2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بخشش قاتل به احترام ماه رمضان

بخشش قاتل به احترام ماه رمضان

مقتول می‌ خواست با چاقو به من ضربه بزند که چاقو را از دست او گرفتم و ضربه‌ای به او زدم. من قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

دوات آنلاین -اعضای خانواده‌ای که فرزندشان شش سال قبل هنگام شوخی با دوستانش به کام مرگ رفته‌بود به احترام ماه مبارک رمضان از متهم اعلام گذشت کردند.

 

به نوشته روزنامه جوان ساعت‌۱۵ روز سه‌شنبه پنجم‌آبان‌سال‌۹۴ به مأموران پلیس تهران خبر رسید پسر جوانی در درگیری مرگباری در ساختمان نیمه کاره‌ای به قتل رسیده است.

 

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری‌۱۲۶ تهرانپارس به محل حادثه در خیابان قنات کوثر رفتند. مأموران پلیس در یکی از طبقات ساختمان در حال ساخت با جسد پسر ۱۸‌ساله‌ای به نام حامد روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقو به کام مرگ رفته‌بود.

 

یکی از شاهدان عینی به مأموران پلیس گفت: من همراه تعدادی کارگر در این ساختمان کار می‌کنم. ساعتی قبل حامد همراه چند کارگر دیگر در حال آب پاشی دیوار سیمانی بودند که شوخی شوخی روی هم آب می‌پاشیدند. دقایقی از شوخی آن‌ها نگذشته بود که آن‌ها با هم درگیر شدند وبا چوب و کلنگ و شیلنگ به جان هم افتادند. در حالی که درگیری آن‌ها بالا گرفته‌بود، مسعود ۲۱‌ساله که او هم در این ساختمان کارگری می‌کرد از طبقه پایین به طبقه بالا آمد و قصد میانجیگری داشت، اما لحظاتی بعد او هم وارد درگیری شد و با چاقو حامد را به قتل رساند و از محل گریخت.

 

دستگیری قاتل

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی مأموران پلیس پایتخت به دستور بازپرس جنایی تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری آغازکردند.

 

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد قاتل پس از حادثه محل زندگی‌اش را در تهران ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته است.

 

در حالی که سه‌ ماه از حادثه گذشته بود مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند قاتل پس از فرار به یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان رفته و در آنجا در سوپر مارکتی مشغول به کار شده است.

 

بدین ترتیب کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی با گرفتن نیابت قضایی به سیستان و بلوچستان رفتند و قاتل فراری را بازداشت و به تهران منتقل کردند.

 

اعتراف به قتل

متهم پس از انتقال به اداره پلیس با اظهار پشیمانی به قتل پسر ۱۸‌ساله اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: ۱۰‌روز قبل از حادثه از شهرستان به تهران آمدم و از طریق یکی از دوستانم که در آن ساختمان کارگری می‌کرد به پیمانکار معرفی شدم و شروع به کار کردم. من با هیچ یک از کارگران مشکلی نداشتم و روز حادثه من در طبقه اول مشغول به کار بودم و تعدادی از کارگران هم در طبقه بالا دیوار‌های سیمانی را آب پاشی می‌کردند. آن‌ها به شوخی در حال آب پاشی روی هم بودند که آب به طبقه پایین ریخته شد. به خاطر همین موضوع به بالا رفتم تا از آن‌ها بخواهم شوخی نکنند، اما ناگهان با هم درگیر شدند. می‌خواستم میانجیگری کنم که یکی از آن‌ها به شوخی به روی من آب پاشید و گوشی‌ام خیس شد. خیلی ناراحت شدم و با آن‌ها درگیر شدم که حامد و یکی از دوستانش با چوب، چاقو و کلنگ به من حمله کردند. یکی از آن‌ها با چوب به سرم زد و حامد هم می‌خواست با چاقو به من ضربه بزند که چاقو را از دست او گرفتم و ضربه‌ای به او زدم. من قصد قتل نداشتم و فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

 

پس از حادثه خیلی ترسیدم و به استان سیستان و بلوچستان فرار و در مغازه سوپر مارکتی شروع به کار کردم، اما سه ماه بعد دستگیر شدم.

 

بخشش

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه‌۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی با توجه به اوراق پرونده قاتل را به قصاص محکوم کرد.

 

حکم دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوانعالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. در حالی که متهم در یک قدمی چوبه‌دار قرار داشت و اولیای‌دم اصرار به قصاص داشتند قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران همراه تیم صلح و سازش دادسرا جلساتی را با حضور اولیای‌دم و خانواده متهم برای جلب رضایت برگزار کردند که در نهایت چند روز قبل اولیای‌دم به دادسرا آمدند و به احترام ماه رمضان از متهم گذشت کردند. آن‌ها رضایتنامه خود را تحویل قاضی حمیدرضا کیاستی‌نیا دادیار شعبه دوم دادند.

 

بدین ترتیب مرد جوان که در انتظار چوبه دار بود با این اقدام خداپسندانه اولیای‌دم به زندگی دوباره بازگشت.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.