2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چطوری اراده قوی داشته باشیم؛ از درس خواندن  و لاغری تا هدف های دیگر

چطوری اراده قوی داشته باشیم؛ از درس خواندن و لاغری تا هدف های دیگر

اگر می خواهید اراده تان را برای رسیدن به هدف قوی کنید حتما از راهنمایی های برایان تریسی، روان شناس معروف که در این مطلب آمده است بهره ببرید.

دوات آنلاین -داشتن اراده قوی یکی از ضروریات زندگی است و هر هدفی از درس خواندن و لاغر شدن و کاهش وزن تا کارهای دیگر  بدون این پیش شرط به سرانجام مناسبی نمی رسد اما موقوع این است که چگونه می توانیم اراده خود را قوی کنیم؟ همه ما وقتی هدفی را برای خود تعیین می کنیم خیلی قول ها به خودمان می دهیم و حتی برنامه ریزی هم می کنیم ولی خیلی ها بعد از مدتی در ادامه مسیر سست می شوند و برنامه هایشان را نادیده می گیرند یا با افتادن اولین سنگ پیش پایشان عقب نشینی می کنند. باشگاه خبرنگاران روش های قوی کردن اراده را با اقتباس از مقاله برایان تریسی، روان شناس معروف توضیح داده است.  

روش های تقویت اراده چگونه است

روی نکات مثبت تمرکز کنید

این یک واقعیت است که افراد برای رسیدن به هدفی که برایشان مهم نیست انگیزه‌ای ندارند. بنابراین، در ابتدای هر تلاشی فهرستی از تمامی راه‌های تاثیرگذار به منظور تحقق اهداف خود را تهیه کنید.

 

اگر به تازگی وارد حیطه کاری خود شده اید، به این فکر کنید که چگونه محل کار و یا شرکت شما باعث صرفه جوویی در وقت و هزینه مشتریان می‌شود.

 

هنگام نوشتن کتاب، مسائلی، چون مخاطبیینی که آن کتاب را مطالعه می‌کنند، درسی که از آن می‌گیرند و نحوه استفاده آن‌ها از این درس‌ها به منظور بهبود زندگی خود و جهان را درنظر بگیرید.

 

اگر به دنبال بهبود سلامتی خود هستید، فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی طولانی تری داشته باشید و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید و وظیفه تامین و گذراندن وقت خود با خانواده تان را به شکل بهتری انجام دهید.

 

نوشتن برای این منظور می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد چرا که به دلیل تاثیر‌های مثبتی که دارد می‌تواند از دو طریق باعث ایجاد انگیزه و تمرکز مثبت و بهبود خلق و خوی شما شود.

 

اول این که با بهبود خلق و خویتان به شما کمک می‌کنند تا از عوامل روحی و روانی منجر به تعلل جلوگیری کنید و وقتی احساس خوبی می‌کنید مجبور هستید کار‌های بیشتری را انجام دهید بالاخص اگر این احساسات مثبت به کار گره خورده باشد و هر چه زودتر و بیشتر به نتایج مثبت فکر کنید، بهره وری بیشتری خواهید داشت.

 

فهرست کردن و ذکر نکات مثبت تمام موفقیت را به شما نشان می‌دهد و اگر تصور مبهمی درباره چرایی تعیین آن‌ها دارید، کافی است اهداف خود را نادیده بگیرید و با این حال، وقتی به طور خاص به این موضوع بپردازید و در نظر بگیرید که چگونه تلاش هایتان زندگی شما و دیگران را بهبود می‌بخشد، درک درستی از ارزشمند بودن آن‌ها پیدا می‌کنید. بنابراین، هم به خاطر خودتان و هم به خاطر عزیزانتان، خود را در مسیر موفقیت نگه خواهید داشت.

برای این که اراده مان قوی شود چه کار کنیم

روش درست تعیین هدف

مهم نیست که شما درمورد اهداف خود تا چه اندازه احساس مثبت می‌کنید، امّا این را بدانید که ممکن است شروع به کار دشوار باشد. بنابراین، هر زمانی که احساس کردید در اهداف زیادی غرق شده اید، فهرستی از تمام موارد مختلفی که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید را تهیه کنید که در این میان، این احتمال وجود دارد که بسیاری از اهداف شما با یکدیگر ارتباط تنگاتگی داشته باشند و دستیابی به آن شما را در رسیدن به هدف دیگر نزدیک کند. از اینرو، می‌توانید این دو را در یک هدف واحد ترکیب کنید که این موضوع باعث می‌شود تعداد کل چیز‌هایی که برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کنید کمتر به نظر برسند و در نهایت نیز دلهره کمتری داشته باشید.

