2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اگر برنج شفته شد چه کنیم

اگر برنج شفته شد چه کنیم

برای این که برنج شفته را نجات بدهید ترفندهای ساده ای وجود دارد.

دوات آنلاین -ممکن است برای هر ۀشپزی پیش بیاید که برنج اش شفته شود. در این صورت چه باید کرد؟ قطعا دور ریختن غذا اصلا کار مناسب و راه درستی نیست. می توانید از ترفندهایی که در این مطلب آمده است کمک بگیرید.

 

چاردیواری جام جم نوشت: یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های آشپزی مواجه‌ شدن با برنج شفته است، به‌خصوص زمانی که مهمانی در خانه باشد. عجله یا یک اشتباه مانند زیاد ریختن آب درون برنج ممکن است باعث شفته‌ شدن برنج شود.

برنج شفته را چه کار می توان کرد

برنج شفته را با این روش آبکش کنید

متاسفانه کار زیادی برای برنجی که شفته‌شده نمی‌توان انجام داد اما یکی از راه‌ها این است که برنج شفته‌ شده را آبکش‌ کرده و آب‌یخ روی آن بگیرید. آب‌یخ کمک می‌کند تا برنج خودش را بهتر بگیرد.

 

ترفند آشپزی: چه کار کنیم که برنج قد کشیده دربیاید

 

همچنین شعله گاز را تا حدودی زیاد کنید که آب اضافه برنج به‌طور کامل گرفته شود. استفاده از روغن و کره روی برنج‌شفته نیز کمک می‌کند تا حدودی برنج خود را جمع‌کرده و از حالت شفته و وارفته خارج شود.

 

راه حل: برای لعاب انداختن خورشت چه کار کنیم

 

در قابلمه را باز بگذارید و اجازه دهید تمام آب‌هایی که امکان بخارشدن دارند، بخار شوند. برنج شفته‌شده را به هیچ عنوان هم نزنید که باعث چسبندگی بیشتر آنها خواهد شد.

 

همچنین موقع درست‌کردن برنج اگر متوجه شدید آب برنج زیادتر از حد معمول است می‌توانید با اضافه‌کردن دو تا سه قاشق غذاخوری آبلیمو از شفته‌شدن زیاد برنج جلوگیری کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.