2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه سبزه عید را با عدس درست کنیم

چگونه سبزه عید را با عدس درست کنیم

تمام فوت و فن هایی را که برای کاشتن سبزه عید با عدس باید بدانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -سبزه عید با عدس یکی از پرطرفدارترین سبزه های سفره هفت سین است که اتفاق نحوه درست کردن آن اصلا پیچیده نیست و به راحتی می توانید این کار را انجام بدهید.

 

سبزه عدس چقدر زمان نیاز دارد

باید برای درست کردن سبزه عدس از 2 تا 3 هفته قبل دست به کار شوید و عدس را داخل ظرف بریزید. سپس روی آن را با آب پر کنید و بگذارید چند روز در دمای اتاق بماند.

 

آبیاری سبزه عدس

عدس آب را به خود جذب می‌کند، هر روز بررسی کنید تا اگر آب عدس تمام شده بود باز هم به آن آب اضافه کنید.

 

عدس را در آب غرق نکنید، بلکه آب را روی عدس‌ها اسپری کنید تا مرطوب بمانند.

 

پس از چند روز یک دستمال پارچه‌ای را با آب نم‌دار کنید و روی عدس‌ها بگذارید. سپس در جایی نزدیک پنجره که دارای هوای معتدلی است (نه گرم و نه سرد) قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه سبزه هفت سین را در خاک ژله‌ای بکاریم

 

هر روز عدس‌ها را با آب آبکشی کنید (درون ظرف آب بریزید و خالی کنید تا عدس‌ها تازه بمانند). روی دستمال را نیز هر روز با اسپری مرطوب کنید تا زمانیکه عدس‌ها جوانه بزنند.

روش درست کرد سبزه عدس برای عید چگونه است

بعد از جوانه زدن عدس چه کنیم

پس از اینکه عدس‌ها جوانه زدند آن‌ها را به ظرف اصلی منتقل کنید. پس از اینکه عدس‌ها کمی سبز شدند می‌توانید دستمال را از روی آن‌ها بردارید. سبزه را همچنان آبیاری کنید (آبکشی و اسپری کردن آب).

 

سبزه را در جایی قرار دهید که از نور مناسبی برخوردار است. در این مدت نیز هر روز ظرف را نسبت به منبع نور اتاق بچرخانید تا سبزه‌ها یکدست رشد کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.