2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
غذا با مرغ چرخ کرده چی درست کنیم

غذا با مرغ چرخ کرده چی درست کنیم

دستور پخت 3 غذای خ وشمزه با مرغ چرخ کرده را بخوانید.

دوات آنلاین -مرغ چرخ کرده طرفداران زیادی دارد و با آن غذاهای متنوعی می توان پخت که یکی از یکی خوشمزه تر هستند. طرز تهیه سه نوع غذا را در ادامه بخوانید:

رولت با مرغ چرخ کرده بسیار خوشمزه است

رولت با مرغ چرخ کرده

مواد لازم

 مرغ 4 تکه

فلفل دلمه ای 2 عدد

 هویج 2 عدد

 پیاز 2 عدد

 نمک و فلفل به مقدار لازم

 رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

زعفران   به مقدار لازم

 زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه

برای تهیه رولت مرغ، ابتدا مرغ را 2 بار چرخ کنید و پیاز را رنده کنید و به آن اضافه کنید بهتر است آب مرغ گرفته شود تا مواد گوشتی مرغ شل نشود و راحت تر بتوانید آن را رولت کنید.

 

و بعد زعفران و نمک و فلفل را به گوشت اضافه کنید و خوب ورز بدهید و بعد آن را داخل یخچال قرار بدهید، سپس هویج را پوست بگیرید و به صورت درسته نیم پز کنید.

 

در این حین پیازی را نگینی خرد کنید و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید و تفت بدهید سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و تفت بدهید بعد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و کنار بگذارید گوشت مرغ را روی صفحه ای پهن کنید و روی آن جعفری خرد شده بریزید و لبه ی کناری آن هویج ها را قرار بدهید و به آرامی رولت را به دور هویج بپیچانید.

 

بیشتر بخوانید: غذا با اسفناج و قارچ چی درست کنیم

 

بعد رولت مرغ آماده را داخل روغن کمی سرخ کنید که داخل آب باز نشود لازم نیست مغز پخت شود بعد از اینکه پخته شد سس آماده شده را رو و اطراف رولت ها بریزید و در صورت تمایل مقداری هویج را داخل سس رولت بریزید در تابه را ببندید و زیر شعله را زیاد کنید تا سس بجوشد و بعد شعله را کم کنید تا رولت به آرامی بپزد و مغز پخت شود می توانید در حین پخت چند بار رولت را داخل سس بغلتانید تا همه  اطراف آن مزه دار شود.

چگونه با مرغ چرخ کرده ناگت درست کنیم

ناگت با مرغ چرخ کرده؛ غذایی لذیذ

چی لازم داریم

مرغ چرخ شده ۶۰۰ گرم

سیر ۴ تا ۶ حبه بسته به ذائقه

پیاز متوسط ۱ عدد

سس خردل 2 و نیم قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۱۲۰ گرم

نمک ۱ قاشق چایخوری

آویشن ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق مربا خوری

ادویه کاری ۱ قاشق مربا خوری

زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

آرد سوخاری به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

 

چه طور درست کنیم

ابتدا پوست مرغ را جدا کنید بعد به نسبت مساوی از ران و سینه مرغ را چرخ کنید بعد پیاز رنده شده + سیر رنده شده + سس خردل + پنیر پیتزا + نمک + فلفل + زردچوبه + آویشن + ادویه کاری را به مرغ اضافه کنید.

 

سپس همه مواد را داخل غذا ساز یا میکسر بریزید و با هم خوب مخلوط کنید اگر غذا ساز یا میکسر نداشتید می توانید مواد را با گوشت کوب برقی مخلوط کنید اگر هم هیچ کدام را نداشتید با دست ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

روی سطح کار یک لایه آرد سوخاری بریزید مقداری از مواد را روی آرد قرار دهید با کمک قاشق یا دست صاف کنید مجدد روی مواد آرد سوخاری بریزید و به آرامی مواد را باز کنید در این مرحله می توانید مواد را با چاقو برش دهید یا اینکه قالب بزنید در فرآیند قالب زدن یا برش زدن اگر آرد از مواد جدا شده بود مجدد به قسمت های جدا شده آرد بزنید قطر ناگت ها معمولاً باید ۱ سانت باشد.

