2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روغن قهوه چه خاصیت‌هایی دارد؛ از پوست و مو تا آلرژی

روغن قهوه چه خاصیت‌هایی دارد؛ از پوست و مو تا آلرژی

روغن قهوه از جمله داروهای گیاهی است که برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است. روغن قهوه فواید دیگری مانند کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز دارد. برای آشنایی با خواص روغن قهوه مطلب زیر را بخوانید

دوات آنلاین-قهوه از جمله نوشیدنی هایی است که بسیار برای بدن مفید است و پزشکان توصیه می کنند حداقل دو فنجان قهوه در روز باید نوشید. اما قهوه بجز حالت دم کرده محصولات مفید دیگری هم دارد یکی از این محصولات روغن قهوه است که فواید زیادی دارد. روغن قهوه برای افزایش حس و حال، کاهش تب، تحریک اشتها و محافظت از سیستم عمومی بدن، کمک به سلامت سیستم تنفسی و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید است.

 

جالب است بدانید روغن قهوه می تواند برای پوست و مو بسیار مفید باشد.

خواص روغن قهوه

همه خواص روغن قهوه

روغن قهوه خواص زیادی برای بدن دارد که از جمله آن می توان به تقویت پوست و مو، از بین برنده یبوست و افزایش انرژی اشاره کرد در زیر به خواص مختلف روغن قهوه می پردازیم.

خاصیت روغن قهوه برای مو

روغن قهوه برای تقویت مو

یکی از پرطرفدارترین خواص قهوه خاصیت ضد ریزش موی آن است.  بسیاری از افراد به دنبال روش های جایگزین برای ترمیم موهای خود و یا از بین بردن موهای زائد هستند. روش های درمانی سنتی تجویز شده توسط جامعه پزشکی ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد و همچنین در نهایت هزینه زیادی در پی داشته باشد. علاوه بر آن داروهای شیمیایی مورد استفاده در این روشها ممکن است روی بدن تأثیر غیر قابل پیش بینی بگذارد. استفاده از روغن قهوه به دلیل وجود کافئین در آن باعث تحریک فولیکول ها شده و با افزایش بیشتر این قسمت مهم از مو در تقویت موها نقش بسزایی دارد.

 

 

روغن قهوه برای تقویت پوست

جالب است بدانید که قهوه یکی از بهترین گیاهان برای پاک کردن پوست است. تحقیقات نشان می دهد که ترکیب روغن قهوه با یک حامل ، به عنوان یک پماد موضعی می تواند به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند ، این علائم نشان دهنده آسیب دیدن سلول ها توسط رادیکال های آزاد در محیط است. مقداری روغن قهوه را به روغن فندق اضافه کنید تا خواص منقبض کننده  موجود در آن را شدت ببخشید. روغن جذب پوست شما شده و برای محافظت از آسیب های بیشتر در بدن اثر می گذارد.

روغن قهوه و تقویت پوست

روغن قهوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

قهوه یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان ها است و روغن قهوه نیز مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. چندین مطالعه اظهار کرده اند که خواص روغن قهوه می تواند به جلوگیری از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های شما کمک کند و استرس اکسیداتیو شما را کاهش دهد. این روغن می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و سلامتی شما را حفظ کند.

برای به دست آوردن این مزایا، می توانید چند قطره روغن قهوه را به دستگاه بخور اضافه کرده و در آن نفس بکشید. روغن قهوه با روغن های گل رز، یلانگ و چوب صندل به طرز شگفت انگیزی ترکیب می شود. همچنین می توانید روغن ماساژ تهیه کرده و از آن به صورت موضعی استفاده کنید.

تحقیقاتی در خصوص اثرات روغن قهوه بر سرطان و اثرات جهش زا در بدن، در حال انجام است. باور بر این است غلظت لینولئیک و اولئیک اسید، به اندازه آنتی اکسیدان های دیگر، منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان و استرس های اکسیداسیون در سیستم های مختلف بدن می شود.

 

روغن قهوه کاهش دهنده اضطراب و استرس

برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و جلوگیری از افسردگی، بسیاری از افراد به سمت خواص آرامش بخش روغن قهوه روی می آورند. استفاده از این عطر غنی و گرم در تمام منزل شما می تواند احساس کلی آرامش و راحتی را فراهم کند.

روغن قهوه مفید برای کاهش استرس

آلرژی را با روغن قهوه از بین ببرید

از آنجایی که روغن قهوه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند شما می توانید با استفاده از روغن قهوه آلرژی را از بدن خود دور کنید و به عنوان یک آنتی آلرژی برای آن استفاده کنید.

 

 

تهیه روغن قهوه در خانه

روغن قهوه را می توانید در خانه به راحتی تهیه کنید و لازم نیست با خرید این روغن از بیرون نگران کیفیت آن باشید. فقط کافی است دستبکار شوید و به روش زیر عمل کنید.

روش تهیه روغن قهوه

مواد لازم:

دانه قهوه (بوداده و یا خام) 6 اونس

روغن زیتون ارگانیک 6 فنجان

پارچه کتان درشت باف

صافی

آرام پز

 

طرز تهیه:

در یک آرام پز دانه های قهوه را بریزید و سپس بر روی آنها 6 فنجان روغن زیتون ریخته تا قهوه ها با روغن پوشیده شوند.

مخلوط را هم بزنید و اگر از قهوه خام استفاده نموده اید ، حرارت را بیشتر و در صورت استفاده از دانه های بوداده حرارت را کمتر نمایید.

پس از گذشت یک ساعت مخلوط را باز کنید . در صورت استفاده از دانه های خام برای جلوگیری از سوختن در فواصل کوتاه به آن سر بزنید.

اکنون دانه ها را آسیاب کرده و بعد از گذشت 8 تا 10 ساعت به آن سر بزنید.

 

روی خمره ای با دهانه گشاد پارچه کتان را بگذارید و روی پارچه ، صافی را قرار دهید.

با ملاقه دانه ها را از آرام پز خارج کرده و در خمره بریزید . صافی و پارچه روی خمره هر نوع ناخالصی را می گیرند . در صورت بسته شدن منافذ آنها را پاک کنید.

روغن درون آرام پز را داخل پارچه کتان بریزید.

خمره را در جای خشک ، خنک و تاریک نگهداری کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.