چه کارهایی به قوی شدن اراده ما کمک می کند

رتبه بندی کردن هدف ها به قوی شدن اراده کمک می کند

هنگامی که فهرست اهداف خود را به طور کامل مشخص کردید، هر هدف را بر اساس اهمیت رتبه بندی کنید چرا که این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا بدانید چه مواردی را در اولویت قرار دهید و کدام یک را برای زمان بعد نگه دارید. بنابراین، شما برای انجام دادن همزمان چند کار تحت فشار نیستید.

 

بیشتر بخوانید: کارهایی که برای رسیدن به موفقیت باید انجام بدهید

 

پس از اولویت بندی، به اهدافی که نزدیک به پایین قرار دارند، نگاهی بیندازید و به ازبین بردن برخی از این اهداف توجه کنید، به ویژه اگر آن‌ها به اندازه اهداف دیگر تاثیر مهمی نداشته باشند و از این طریق، می‌توانید تا حد ممکن، وقت و انرژی خود را معطوف به دستیابی به مهم‌ترین اهداف کرده و به آن‌ها فکر کنید.

 

لازم نیست که فهرست اولیه قطعی باشد و شما می‌توانید همیشه برگردید و با گذشت زمان آن را تغییر دهید.

 

داشتن یک فهرست به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را پیگیری کرده و آن‌ها را به صورت سیستماتیک انجام دهید.

برای قوی کردن اراده خود از چه روش هایی استفاده کنیم

چگونه انگیزه خود را تقویت کنیم

به یاد داشته باشید که انگیزه هرگز یک مسئله کاملا شخصی نیست و این طور نیست که حتی اگر اهدافی را بیان و ذکر کردیم به طور خاص برای شماست و این موضوع افراد دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، باید این افراد را در کمک و همراهی با خود درنظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه پای تصمیم‌های خود بمانیم

 

خانواده، دوستان و بستگانتان، شما را به خاطر کار‌های خوبی که انجام می‌دهید می‌خواهند چرا وقتی سالم تر، ثروتمندتر و موفق‌تر شوید، علاوه بر شما، آن‌ها نیز سود خواهند برد. بنابراین، باید به نزدیک‌ترین اعضای خانواده خود در خصوص هر آن چه که می‌خواهید به انجام برسانید، اطلاع دهید و اگر در مسیر رسیدن به اهداف خود خارج و منحرف شدید، به آن‌ها اجازه دخالت دهید و کمک دهید تا شما را به مسیر بازگردانند.

 

اگر اهدافتان مربوط به شغل شما باشد، مطمئنا همکاران شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای آن‌ها توضیح دهید که چرا آن‌ها در موفقیت شما سهیم هستند و از آن‌ها حمایت بخواهید و در ازای کمکشان به آن‌ها کمک کنید.

 

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید موفق باشید این اشتباهات را تکرار نکنید

 

از اهداف خود برای نزدیک‌تر شدن به دوستانتان استفاده کنید و اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید از دوستان خود بخواهید که با شما کار کنند و به همین ترتیب، اگر شغلی را شروع می‌کنید، دوستانی را با تجربه مرتبط به عنوان کارمند یا مشاور بیاورید که این باعث می‌شود آن‌ها در تمامی مراحل در کنار شما باشند به طوری که دوستان شما یک منبع انگیزه ثابت و پایدار را فراهم می‌کنند تا زمانی که به آن‌ها اعتماد کنید تا به دنبال منافع شما باشند، آن‌ها شما را به سمت تحقق سخت‌ترین اهداف خود سوق می‌دهند.

 

از اهداف خود برای نزدیک‌تر شدن به دوستانتان استفاده کنید و اگر می‌خواهید سالم‌تر باشید از دوستان خود بخواهید که با شما کار کنند و به همین ترتیب، اگر شغلی را شروع می‌کنید، از دوستانی با تجربه مرتبط به عنوان کارمند یا مشاوره استفاده کنید چرا که دوستان یک منبع انگیزه ثابت و پایدار را فراهم می‌کنند و این کار باعث می‌شود آن‌ها در تمامی مراحل در کنار شما باشند و تا زمانی که به آن‌ها اعتماد کنید آن‌ها به دنبال منافع شما هستند و آن‌ها نیز شما را به سمت تحقق سخت‌ترین اهداف خود سوق می‌دهند.

 

از طرفی دیگر، یکی دیگر از راه‌های مورد علاقه من برای حفظ انگیزه این است که وقت خود را صرف خواندن نقل قول‌های الهام بخش از افراد موفق کنم و در این میان، گفتار صحیح در زمان مناسب واقعا می‌تواند دیدگاه تازه‌ای به من بدهد و مرا ترغیب کند همان طور که دیگران قبل از من کاری انجام داده اند، کارهایم را انجام دهم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.