 

مهم ترین قسمت در تهیه فست فود ها و به طور کلی غذا های سرخ کردنی فرآیند آماده سازی روغن برای سرخ کردن است در واقع نحوه داغ کردن روغن و بعد سرخ شدن است که ممکن است غذای ما را تبدیل به یک غذای مضر کند. برای سرخ کردن غذا ها باید از قبل روغن را گرم کنید برای این منظور روغن را در ظرف مناسب بریزید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود حرارت باید کاملاً ملایم باشد چون اگر حرارت زیاد باشد روغن می سوزد.

 

باید به اندازه ای روغن بریزید که ناگت ها در روغن شناور باشند بعد از ۵ دقیقه که روغن داغ شد با توجه به حجم ظرف ناگت هایی را که از قبل آماده کرده اید را داخل روغن قرار دهید حرارت باید همچنان ملایم باشد تا ناگت ها مغز پخت شوند. در این مرحله باید مرتب ناگت ها را با کفگیر زیر و رو کنید تا دو طرف آن سرخ شود بعد از یکی دو بار سرخ کردن روغن را از صافی رد کنید تا تمیز شود.

 

بیشتر بخوانید: غذای نانی با گوشت چرخ کرده چی درست کنیم

 

اگر خواستید ناگت را برای مهمانی درست کنید باید از قبل آن را آماده کنید ولی ده دقیقه قبل از سرو غذا، ناگت ها را در یک آبکش فلزی بچینید زیر آبکش یک سینی قرار دهید و در فری که از یک ربع قبل روشن کرده اید روی دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید با این روش هم ناگت ها داغ می شوند هم اینکه روغن اضافی آن گرفته می شود. ناگت ها را به هیچ وجه روی هم داخل آبکش قرار ندهید چون خمیر می شوند.

 

چند نکته ریز آشپزی درباره ناگت مرغ

بعضی وقتی پیاز را رنده می‌کنند کاملاً آب آن را می‌گیرند و اصطلاحاً فقط تفاله‌های پیاز را به گوشت اضافه می‌کنند، اما بعد از پخت با این مشکل مواجه می‌شوند که گوشت بوی زهم می‌دهد؛ بنابراین نباید آب پیاز را کامل بگیرید بلکه وقتی پیاز را رنده کردید ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید آبی که از پیاز جدا می‌شود را بگیرید و بقیه پیاز را به گوشت اضافه کنید اصلا نیازی به فشار دادن پیاز و گرفتن تمام آب آن نیست.

 

همان طور که می دانید انواع پنیرها از جمله پنیر پیتزا جزء جدایی ناپذیر فست فود ها هستند و تاثیر بسیار مهمی در خوشمزه تر شدن آن ها دارند اما در تهیه پنیر ها لازم است نکاتی را رعایت کنید چون پنیر ها در عین حال که باعث خوشمزه تر شدن غذای ما می شوند اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند طعم نامطبوعی به غذا می دهند.

 

اولین نکته ای که در هنگام خرید پنیر باید به آن توجه کنید محل نگهداری پنیر است پنیر خواه بسته‌بندی باشد خواه فله‌ای، باید در یخچال نگهداری شود البته نگهداری پنیر در یخچال نمی‌تواند ضامن سلامت و قابل مصرف بودن آن باشد. توجه به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و سالم بودن بسته‌بندی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. دومین نکته مهم در خرید پنیر توجه به ظاهر آن است در بعضی بسته بندی‌ها پنیر رنده شده را به صورت تک رنگ (سفید) و در بعضی دیگر به صورت دو رنگ (سفید و نارنجی) می‌بینید. این پنیرهای نارنجی رنگ همان چدار یا گودا هستند البته این دو تفاوتی در میزان کش آمدن و کیفیت ندارند، بنابراین می‌توانید به دلخواه هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

 

