2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه تنبلی را کنار بگذاریم

چگونه تنبلی را کنار بگذاریم

برای شکست دادن تنبلی 5 راهکار مفیدی که در این مطلب آمده است به شما کمک خواهد کرد.

دوات آنلاین -با شنیدن کلمه تنبلی اولین تصویری که به ذهن شما خواهد آمد، تصویر فردی است که روی مبل دراز کشیده و در حال نگاه‌کردن به تلویزیون است اما تنبلی فقط به هیچ‌کاری نکردن، محدود نمی‌شود و علل مختلفی دارد. خستگی، بی‌انگیزگی، نداشتن علاقه، ناامیدی و بلاتکلیفی از عوامل بروز تنبلی هستند. در ادامه به شما چند راهکار برای مقابله با تنبلی پیشنهاد خواهیم داد.

 

 فهرست انگیزشی درست کنید

اگر برای انجام دادن کارهای‌تان انگیزه ندارید و همیشه آن‌ها را به تعویق می‌اندازید، به شما پیشنهاد می‌کنم برای خودتان یک فهرست انگیزشی درست کنید. انگیزه‌ها و اهداف خود را از انجام دادن کارهای معوقه‌تان بنویسید و آن را جایی جلوی چشم‌تان بگذارید تا هر روز آن را ببینید و برای انجام دادن کارهای‌تان انگیزه داشته باشید.

چکار کنیم که دچار تنبلی نشویم

برای انجام کارها برنامه‌ریزی کنید

گاهی اوقات به علت کارهای زیاد خانه و کار بیرون و حتی رسیدگی به  فرزندان خسته و دچار تنبلی می‌شویم. برای جلوگیری از خستگی باید برای کارهای‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید و حتما به اندازه کافی و خوب  بخوابید. حتما میزان آهن خود را  چک کنید تا پایین نباشد و کم‌خونی نداشته باشید چون اغلب خانم‌ها به علت پایین بودن آهن و کم خونی دچار خستگی می‌شوند.

 

در همین زمینه: چگونه به هدف هایمان در زندگی برسیم

 

وظایف‌تان را انجام دهید

به طور قطع هیچ‌کدام از ما علاقه‌ای به خالی کردن سطل زباله نداریم اما بعضی از کارها را نه فقط به  دلیل علاقه‌مندی، بلکه چون جزو وظایف‌مان است باید انجام دهیم. پس این نکته را از یاد نبریم قرار نیست همه ‌کارهای روزانه را دوست داشته باشیم. همان‌طور که برای زنده ماندن احتیاج به آب داریم  و هرچقدر هم نوشیدن آب را دوست نداشته باشیم باید حتما آن را مصرف کنیم.

 

توصیه های روان شناسی: چگونه پای تصمیم‌های خود بمانیم

 

برای خود اهداف کوچک تعیین کنید

همه ما در زندگی دچار ناامیدی خواهیم شد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و بگویید اصلا چرا باید غذا بپزم یا سر کار بروم. در این مواقع برای خود اهداف کوچک تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید تا به زندگی امیدوار شوید.

 

ارزش‌های خود را در زندگی مشخص کنید

بلاتکلیفی جزو اتفاقاتی است که معمولا در نوجوانی تجربه‌اش می‌کنیم  اما ممکن است تا بزرگسالی هم با ما همراه باشد. برای از بین بردن بلاتکلیفی ارزش‌های خود را در زندگی مشخص و هر وقت خواستید تنبلی کنید، آن ارزش‌ها را به خود یادآوری کنید و راه خود را با انرژی ادامه دهید.

 

منبع:  pintrest

مترجم : مهسا کسنوی / خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.