2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
انتقام گیری مرگبار 2 پسرعمو از عامل قتل عام خانوادگی

انتقام گیری مرگبار 2 پسرعمو از عامل قتل عام خانوادگی

متهمان می گویند مقتول عضو القاعده بود و خانواده آنها را در افغانستان قتل عام کرده بود.

دوات آنلاین -دو پسرعموی افغان که ۱۵‌سال قبل شش نفر از اعضای خانواده‌شان با گلوله یکی از اعضای القاعده در افغانستان به قتل رسیده بودند وقتی برای کار به ایران آمدند قاتل را در یکی از باغ‌های پاکدشت دیدند و او را به قتل رساندند. متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.

 

به گزارش روزنامه جوان، سال گذشته مأموران پلیس شهرستان پاکدشت از قتل مرد جوانی در یکی از باغ‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مردی افغان به نام رحمان ۴۵‌ساله بود که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، صاحب باغ که مأموران را خبر کرده‌بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: «برای انجام کار‌های باغ دنبال نگهبان بودم تا اینکه با رحمان آشنا شدم. او از افغانستان به ایران آمده بود و دنبال کار می‌گشت. وقتی به او پیشنهاد نگهبانی از باغ را دادم قبول کرد. در این سال‌ها از او مورد مشکوکی ندیده بودم تا اینکه امروز وقتی به باغ آمدم متوجه شدم او در انتهای باغ درخواست کمک می‌کند. دستپاچه شدم و به آنجا رفتم تا اینکه دیدم دو مرد جوان در حالی‌که چاقو در دستانشان بود به رحمان حمله کردند و او را کشتند. آن‌ها قصد فرار داشتند، اما تا مرا دیدند از ترس در گوشه باغ نشستند و تسلیم شدند.»

 

با ثبت این اظهارات عاملان قتل که دو مرد افغان بودند و از سوی صاحب باغ دستگیر شده بودند بازداشت شدند. متهمان به پلیس‌آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

 

اعتراف به قتل

دو متهم در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردند و یکی از آن‌ها گفت: «ما در افغانستان زندگی می‌کردیم، اما حدود ۱۵‌سال قبل رحمان که از اعضای القاعده بود دست به جنایت وحشتناکی زد. او به دستور القاعده به شش عضو خانواده من و پسر عمویم در زمین کشاورزی حمله کرد و آن‌ها را به رگبار بست. او بعد از این قتل عام گریخت. خیلی دنبال او بودیم، اما هیچ خبری از او نبود. من و پسر عمویم تنها بازمانده‌های این کشتار بودیم تا اینکه چند سال بعد تصمیم گرفتیم برای کار به ایران بیاییم.»

 

متهم ادامه داد: «دنبال کار بودیم تا اینکه در شهرستان پاکدشت مشغول کار شدیم. بعد از مدتی متوجه شدیم رحمان نیز به ایران آمده و مشغول کار شده است. خیلی پیگیری کردیم تا اینکه فهمیدیم او هم در همان پاکدشت در باغی به عنوان نگهبان استخدام شده است. با تلاش زیاد آدرس آن باغ را پیدا کردیم و او را شناسایی کردیم.»

 

متهم در خصوص قتل گفت: «بعد از اینکه مطمئن شدیم مرد نگهبان رحمان است طبق نقشه همراه پسرعمویم مقابل باغ رفتیم و از دیوار آن وارد باغ شدیم. رحمان در انتهای باغ مشغول کار بود. به او نزدیک شدیم سپس در فرصت مناسب من از پست سر دهانش را گرفتم و او در حالی‌که غافلگیر شده بود روی زمین افتاد. بلافاصله دست و پای او را نگه داشتم و پسرعمویم با چاقویی که همراه داشت چند ضربه به او زد. در حال فرار بودیم که صاحب باغ ما را دید. از ترس نتوانستیم فرار کنیم و همانجا روی زمین نشستیم.» متهم در آخر گفت: «از کاری که کردم پشیمان نیستم. او همه خانواده مرا کشت و در این سال‌ها به خاطر غم عزیزانم خواب و خوراک نداشتم. با مرگ آن‌ها خیلی احساس تنهایی می‌کردم به همین خاطر هر لحظه به این فکر می‌کردم قاتل را پیدا کنم و انتقام خون خانواده‌ام را بگیرم. این شد که هر جا می‌رفتم دنبال قاتل آن‌ها بودم تا او را پیدا کنم. از قتل پشیمان نیستم و تازه آرامش گرفته‌ام.»

 

دومین متهم چه گفت

بعد از ثبت اظهارات متهم، پسر عموی او نیز بازداشت شد. او نیز در روند بازجویی‌ها با اقرار به جرمش گفت: «رحمان ۱۵ سال قبل مادر، خواهر، عمو و زن عمویم را در زمین کشاورزی در کشور افغانستان به رگبار بست و آن‌ها را کشت. آن زمان من پسر نوجوانی بودم و انتقام برایم سخت بود، اما وقتی بزرگ شدم هرجا می‌رفتم چشمانم دنبال قاتل عزیزانم بود تا اینکه او را در ایران پیدا کردم و طبق نقشه با همدستی پسرعمویم در فرصت مناسب او را کشتم.»

 

متهم در آخر گفت: خانواده‌ام هیچ بدی به رحمان نکرده بودند و او فقط به خاطر دستور القاعده آن‌ها را به قتل رساند. وقتی به ایران آمدیم فهمیدیم او بعد از ضعیف شدن القاعده به ایران آمده است و مشغول کار شده است که او را به قتل رساندیم و پشیمان نیستم. بعد از اعترافات دو پسر عمو و اظهارات آنها، مأموران پلیس با استعلام از کشور افغانستان و اثبات ادعای دو متهم دریافتند اعضای خانواده آن‌ها سال‌ها قبل در زمین کشاورزی‌شان کشته شده‌اند، اما پلیس افغانستان اعلام کرد اطلاعات دقیقی درباره نحوه قتل و جنایت‌های القاعده در دست ندارد و نمی‌داند قاتل آن‌ها چه کسی است. بعد از ثبت این اطلاعات دو متهم راهی زندان شدند و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده بعد از تعیین شعبه در اختیار هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت تا بعد از رؤیت اوراق پرونده و تعیین وقت از سوی دفتر شعبه دو متهم از خودشان دفاع کنند.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.