2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خاصیت های روغن شترمرغ؛ از زیبایی و پوست تا خواص درمانی

خاصیت های روغن شترمرغ؛ از زیبایی و پوست تا خواص درمانی

اگر می خواهید بدانید روغن شترمرغ برای چی خوب است و چه تاثیری بر پوست شما دارد این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین -روغن شترمرغ بر پوست و زیبایی شما تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت البته باید در استفاده از کرم هایی که با این عنوان فروخته می شود بسیار مراقبت کنید. خواص این روغن و نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن در ادامه آمده است.

 

روغن شترمرغ برای زیبایی

روغن شترمرغ حاوی اسید های چرب ضروری نظیر امگا ۳، ۶، ۹ و نیز برخی ویتامینها (نظیر ویتامین A) و اسید های آمینه است که در حفظ سلامت و طراوت پوست بدن انسان تاثیر به سزایی دارد.

 

ترکیب اسید های چرب موجود در روغن شترمرغ شباهت بسیار زیادی به اسید های چرب موجود در پوست انسان دارد و حتی مولکول های آن کوچکترند و نقطه ذوب آن ها پائین است، لذا سرعت نفوذ آن به پوست انسان بسیار بالاست و بر خلاف سایر کرم های پوستی رایج، منافذ پوستی را مسدود نمی کند.

با فواید روغن شترمرغ برای پوست و زیبایی آشنا شوید

روغن شترمرغ، مرطوب ‌کننده پوست

روغن شترمرغ یک مرطوب‌کننده بسیار مناسب برای پوست است که به سرعت توسط پوست جذب می‌شود و باعث حفظ سلامتی غشای پوست می‌شود. در حقیقت روغن شترمرغ به لایه‌های عمقی پوست نفوذ می‌کند و رطوبت پوست را برای مدت زمانی طولانی حفظ می‌نماید. بهتر است قبل از خواب صورت خود را به وسیله این روغن بپوشانید. تا در هنگام صبح از طراوت و شادابی ایجادشده بر روی پوست خود متعجب شوید.

 

استفاده موضعی از روغن شترمرغ

 این خصوصیات موجب شده تا از روغن شترمرغ برای تولید انواع محصولات آرایشی بهداشتی نظیر لوسیون ها، شامپو ها، کرم ها و صابونها استفاده گردد. البته از روغن خالص شترمرغ نیز می توان به صورت موضعی استفاده نمود.

 

بیشتر بخوانید: روغن قهوه چه خاصیت‌هایی دارد

 

روغن شترمرغ برای درمان بیماری های پوستی

روغن شترمرغ از زمان های بسیار قدیم برای بهبود بیماری های پوستی مانند درماتیت، اگزما، پسوریازیس و … و نیز سایر مشکلات پوستی مانند لکه های قرمز روی پوست، خراشیدگی ها، خشکی پوست، سوختگی های سطحی، آفتاب سوختگی، ترک لب ها، موهای خشک و … کاربرد داشته است.

 

 نحوه استفاده از روغن شترمرغ

 می دانید که به طور معمول هیچ درمانی برای بیماریهای پوستی شناخته شده وجود ندارد اما این بیماریها می توانند با مصرف روغن بهتر مدیریت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نیاز بیمار اثر بخشی روغن جهت بازسازی پوست و نفوذ عمقی در بین لایه های پوست که هر کدام وظیفه ای خاص به شرح زیر به عهده دارند حدود ۷۵ روز زمان لازم است و باید با در نظر گرفتن ۳ عامل کلیدی فوق هر کسی دوز مصرف خود را مشخص کند.

 

 به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند.

 

طب سنتی: روغن‌ های خراطین و مار و عقرب چه خاصیت هایی دارند

 

 برای از بین بردن جوش های صورت به مدت ۳-۲ هفته روزی یک مرتبه پس از شست و شو با صابون های غیر محرک، روغن شترمرغ به خوبی در حدود یک دقیقه روی پوست مالیده شود. لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

 

 برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حد اکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.

 

 استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند.

 

خواص درمانی روغن شترمرغ

علاوه بر فواید بیان شده در حوزه زیبایی و سلامت، روغن شترمرغ خواص دارویی هم دارد:

 

 درمان زخم ها و کبودی ها، بریدگی ها و خراشیدگی های پوست

ترمیم سوختگی های خفیف و شدید

درمان زخم بستر و نیش حشرات و خاصیت آنتی هموروئیدی

برطرف کننده ناراحتی ها و التهابات پوستی ( تبخال، تاول، اگزما٬ پسوریازیس، قانقاریا)

تسکین دردهای مزمن و شدید مفاصل (کمردرد، آرتروز، زانودرد،رماتیسم و سیاتیک)

برطرف کننده دردهای ناشی از کوفتگی و کشیدگی عضلات و ماهیچه ها (دررفتگی و رگ به رگ شدن)

نحوه تشخیص روغن شترمرغ واقعی را یاد بگیرید

روغن شترمرغ اصل  و واقعی را چطور تشخیص بدهیم

در دمای معمولی اتاق (حدود 25 درجه ) این روغن باید کاملا به صورت مایع قرار بگیرد و در آن هیچ نوع ماده ی جامدی موجود نباشد .

 

دانستنی: گوشت و تخم بلدرچین چه خاصیت ها و ضررهایی دارد

 

روغن شترمرغی که اصل باشد در هوای سرد به صورت جامد و سفید رنگ می باشد و در دمای معمولی به رنگ زرد و طلایی دیده می شود .

 

روغن شترمرغ بسیار ریز دانه خواهد بود و به علت گران روی ( حالت رونده داشتن ) در اثر گرمای محیط ممکن است ، این ریز دانه ها سر ریز کند .

 

این روغن جذب خیلی سریعی دارد و در مدت 5 تا 7 دقیقه جذب پوست شده و بر روی پوست هیچ گونه حالت چربی باقی نمی ماند و بعد از این مدت به شستشو با مواد شوینده نیازی ندارد و به راحتی پاک می شود.

 

روغن شترمرغ اصل بوی مخصوص به خود را دارد که از دیگر روغن های گیاهی آن را متمایز می کند که از این طریق می توان خوب و مرغوب بودن آن را تشخیص داد.

 

عوارض استفاده از کرم روغن شترمرغ

یکی از نکاتی که در رابطه با روغن شترمرغ باید به آن توجه داشته باشید این سات که به هر کرمی که تحت این عنوان معرفی و فروخته می شود اعتماد نکنید زیرا ممکن است دچار عارضه شوید

 

طور مثال استفاده از كرم شترمرغ كه به عنوان كرم ضدجوش، ضدلك و جوان كننده به فروش می رسد موجب تورم سر و حساسیت در برخی از بیماران می شود.

 

همچنین بیمار دیگری برای درمان بیماری اگزمای خود اقدام به تهیه داروی سنتی كرده بود كه دچار پوست ریزی شدید صورت و تورم بسیار زیاد سر شد.

 

روزانه بیماران زیادی مراجعه می كنند كه دچار حساسیت ها و عوارض ناشی از استفاده از داروهایی شده اند كه به نام طب سنتی به آنها عرضه شده است.

 

همچنین مصرف زیاد آن برای پوستهای چرب، باعث بروز جوش یا کیستهای چربی می‌شود.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- ایرنا - تبیان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.