2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
محمدرضا رهبری: فکر نمی کردم جواد جوادی بچه مهندس شوم

محمدرضا رهبری: فکر نمی کردم جواد جوادی بچه مهندس شوم

رهبری می گوید به خاطر حضور در سریال بچه مهندس 4 و بازی در نقش جواد جوادی توهین های زیادی به او شده است.

دوات آنلاین -انتخاب محمدرضا رهبری برای بازی در نقش جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4 از همان ابتدا خبرساز شد و خیلی ها علیه او موضع منفی گرفتند. دلیل این امر بازی خوب روزبه حصاری در این نقش بود اما وقتی فصل چهارم روی آنتن رفت مشخص شد رهبری نیز به خوبی از عهده این نقش درآمده و جواد همچنان همان شخصیت محبوب و دوست داشتنی تلویزیونی است که خیلی ها با جدیت ماجراهای او را پیگیری می کنند. رهبری در گفت و گو با خبرگزاری فارس حرف های خواندنی زده است که در ادامه می خوانید:

 

بازی در سریال میوه ممنوعه

*یکی از سریال های شاخصی که شما درآن حضور داشتید «میوه ممنوعه» ساخته حسن است که اتفاقا در ماه رمضان نیز پخش شد.

بله، اما بدشانسی که حین بازی در این سریال آوردم از دست دادن پدرم بود. پدر من در سن ۵۰ سالگی و بدون اینکه بیماری قبلی داشته باشند فوت کردند. اگر یادتان باشد نیمه سریال من به یکباره تغییر وزن ناگهانی پیدا می‌کنم و ۱۰ کیلو وزن کم کردم. از آنجایی که در قصه داشتیم سینا با دوستانی ناباب معاشرت می‌کند، مخاطبان فکر کرده بودند سینا معتاد شده که تا این اندازه لاغر شده است. از سویی از نظر ذهنی شرایط خوبی نداشتم اما سعی می‌کردم خود دار باشم و خدا را شکر نتیجه هم خوب شد و من برای آن نقش کم نگذاشتم.

محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی در بچه مهندس 4

4 بازیگر در  نقش جواد جوادی

*برسیم به «بچه مهندس ۴». شما وارد پروژه‌ای شدید که سه بازیگر قبل از شما نقش جواد جوادی را بازی کرده بودند. یونا تدین، مانی رحمانی و روزبه حصاری. وقتی پیشنهاد ایفای این نقش به شما شد، با توجه به اینکه بازیگر دیگری در همین مقطع زمانی نقش جواد را بازی کرده بود و منهای حواشی پیش آمده،‌ از ایفای چنین نقشی نگران نبودید؟

 

اتفاقا وقتی این نقش به من پیشنهاد شد احساس کردم این شخصیت وجه‌های مشترکی با شخصیت من دارد و از خودم خیلی دور نیست. از لحاظ درونی و اخلاقی می‌گویم و حتی فیزیکی. چون فصل یک تا سه این سریال پخش شده بود و ذهنیتی به مخاطب داده بود حس می‌کردم خیلی با این نقش هماهنگ هستم.

 

*خودتان فصل‌های قبلی سریال را دنبال می‌کردید؟

به صورت متمرکز نه اما می‌دانستم ماجرا از چه قرار است. خیلی‌ها به من می‌گویند تو به بچگی‌های جواد خیلی نزدیک‌تر هستی و از نظر ظاهری هم شباهت زیادی با کودکی جواد داری. وقتی هم فیلم نامه را خواندم حس کردم شخصیتش از من دور نیست به خاطر همین شاید جواد جوادی به زندگیم نزدیک‌تر شده است.

 

*و اینکه یک بازیگر دیگری این نقش را بازی کرده بود برایتان مهم نبود که شاید دارید ریسک می‌کنید؟

ببینید من در فیلم سینمایی «ایکس لارج» نقش منفی بازی کردم یا در سینمایی بهت مردی را بازی می‌کردم که در پیک موتوری کار می‌کند و از قشر ضعیف جامعه است. آن نقش از من خیلی دور بود اما سعی کردم باورپذیر ایفایش کنم. قبل از اینکه «بچه مهندس ۴» پخش شود بازخوردهای خوبی نداشتم و همه ناراحت بودند چون که جواد جوادی را با بازیگر دیگری دیده بودند و انتظار داشتند آن بازیگر بیاید.

 

توهین به بازیگر سریال بچه مهندس 4

*به شما پیام می دادند؟

بله در اینستاگرام دایرکت و کامنت می‌دادند و بعضا حرف‌های زشت می‌زدند و خیلی اذیت شدم و توهین شنیدم. این مدت خیلی سخت گذشت و استرس‌های زیادی به من وارد شد. چون در فصل‌های اول و دوم و سوم فاصله زمانی زیادی بوده اما خب فصل ۴ ادامه فصل سه در همان زمان بود.

