2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کارهای ضروری برای شاد بودن در زندگی

کارهای ضروری برای شاد بودن در زندگی

اگر می خواهید در زندگی تان احساس شادی کنید حتما توصیه های این مطلب را به خاطر بسپارید.

دوات آنلاین -همه ما دوست داریم شاد باشیم، احساس خوشبختی کنیم، حسی که حق همه ماست. شادی، خوشبختی و خوشحالی یک موقعیت دقیق مثل سرماخوردگی نیستند، شما براساس یک سری علایم می‌دانید که سرماخورده هستید یا نه اما احساسات، انتخاب و ترجیح ما هستند. شادی چیزی نیست که اگر یک‌سری عوامل کنار هم جمع شوند بتوانیم به‌طور قطع بگوییم خوشحالیم. در حقیقت ما با یک حالت مواجه ایم که می‌تواند با وجود بسیاری از فاکتورها در ما ایجاد نشود و در عوض در غیاب بسیاری چیزها هم شاد باشیم.

 

خراسان نوشت: شادی سه زمینه مهم دارد. اول ژنتیک، یعنی این‌که ما این خصلت را به‌صورت غیراکتسابی داشته باشیم. بعد شرایط بیرونی، یعنی این‌که اطرافیان ما، کلیت حس و حال جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و... چقدر ما را به سمت خوشحالی سوق می‌دهد. ژنتیک و شرایط بیرونی هر دو فاکتورهای غیرقابل کنترل در شادی هستند اما عامل اصلی و سوم، کار و فعالیت‌های خودخواسته برای رسیدن به شادی هستند. یعنی این که حتی اگر ژن‌مان به شادی گره نخورده و از زمین و آسمان غصه می‌بارد، خودمان شادی را انتخاب کنیم. حسی درونی که پیش‌نیازهای مادی هم دارد اما با ترفندهایی می‌توان حتی در عین کمبودها این حس خوب را مهمان قلب کرد. چطور؟

چگونه در زندگی شاد باشیم

یادگیری مهارت جدید باعث شادی در زندگی می شود

با یادگیری مهارت‌های جدید که باعث می‌شود مدام به‌خودمان یادآوری کنیم هنوز کارآیی داریم. هنوز فرصت برای تغییر داریم، برای هیچ‌چیز دیر نیست و... فایده مستقیم یادگیری مستمر این است که امکان ارتقا در زندگی شخصی و کاری و... را داریم. به‌عنوان یک عضو مفید جامعه حس خوب داریم و... اما فایده غیرمستقیم اش این است که فرصتی برای غصه خوردن، فکر کردن به گذشته و مرور مشکلات برای خودمان باقی نمی‌گذاریم.

 

تاثیر بازی و سرگرمی

فراموش نکنید شادی یک هدف نیست، یک نتیجه است. شما نمی‌توانید یک هدف داشته باشید اما روند زندگی‌تان خلاف آن هدف باشد. اگر می‌خواهید نتیجه زندگی شما شادی باشد باید یک روند شاد را انتخاب کنید. باید به خودتان یک هویت شاد بدهید.

 

روان شناسی: فرمول‌هایی که آدم‌های همیشه شاد رعایت می‌کنند

 

احساس شادی با معاشرت با خانواده و دوستان

البته در این جا هم باید روی روند متمرکز شوید. هر معاشرتی شادی در پی ندارد. باید به‌خاطر بسپارید اگر روند معاشرت شما جذاب باشد، نتیجه‌اش می‌شود شادی. اما اگر دورهم جمع شوید و از زمین‌هایی که نخریدید، دلارهایی که ندارید، خانه‌ای که ارزان فروختید و... صحبت کنید در حقیقت هم‌افزایی غم و غصه دارید نه شادی.

برای شاد بودن در زندگی چه کار کنیم

ورزش و فعالیت ‌بدنی منظم؛ یکی از عوامل شاد بودن

ما حین ورزش هم سلامتی جسم‌مان را تضمین می‌کنیم ،  هم هورمون نشاط و رضایت در بدن‌مان ترشح می‌شود و هم از اضطراب و استرس دوری می‌کنیم و در نهایت روابط اجتماعی‌مان را هم توسعه می‌دهیم.

 

در همین زمینه: راهکارهای عملی برای مثبت اندیشی

 

چرا فعالیت‌های خودساخته باعث شادی می‌شوند؟

چون توجه و تلاش می‌خواهند، به‌آن‌ها عادت نمی‌کنیم و امکان به‌روز کردن مدام‌شان را داریم و در نهایت زود بازده هستند. حالا انتخاب با شماست که این حالت درونی را کشف کنید و پرورش دهید یا به شرایط بیرونی اجازه دهید غم و غصه را به‌شما تحمیل کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.