2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه چیپس سرکه ای، کچاپ و پیاز و جعفری

طرز تهیه چیپس سرکه ای، کچاپ و پیاز و جعفری

روش درست کردن انواع چیپس خانگی را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -چیپس خانگی طعم و مزه ای بسیار دلپذیر دارد ضمن این که سالم تر است و نگرانی هایی که درباره چیپس های آماده وجود دارد کاملا برطرف می شود. یکی از انواع این چیپس ها نوع سرکه ای است که دستور تهیه آن به همراه چیپس های کچاپ و همچنین پیاز و جعفری در ادامه آمده است.

 

مواد لازم برای چیپس سرکه ای

سیب زمینی 2 عدد

سرکه 3 قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق غذاخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

یخ یک لیوان

آب به میزان لازم

طرز دست کردن چیبس سرکه ای در خانه چگونه است

چیپس سرکه ای را چطور درست کنیم

برای تهیه چیپس سیب زمینی در ابتدا سیب زمینی را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید و سپس آنها را به صورت ورقه های نازک برش بزنید.

 

سرکه، نمک، بکینگ پودر و یخ را در یک ظرف گود برزید و هم بزنید تا نمک و بکینگ پودر خوب و به صورت کامل با هم ترکیب شوند و بعدکمی آب اضافه کنید.

 

در مرحله بعد سیب زمینی ها را به مخلوط سرکه اضافه کنید. در صورتی که مخلوط سرکه کم بود و بر روی سیب زمینی ها نرفت، می توانید کمی دیگر آب اضافه کنید.

 

سیب زمینی را حدودیک ساعت در سرکه نگه دارید و پس از آن درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

 

آموزش آشپزی: روش تهیه چیپس و پنیر در فر یا مایکروفر

 

در مرحله بعد از تهیه چیپس سرکه ای، درون یک ظرف گود، کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا روغن داغ شود، سپس حرارت را متوسط کنید و ورقه های سیب زمینی را یکی یکی در روغن بیندازید تا رنگ آنها طلایی شود و حالت ترد پیدا کنند.

 

نکته: توجه داشته باشید زمانی که سیب زمینی ها را در روغن می ریزید ، آن ها به هم نچسبد.

 

حالا پس از سرخ شدن سیب زمینی، از روغن خارج کنید و روی یک پارچه تمیز و یا کاغذ مخصوص بگذارید تا روغن چیپس ها گرفته شود.

 

طرز تهیه چیپس پیاز جعفری

برای درست کردن چیپس پیاز جعفری باید بعد از آماده شدن چیپس‌ها ترکیبی از ادویه شامل پودر پیاز، پودر جعفری و نمک را روی چیپس‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا مزه‌دار شوند.

با روش تهیه چیبس کچاپ آشنا شوید

 چیپس کچاپ را در خانه تهیه کنید

برای درست کردن چیپس کچاپ با پودر گوجه فرنگی، چیپس تند یا فلفلی و چیپس یا پودر ریحان به همین ترتیب عمل کنید. بعد از آماده شدن چیپس‌ها پودر گوجه و نمک، پودر فلفل قرمز و نمک یا پودر ریحان و نمک را روی آن‌ها بریزید.

 

منابع: تبیان- مجله کوروش

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.