2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دستور پخت کلوچه خرمایی دزفولی با فر

دستور پخت کلوچه خرمایی دزفولی با فر

پخت کلوچه خرمایی دزفولی را یک بار امتحان کنید. مطمئن باشید خیلی لذت خواهید برد.

دوات آنلاین -یکی از خوشمزه ‎ترین کلوچه‎ های ایرانی، کلوچه خرمایی دزفول است که همانطور که از اسمش پیداست از سوغاتی‎ های دلچسب جنوب ایران و شهر زیبای دزفول است. این کلوچه خوش‌ طعم و مقوی در ماه مبارک رمضان گزینه خوبی برای سفره افطار و سحری است. طرز تهیه این کلوچه آسان است و پیشنهاد می‌کنیم دست به‌کار شوید. دستور پخت آن را در ادامه به نقل از همشهری بخوانید.

 

مواد لازم برای کلوچه خرمایی

آرد شیرینی ‌پزی: ۵۰۰ گرم

ترکیب روغن و کره: ۲۰۰ گرم

پودر زیره ‌سبز و  خمیرمایه: از هر کدام یک قاشق غذاخوری

خرمای بی‎هسته: ۵۰۰ گرم

شیر: ۱۵۰ گرم

زنجبیل و دارچین: از هر کدام یک قاشق غذاخوری

آب ولرم: یک پیمانه

 

رومال

زرده تخم‌ مرغ: یک عدد

شیر و زعفران دم ‌کرده: یک قاشق غذاخوری

چطور در خانه کلوچه خرمایی دزفولی بپزیم

طرز تهیه کلوچه خرمایی دزفولی

خمیرمایه، یک قاشق آرد، یک قاشق شکر و آب ولرم را مخلوط کنید و روی آن را برای ۱۵ دقیقه بپوشانید تا عمل بیاید. آرد الک‌ شده و پودر زیره را در کاسه‌ای بزرگ مخلوط کنید.

 

آموزش: چگونه در خانه نان تافتون بپزیم

 

روغن و کره را به آرد بیفزایید و مخلوط کنید تا به شکل خرده‌نان در بیاید. در این مرحله مقداری آرد را بردارید و گلوله کنید باید به راحتی جمع شود و بتوانید آن را با دست پودر کنید.

 

خمیرمایه عمل آمده و شیر را به مخلوط آرد بیفزایید و مخلوط کنید. خمیر را جمع کنید و روی آن را به‌مدت یک ساعت و نیم بپوشانید. در این فاصله هسته خرماها را جدا کنید و کمی با دست یا غذاساز ورز دهید.

 

فیلم آشپزی: طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون فر

 

زنجبیل، دارچین و ۲ قاشق غذاخوری روغن به خرماها اضافه و خوب مخلوط کنید. از خمیر ورآمده گلوله‎هایی جدا کنید. وسط آن را گود کرده و گلوله‌ای خرما بگذارید.

 

سپس خمیر را جمع کرده و با دست مسطح کنید. حالا آنها را در سینی فر چرب شده یا روی کاغذ روغنی با کمی فاصله بچینید.

 

روی کلوچه‌ها را رومال کنید، چنگال یا مهر بزنید و به دلخواه خودتان دانه کنجد یا هر دانه روغنی دیگری بپاشید و در فر از پیش‌گرم شده، به‌مدت ۱۵تا۲۰ دقیقه بسته به دمای فرتان در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‎گراد بپزید. درصورت نیاز چند دقیقه از بالا گریل را روشن کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.