتما شما هم متن هایی را تایپ کرده اید و این کار را به صورت روزمره انجام می دهید اما وقتی قرار است وارد بازار کار شوید باید شیوه تایپ کردن خود را تغییر بدهید تا هم سرعت تان بالا برود و هم این که دقت بیشتری داشته باشید. تایپ کردن با یکی دو انگشت مهارت شغلی محسوب نمی شود و امتیازی برای شما نخواهد بود. بنابراین یکی از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار یاد گرفتن تایپ 10 انگشتی و حرفه ای است، یعنی همان کاری که تایپیست های ماهر انجام می دهند.

 

مطمئن باشید بدون آموزش نمی توانید تایپ 10 انگشتی را یاد بگیرید چون این کار فرمول هایی دارد که حتما باید از آنها مطلع شوید و بعد از آن مدتی تمرین کنید تا فوت و فن کار دست تان بیاید. این طور یاد می گیرید چکگونه بدون نگاه کردن به صفحه کلید و با زل زدن به مانیتور از تمام انگشتان خود برای تایپ سریع استفاده کنید.

مهارت های ورود به بازار کار را می توانید از طریق سایت فرادرس آموزش ببینید

نحوه آموزش مهارت های بازار کار

شاید مهم ترین سوالی که پیش بیاید این است که چگونه باید این مهارت ها را فرا بگیریم؟ آیا برای هر یک از آنها باید چندین و چند ساعت در کلاس های مختلف شرکت و هزینه های هنگفت صرف کنیم یا راه ساده تری نیز وجود دارد؟

 

همان طور که شیوه انجام کارهای ادراری در گذر زمان تغییر کرده نحوه آموزش هم دچار تحولاتی شده است و شما می توانید از خانه و با هزینه کم تمام این مهارت ها را یاد بگیرید و بعد با تمرین و تمرین و تمرن خودتان را برای ورود به بازار کار آماده کنید.

 

یکی از مراکزی که می تواند مجموعه این آموزش ها را در اختیار شما قرار بدهد سایت فرادرس است و شما می توانید از اینجا وارد این سایت شده و آموزش های مرتبط با مهارت های شغلی را به سادگی دریافت کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.