2021/04/22
۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت
برای پیشگیری از کرونا چی بخوریم؛ توصیه سازمان جهانی بهداشت

برای پیشگیری از کرونا چی بخوریم؛ توصیه سازمان جهانی بهداشت

سازمان بهداشت جهانی 4 توصیه مهم تغذیه ای برای پیشگیری از کرونا دارد.

دوات آنلاین -شکی نیست که رژیم غذایی ما بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و همین امر احتمال ابتلا به کرونا را کاهش یا افزایش می دهد. در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از این بیماری چی باید بخوریم و چی نخوریم بهتر است به توصیه های سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم.

چه خوراکی هایی برای پیشگیری از کرونا مفید هستند

خوراکی های تازه برای پیشگیری از کرونا

میوه، سبزیجات، حبوباتی مانند عدس و لوبیاها، آجیل و غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم ‌مرغ و شیر از خوراکی‌هایی است که باید مصرف شوند. به‌جای خوردن مواد قندی، چرب یا شور از سبزیجات و میوه استفاده کنید.

 

در همین زمینه: آیا مکمل های غذایی برای پیشگیری از کرونا مفید است

 

مصرف روغن و چربی را متعادل کنید

از چربی‌های غیراشباع‌شده مانند چربی‌های موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، زیتون، سویا، کانولا و آفتابگردان استفاده کنید. به‌جای گوشت قرمز از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی مصرف کنید.

 

از مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده که حاوی چربی و نمک فراوان هستند، پرهیز کنید. از لبنیات کم‌چرب مصرف کنید. تا جایی‌که می‌توانید از سرخ‌کردنی‌ها، پیتزاهای یخ‌زده، شیرینی‌ها و فست‌فودها دوری کنید.

 

درضمن مواد خوراکی را بیش از حد نپزید تا ویتامین‌های آن از بین نروند.

 

بیشتر بخوانید: کرونا چه عوارض بلندمدتی دارد

 

پیشگیری از کرونا با مصرف کمتر نمک و شکر

هنگام پخت‌وپز از چاشنی‌های سرشار از سدیم و نمک به مقدار کم استفاده کنید. از خوراکی‌هایی که حاوی مقدار فراوانی نمک و قند هستند، بپرهیزید.

 

از نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز، مانند انواع نوشابه‌ها و آب‌میوه‌ها و همچنین دوغ و ماست طعم‌دارشده که حاوی قند بسیار هستند اجتناب کنید.

 

به‌جای مصرف شیرینی، کیک و شکلات از میوه‌های تازه استفاده کنید.

نوشیدن آب به پیشگیری از کرونا کم می کند

نوشیدن آب کاملا ضروری است

آب مایه حیات است و مواد مغذی و ترکیبات درون خون را به سراسر بدن منتقل می‌کند، دمای بدن را تنظیم کرده و مواد زاید را از بدن بیرون می‌کند. درضمن این مایع حیاتی حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد.

 

بهتر است روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب بنوشید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های دیگر مانند آب سبزیجات، آب لیمو که در آب رقیق شده و شیرین نشده است و چای و قهوه مصرف کنید. اما باید مراقب باشید که بیش از حد کافئین و آب‌میوه مصرف نکنید.

 

بنابه گفته متخصصان بهداشت و سلامت با مصرف صحیح مواد مغذی می‌توان از ابتلا به بیماری کوید۱۹ اجتناب و به درمان مبتلایان کمک بسیاری کرد.

 

منبع: خبرآنلاین

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.