2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کتلت عدس بدون گوشت؛ طرز تهیه کامل

کتلت عدس بدون گوشت؛ طرز تهیه کامل

دستور پخت کتلت عدس با کنجد را در این مطلب بخوانید. حتما شما هم از فواید عدس مطلع هستید می دانید این غذا چقدر پرخاصیت است.

دوات آنلاین -کتلت عدس از جمله غذاهای مقوی و بسیار خوشمزه است مخصوصا وقتی که آن را همراه کنجد درست می کنیم. برای تهیه این غذا نیازی به گوشت نداریم. طرز تهیه آن را در ادامه به نقل از روزنامه خراسان بخوانید.

 

مواد لازم برای کتلت عدس

عدس -یک پیمانه

 تخم مرغ  -۲ عدد

پودر نان خشک  -  یک پیمانه کوچک

سیر-  ۲ حبه

نمک و فلفل -  به مقدار لازم

پودر آویشن -یک قاشق مربا خوری

کنجد -  یک پیمانه کوچک در صورت تمایل

طرز تهیه کتلت عدس بدون گوشت را آموزش ببینید

دستور پخت کتلت عدس

1- برای درست کردن این کتلت خوشمزه عدس را بپزید تا آبش کاملا کشیده شود. بعد داخل غذاساز کاملا  آن را له کنید.

 

غذای سنتی: طرز پخت کتلت لپه

 

2- سیر را داخل عدس رنده و پودر نان خشک  را اضافه کنید . می‌توانید از نان باگت یا نان سنگک که خشک و آسیاب کرده‌اید استفاده کنید.

 

3- اکنون کنجد، تخم مرغ‌ها، نمک ،فلفل و آویشن را اضافه کنید و کاملا ورز دهید.

 

4- از مواد کتلت بردارید و با دست شکل دهید و هر دو طرف آن را داخل روغن سرخ کنید.به دلخواه با کنجد روی کتلت ها را   تزیین کنید.

 

فوت و فن: نکات آشپزی برای کتلت خوشمزه، ترد و مجلسی

 

نکته

 مصرف مقدار زیاد پروتئین هم عوارض جانبی دیگری به‌ همراه دارد. بدن ما، به‌ طور متوسط، در برابر هر کیلوگرم وزن، به 8 گرم پروتئین نیاز دارد. مصرف پروتئین بیشتر، کلیه را به کار و فعالیت بیشتر وا می‌دارد تا بتواند پروتئین اضافی را از بدن خارج کند. این وضعیت در طولانی‌مدت به عملکرد کلیه صدمه می‌زند و فرد را به بیماری‌های کلیوی مبتلا می‌کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.