نکته مهم این است که این پنیرهای رنگی باید حتما نارنجی باشند، زیرا چدار کاملاً رنگ نارنجی مشخصی دارد و اصلا زرد نیست. وجود پنیرهای دارای رنگ زرد یا طلایی، نشان‌ دهنده استفاده از رنگ‌های شیمیایی در پنیر است؛ از خرید آن ها خودداری کنید چون این مواد شیمیایی باعث چرب شدن و به روغن افتادن غذا می شوند و در نهایت طعم نامطبوعی به غذا می دهند بنابراین اگر شک داشتید که این پنیر های رنگی پنیر چدار یا گودا هستند یا ترکیبات شیمیایی بهتر است از پنیر های تک رنگ استفاده کنید.

 

آرد سوخاری که در تهیه انواع ناگت استفاده می شوند باید کاملاً ریز باشد اگر از آرد سوخاری درشت استفاده کنید در فرآیند سرخ شدن ممکن است آرد از ناگت جدا شود و تکه های جدا شده بسوزد و به ناگت های دیگر بچسبد و ظاهر نامناسبی داشته باشد.

دستور پخت کباب تابه ای با مرغ چرخ کرده

با مرغ چرخ شده کباب تابه ای درست کنید

مواد مورد نیاز

مرغ: ۴ تکه میکس یا چرخ شده

پیاز: ۱ عدد متوسط

سیر: ۳ حبه

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

آرد سوخاری: ۳ قاشق غذاخوری

زعفران: به میزان لازم

کره: ۴۰ گرم آب شده

سماق: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه‌ی مرغ، پودر پاپریکا: به میزان لازم

سبزیجات برای کنار غذا: به میزان دلخواه

خرید محصولات سوپرمارکتی از دیجی‌کالا

 

دستور پخت

برای شروع پیاز را رنده کنید. حتی می‌توانید آن را در میکسر خرد کنید، اما دقت کنید که در هر ۲ صورت باید آب آن را بگیرید. سپس سیرها را خرد یا رنده و به آن اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: غذا با سیب زمینی و قارچ چی بپزیم

 

فلفل دلمه‌ای را اضافه و همراه سیر و پیاز میکس کنید.

 

وقتی رنگ مواد تغییر کرد تمام ادویه‌ها شامل نمک‌، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه‌ی مرغ، پاپریکا و سماق را همراه کره‌ی آب شده، زعفران و آب لیمو ترش به مخلوط اضافه کنید تا به شکل یک پوره در بیایند.

 

مرغ میکس شده را همراه آرد سوخاری و پوره‌ی پیاز و سیر در یک ظرف بزرگ بریزید و تمام مواد را خوب با هم ورز دهید.

 

مواد را آنقدر ورز دهید که ظاهر آن شبیه به تصویر شود. سپس روی آن را سلفون بکشید و برای حداقل یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 

بعد از این که مواد استراحت کرد آن را از یخچال خارج کنید. کف تابه‌ی گریل را با استفاده از فرچه کمی چرب کنید و مایه‌ی کباب را با یک سانتی‌متر فاصله از اطراف تابه و به ضخامت ۱ سانتی‌متر کف تابه پهن کنید.

 

با استفاده از کاردک، کباب را کف تابه تقسیم‌بندی و روی آن شیار ایجاد کنید تا مغز پخت شود.

 

تابه را روی شعله با حرارت متوسط قرار دهید و کباب‌ها را یک بار پشت‌ورو کنید تا دو طرف آن‌ها طلایی شود. نیازی به گذاشتن درب تابه نیست؛ قطر کباب به اندازه‌ای است که با یک بار پشت‌ورو کردن کاملا پخته می‌شود.

 

در آخر با استفاده از همان فرچه کمی کره و زعفران دم‌کرده روی کباب بمالید و کباب را به همراه سبزیجات گریل شده سرو کنید.

 

منابع: بیتوته- فرارو- دیجی کالا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
1401/07/14
با تشکر تمام مطالب واقعا جالب و آموزنده بود.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.