2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
غذاهای مقوی و رژیمی برای افطار کدام ها هستند

غذاهای مقوی و رژیمی برای افطار کدام ها هستند

افطاری چی بخوریم که هم رژیمی باشد و هم مقوی؟ جواب این سوال را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -رژیم غذایی ما در ماه مبارک رمضان تغییر می کند به همین دلیل باید مراقب تغذیه خود باشیم و بدانیم چه بخوریم و چه نخوریم. توصیه هایی که در این مطلب آمده است به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

حواس تان به روغن غذا در سحری باشد

ایرنا نوشت: غذا خوردن سالم و کاهش وزن دو شاخه جداگانه از یک مسیر واحد هستند. پخت و پز با روغن کمتر و به‌اندازه خوردن خیلی اهمیت دارد، خصوصا در وعده سحری.

خرما برای افطاری بسیار مقوی است

چقدر خرما بخوریم

 خرما دارای مقدار زیادی کربوهیدرات است یعنی هر خرما حدود ۱۸ گرم کربوهیدرات دارد. با این حال، خرما دارای شاخص قند خونی پایینی است، به این معنی که با سرعت کمتری در بدن جذب می‌شود، بنابراین قند خون را به آرامی بالا می‌برد.

 

خرما حاوی مقدار زیادی فیبر است و به همین خاطر به هضم و کاهش کربوهیدرات در خون کمک می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان نیز دارد. با این اوصاف باید گفت که مصرف خرما (حدود سه عدد) در هنگام افطار مفید است.

 

غذاهای سالم برای افطاری

کربوهیدرات‌ها مانند سیب‌زمینی، ماکارونی، برنج یا نان باید حدود یک چهارم بشقاب شما را تشکیل دهد. یک منبع پروتئین خوب مانند مرغ، ماهی یا گوشت باید یک چهارم دیگر بشقاب را تشکیل دهد. بقیه بشقاب در حالت ایده آل باید مخلوطی از سبزیجات باشد.

 

چند پیشنهاد: ماه رمضان غذا چی درست کنیم

 

توجه به مقدار غذا

مردم اغلب فکر می‌کنند که باید بیش از حد معمول غذا بخورند. با این حال، شما باید این اصل را به خاطر بسپارید که مصرف و ذخیرۀ کالری باید با هم نسبت داشته باشند.

 

اگر در طول روز خیلی فعال نیستید پس نباید به همان مقداری غذا بخورید که در طول روزهای پر تحرکتان مصرف می‌کنید. سعی کنید نه تنها در ماه رمضان بلکه هر روز تا جایی که می‌توانید غذاهای خانگی مصرف کنید.

 

توصیه ای درباره نوشیدن آب

به طور ایده‌آل باید همانقدر آبی که در روزهای عادی مصرف می‌کنید را در ماه رمضان هم مصرف کنید. یک بزرگسال در طول روز ۲ لیتر آب لازم دارد. اگر در طول روز فعال هستید مصرف آب باید افزایش یابد. آب معمولاً چیزی است که پس از افطار فراموشش می‌کنیم. آب خوردن را فراموش نکنید. ساعات مشخصی را در فاصله افطار تا سحر برای خود مشخص کنید و در آن ساعات ۱-۲ لیوان آب بخورید حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید.

در ماه رمضان شیرینی غذایی مقوی هست یا نه

 آیا در ماه رمضان شیرینی بخوریم

همه چیز در حد اعتدال! هر چند وقت یکبار خوردن کمی شیرینی مشکلی ندارد، اما نباید قسمت اصلی غذای روزانه شما شیرینی باشد.

 

دسر مناسب برای افطار

میوه‌های تازه همیشه بهتر از میوه‌های خشک هستند (البته مقدار آنها کمتر از میوه های تازه است) دسرها را خانگی تهیه کنید تا کمتر از غذاهای فراوری شده استفاده کنید. اگر چیزی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، ممکن است بیشتر هوس آن چیز را داشته باشید اما باید با هوس‌های خود مبارزه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.