2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
برای پرخوری قبل از دوران قاعدگی چه کار کنیم

برای پرخوری قبل از دوران قاعدگی چه کار کنیم

راهکارهایی که به شما برای مقابله با پرخوری قبل از دوران قاعدگی کمک می کند در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -پرخوری افراطی قبل از دوران قاعدگی که گاهی نشان‌دهنده اختلال ناخوشی پیش‌ قاعدگی (PMDD) هم هست، میل قوی و کنترل‌نشدنی مصرف مقدار زیادی غذاست. اولین قدم برای پیشگیری از پرخوری قبل از دوران قاعدگی یا کنترل آن، تشخیص و شناسایی وجود این مشکل در خود است. همچنین باید بدانید که چه وقت بیش‌ از‌ حد پرخور می‌شوید. وقتی متوجه شدید که چه وقت پرخور می‌شوید، می‌توانید با استفاده از راهنمایی‌های زیر این مشکل را برطرف کنید:

 

هوشمندانه غذا بخورید

یک دفترچه یادداشت به فهرست غذاهایی که در طول روز می‌خورید اختصاص دهید و هر چیزی را که می‌خورید، به‌ویژه وقتی پرخوری می‌کنید، در آن بنویسید. همچنین روی کاغذ یا به ‌وسیله نوعی اپلیکیشن، مقدار کالری مصرفی روزتان را یادداشت کنید. این کار به شما یاد می‌دهد به‌اندازه غذا بخورید و چرخه پرخوری را متوقف کنید.

چگونه می توان پرخوری قبل از قاعدگی را کم کرد

غذاهای سالم مصرف کنید

در طول ماه، به‌ویژه قبل از دوران قاعدگی ، غذاهای سالم مصرف کنید. از مواد خوراکی حاوی قندهای تصفیه‌شده بپرهیزید. غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات، انواع لوبیا، دانه‌ها و غلات کامل از جمله برنج قهوه‌ای و جو مصرف کنید. فیبر احساس سیری طولانی‌تری به شما می‌دهد. از سبزیجاتی  مانند اسفناج، کلم‌پیچ یا سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، به‌دلیل این که حاوی فیبر فراوان‌اند استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: آندومتریوز چیست + علایم و راه درمان

 

اگر هم می‌خواهید خوراکی‌های شیرین مصرف کنید، سیب گزینه مناسبی است. این میوه علاوه ‌بر شیرینی حاوی فیبر هم هست. از روزهای قبل از دوران قاعدگی  خوراکی‌های شور و چرب نخورید، زیرا نفخ‌تان را بدتر می‌کند. کافئین و لبنیات هم موجب نفخ و درد معده می‌شود و همچنین در خواب‌تان اختلال ایجاد می‌کند.

 

میان ‌وعده ‌های سالم مصرف کنید

هرگز هله‌هوله نخرید. وقتی از این نوع خوراکی‌ها در خانه نداشته باشید، مصرف آن‌ها سخت می‌شود. به‌جای خرید این نوع خوراکی‌ها، موادی تهیه کنید که بتوانید با آن‌ها میان‌وعده‌های سالم با انواع بافت و طعم‌ مختلف آماده کنید. هروقت به پرخوری تمایل داشتید، یک لیوان آب، همراه با میوه یا نعناع تازه مصرف کنید. این کار اشتیاق‌تان به مواد خوراکی را مهار می کند. البته جویدن آدامس یا خوردن آب‌نبات هم ایده خوبی است.

 

دانستنی:  راه درمان سردردهای هورمونی در زنان

 

اگر هوس خوردن مواد غذایی شیرین کردید، یک اسموتی از میوه‌های تازه و ماست یا یک عدد سیب‌زمینی شیرین که روی آن کمی کره و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای  گذاشته اید بخورید. اگر مواد خوراکی شور یا تند می‌خواهید، می‌توانید ورقه‌های نازک سیب‌زمینی پخته با پاپریکا و نمک را امتحان کنید.

 

سبک زندگی سالم داشته باشید

اضطراب در روزهای نزدیک به دوران قاعدگی  ممکن است به غذا خوردن احساسی منجر شود. ورزش، روش های  تمرین آرامش، داشتن خواب منظم و حفظ دید مثبت به زندگی اضطراب‌تان را کنترل می‌کند.

 

پیشنهاد: خوراکی های مفید و مضر در دوران قاعدگی کدام ها هستند

 

از روش های  آرامش‌بخشی می‌توان به تنفس عمیق، ماساژ و آرام‌سازی پیش رونده عضلانی اشاره کرد. در آرام‌سازی پیش رونده عضلانی، با منقبض و رها کردن تمام عضلات اصلی در بدن، از تنش موجود در سراسر بدن کاسته می‌شود.

 

از متخصص تغذیه کمک بگیرید

اگر همچنان نمی‌توانید برنامه غذایی مناسبی برای خود ترتیب دهید، از متخصص تغذیه کمک بگیرید. متخصصان تغذیه معمولا ارتباط بین پرخوری و چرخه قاعدگی را به‌خوبی می‌شناسند و ترفندهای خاصی برای کنترل اشتیاق به غذا و گرسنگی به شما پیشنهاد می‌دهند.

 

در تهیه این مطلب از سایت  health lineکمک گرفته شده است.

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.