 

از این موارد تا به حال داشتیم مثل خانم ستاره اسکندری که به جای مرحوم گلدره در سریال «نرگس» آمد و در خاطرات خانم اسکندری خواندم که چقدر اذیت شده است اما بعد از اینکه چند قسمت پخش شد مردم با او ارتباط برقرار کردند.

 

برای جواد تصورمان این بود که خیلی طول می‌کشد تا این ارتباط برقرار شود اما خودم شاهد بودم که از قسمت سه به بعد بازخوردهای خیلی خوبی گرفتم. حتی در صفحه شخصی‌ام دیدم  بازیگر قبلی نقش جواد با توجه به حاشیه‌های ایجاد شده و نپذیرفتن نقش جواد در ادامه فصل جدید از طرف همان طرفداران نقد شده که بعضا پیام‌هایشان را در کامنت‌ها و دایرکتم می‌بینم.

 

*شما پیام‌هایشان را پاسخ می‌دهید؟

نه اصلا. قطعا اگر من در فصل سه بازی می‌کردم و بازیگر قبلی نقش جواد در فصل چهار، این اتفاق برای ایشان هم می‌افتاد. البته هنوز به نقاط حساس داستان نرسیدیم و برگ برنده قصه رو نشده است و قرار است اتفاق‌های ویژه و عجیب و غریبی بیفتد که بیننده را سورپرایز کند. فکر می‌کنم داستان هر چه جلوتر می‌رود جذاب‌تر می‌شود.

 

* این پیام های منفی شما را از ادامه بازی در این سریال دلسرد نمی کرد؟

نه. اخلاقم طوری است که با شرایط موجود خیلی راحت کنار می آیم حتی در بدترین شرایط. این کامنت ها بیشتر باعث می شد مصمم تر شوم برای کاری که دارم انجام می دهم و تلاشم را بیشتر می کنم.

 

*همان زمان که فصل های قبلی سریال پخش می شد فکر می کردید یک روزی نقش جواد را بازی کنید؟

نه هیچوقت فکر نمی کردم. درگیر کارهای دیگرم بودم و فکر نمی کردم یک روزی این نقش به من پیشنهاد شود. یادم است همه بازیگرها انتخاب شده بودند و قرار هم بود بازیگر قبلی نقش جواد را بازی کند و دقیقه نود و دو روز مانده بود به فیلمبرداری من تست گریم شدم. شاید حتی فرصت نداشتم که به طور کامل فیلم نامه را بخوانم. یکی دیگر از ویژگی های آقای کاوری به جز انتخاب درست کاراکترها، هدایت درست و دلسوزانه  بازیگران است که به نزدیک شدن شخصیت ها به نقش کمک شایانی کرده است.

عکسی از فصل چهارم سریال بچه مهندس

دلیل انتخاب محمدرضا رهبری برای نقش جواد جوادی

*در این دو روز که فرصت داشتید با این نقش هماهنگ شوید می دانستید که به چه دلیل شما را برای این نقش انتخاب کردند؟

خیلی معتقدم به اینکه آقای کاوری نقش ها درست انتخاب کرده است و انتخاب خوب بازیگران نیمی از راه را جلو می برد. اما قطعا کارهای من را دیده بودند و می شناختند. ۱۸ سال سابقه کار دارم و بیش از ۵۰ پروژه بازی کردم و دوستان هم شاید فکر کردند من به شخصیت جوادی نزدیکم. اما این را هم می دانم که گزینه های دیگری هم داشتند.

 

*جواد جوادی شخصیتی است که از کودکی بدون مادر و پدر بزرگ شده است و با تلاش و پشتکاری که داشته به موقعیت فعلی اش رسیده است. شما تا به حال چنین افرادی را از نزدیک دیده بودید و با آنها معاشرت داشتید؟

قطعا دیده بودم. اصولا آدم کنجکاوی هستم و دوست دارم در کارهای خیر شرکت کنم. درست است که زمان کمی داشتم اما در همین مدت زمان محدود خیلی تحقیق و مطالعه کردم تا از این دست افراد دور نباشم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1400/02/14
واقعا اقای رهبری عالی هستندبازیشون عالیه خسته نباشید
ناشناس 1400/02/08
خیلی بازیشون خوبه:)
... 1400/02/08
من هم فکر می کردم بچه مهندس با رفتن آقای حصاری جذابیتشو از دست میده اما حالا که بازی آقای رهبری رو توی این چند قسمت دیدم ، دیدم که ایشان هم خیلی خوب در نقش جواد ظاهر شدند . خداقوت و خسته نباشید به همه عوامل بچه مهندس
طرفدار جواد فصل ۴ 1400/02/07
آقای رهبری فوق العاده در سریال بچه مهندس بازی کردن. من تا حالا ایشون رو نمیشناختم.اما وقتی تو این سریال ایشون رو دیدم طرفدار پروپاقرصشون شدم.امید وارم در فصل ۵ هم ایشون باشن. اقای رهبری شما در این سریال عالی بودین.ممنونم ازتون🌹امید وارم همیشه موفق باشین در کارتون🌷

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.