2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
زنان باردار واکسن کرونا بزنند یا نه

زنان باردار واکسن کرونا بزنند یا نه

یک مرکز پزشکی در آلمان توصیه ای درباره تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار دارد.

دوات آنلاین -یکی از سوالات مهمی که در خصوص واکسن کرونا وجود دارد این است که آیا زنان باردار هم باید آن را تزریق کنند یا نه؟ طبیعتا جواب این سوال را باید به صورت رسمی و از زبان مسئولان وزارت بهداشت شنید چون  درباره این موضوع نمی توان بر پایه حدس و گمان یا شنیده ها تصمیم گرفت اما برای اطلاع بد نیست توصیه های یک مرکز پزشکی در هامبورگ آلمان را در این رابطه بخوانید:

 

واکسن کرونا برای زنان باردار مفید است

به گزارش ایسنا، یک مرکز پزشکی در هامبورگ به این نتیجه رسیده است که شمار زنان بارداری که به کرونا مبتلا می‌شوند رو به افزایش است و اگرچه تاکنون به زنان باردار توصیه نمی‌شد که این واکسن را بزنند اما حالا گفته می‌شود "زدن آن مفیدتر از نزدن است."

 

کلینیک دانشگاه هامبورگ-اپندورف گزارش کرده است که در طول سال ۲۰۲۰ میلادی تنها یک زن باردار به دلیل ابتلا به کرونا در این مرکز تحت درمان قرار گرفته و امسال هفت زن باردار با این بیماری به مرکز یاد شده مراجعه کرده‌اند.

 

استفان کلوگه، مدیر کلینیک در این مورد می‌گوید که پنج مورد از ابتلا تنها در دو هفته گذشته رخ داده است. او این افزایش را هشدار دهنده می‌داند و می‌گوید هم خودش و هم همکارانش به این نتیجه رسیده‌اند که قطعا باید زنان باردار در آلمان واکسینه شوند.

 

دانستی: ویژگی‌های 4 واکسن کرونای هندی، چینی، کره ای و روسی

 

به گفته کلوگه، این یک پدیده جدید است و به دلیل شیوع نوع B.1.1.7 ویروس کرونا است که به طور قابل توجهی مسری‌تر و مشکوک به ایجاد روند شدیدتر بیماری است.

 

این نوع از کروناویروس اکنون در سراسر آلمان در میان افراد زیر ۵۰ سال و همینطور کودکان بیشتر مشاهده می‌شود.  به نظر گلوکه، اکنون احتمال ابتلا به ویروس در زنان در سنین باروری بیشتر شده است.

آیا واکسن کرونا برای زنان باردار مفید است

آلوده شدن زنان باردار از طریق فرزندان دیگر

کلوگه احتمال می‌دهد که برخی از زنان باردار احتمالا از طریق فرزندان دیگر خود آلوده شده‌اند. بیماران زن حدود ۳۰ سال سن دارند که معمولا هیچ بیماری قبلی ندارند. آنها اغلب در سه ماهه اول بارداری هستند. به گفته کلوگه، این زنان در سال‌های میانی زندگی خود به سر می برند و این برای پزشکان بسیار نگران کننده است.

 

واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ هنوز به طور کلی برای زنان باردار در آلمان توصیه نشده و دلیل آن نگرانی از عواقب احتمالی واکسن برای مادر و جنین است.با این حال مدیر کلینیک دانشگاه هامبورگ-اپندورف معتقد است که خطر واکسیناسیون صفر نیست اما سود آن بیشتر است.

 

به گزارش دویچه‌وله، او از زنان باردار خواست که تحت نظر پزشک معالج خود واکسینه شوند و در صورت امکان همسر آنها نیز باید واکسینه شود. در چندین کشور نیز واکسیناسیون برای زنان باردار توصیه شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.